Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حمید نجف اظهار کرد: برای کالاهای اساسی و کنترل قیمت آنها نیاز داریم که یارانه اختصاص بدهیم یعنی برای مایحتاج عمومی مثل روغن، برنج، مرغ و تخم مرغ که ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارند باید یارانه پرداخت کنیم و بر همین اساس از سال‌های گذشته طرحی مبنی بر اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اختصاص منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به یارانه‌ها با هدف کمک به معیشت خانوارها گفت: در حال حاضر این استدلال وجود دارد که منابع حاصله بابت افزایش یارانه ها اختصاص یابد تا به بهبود معیشت خانوارها و اقشار آسیب پذیر کمک شود ولی این نگرانی هم وجود دارد که ما تجربه یارانه ها را یکبار در گذشته داشتیم که چندان موفق نبود؛ لذا تجربه را تجربه کردن خطاست و باید این طرح به صورت دقیق تری اجرا شود.

این کارشناس حوزه کار افزود: ما نمی توانیم یارانه‌ها را به ۲۰۰ هزار تومان افزایش بدهیم و به بودجه یک خانوار چهار نفره ۸۰۰ هزار تومان اضافه کنیم ولی از آن طرف ۴ میلیون تومان به خرج و مخارج خانوار بیفزاییم. شاید از این ۴ میلیون تومان، ۸۰۰ هزار تومان را بابت یارانه پوشش دهیم ولی مابقی که سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است را کارگر باید چگونه و از کجا تامین کند؟ بنابراین اجرای دقیق این طرح بسیار مهم است.

به گفته وی طبق گزارشها، در شب یلدای امسال خرید خشکبار و آجیل و میوه‌جات چهار برابر کاهش داشت و پایین بودن قدرت خرید در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

نجف تاکید کرد: افزایش مبلغ یارانه ها خوب است به شرطی که به هزینه های زندگی اضافه نکند لذا معتقدم در شرایط حاضر دردی از جامعه کارگری دوا نمی کند چون ممکن است خرج و مخارج خانوار را افزایش دهد و طبقات کم درآمد و محروم را به زیر خط فقر سوق دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: یارانه نقدی هزار تومان یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزگردها به ترکیه رسیدند

روزنامه «حریت دیلی» در گزارشی از این پدیده طبیعی نوشت: بادهای داغ از سمت لیبی به نواحی غربی ترکیه رسیده و شهرهایی از جمله استانبول، ازمیر، آنتالیا، بولو، تکیرداغ و موغلا (موغله) را فراگرفته است.

در این گزارش آمده است افزایش سطح ذرات معلق که توسط «شبکه ملی پایش کیفیت هوا» در ترکیه نظارت می‌شود، در این مناطق مشاهده شده و اندکی از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت فراتر رفته است.

کارشناسان می‌گویند این رویدادهای جوی ناشی از انتقال ماسه و گرد و غبار بر اثر وزش بادهای شدیدی است که عمدتا از صحرای آفریقا سرچشمه می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود این تاثیر جوی تا اواخر امروز (جمعه) کاهش یابد با این حال تا دو روز دیگر در مناطق ساحلی و جنوب شرقی آناتولی ادامه خواهد داشت.

با این حال شبکه ملی پایش کیفیت هوای ترکیه اعلام کرد در استانبول به دلیل وزش باد، غلظت این ریزگردها افزایش نخواهد یافت و سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شهردار استانبول گزارش داد در برخی از محله‌های این شهر افت کیفیت هوا نگران کننده است و به ساکنان توصیه می‌شود تا بهبود شرایط از پیک نیک و هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

کارشناسان همچنین توضیح می‌دهند افزایش چنین پدیده‌های اقلیمی در خاورمیانه و جنوب غرب آسیا ناشی از تغییرات آب و هوایی است و احتمالا در آینده، مناطق غرب و جنوب ترکیه را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی