Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اهمیت تشکیل جلسات قرارگاه امنیت غذایی گفت: تشکیل جلسات روزانه، منظم و هدفمند این قرارگاه حائز اهمیت است و باید به نحو مطلوبی هدایت شود.

وی نظارت و بازرسی بازار را امری مهم به حساب آورد و عنوان کرد: کمبود نیروی انسانی در بحث نظارت و بازرسی بازار باید برطرف شود و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با معاونت توسعه وزارت جهت رفع مشکل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت بر بازار مرغ و تخم مرغ را امری مهم تلقی کرد و گفت: قرارگاه‌های امنیت غذایی در استان‌ها باید به صورت دقیق و روزانه بازار این دو محصول تولیدی را رصد و مانع از نوسانات قیمتی مرغ و تخم مرغ شوند.

وی صیانت از تولید و تولیدکنندگان را امری مهم ارزیابی کرد و افزود: بستر گفتگو و تبادل نظر با اتحادیه‌ها و تولید کنندگان همواره باید مهیا باشد و صیانت از تولید برای حصول امنیت غذایی در دستور کار مدیران وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

ساداتی‌نژاد توزیع اقلام خوراکی و کالا‌های اساسی از طریق سیستم‌های هوشمند را امری ضروری جهت تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها تلقی کرد و گفت: تأکید وزارت جهاد کشاورزی ایجاد ساختار فروش اینترنتی کالا‌های اساسی است و در این راستا خواستار استفاده استان‌ها از همه ظرفیت‌های توزیع بومی هستیم و پلتفرم خاصی به صورت یکپارچه در سراسر کشور مد نظر نیست و این مهم باید هرچه سریعتر با محوریت تعاون روستایی استان‌ها عملیاتی شود.

وی با اشاره به درخواست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه جهت افزایش مجوز صادرات دام زنده عنوان کرد: مجوز ۵۰۰۰ رأسی صادرات دام زنده از استان کرمانشاه پس از عملیاتی شدن صادرات مجوز تخصیص یافته قابل تجدید است، اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که سود حاصل از آن نصیب دامداران و عشایر شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر رسالت قرارگاه امنیت غذایی گفت: قرارگاه امنیت غذایی در کشور و متناظر آن در استان‌ها بازو‌های تنظیم بازار به حساب می‌آیند و در این راستا جا دارد از زحمات بازرسین، نیرو‌های بسیج، اصناف و ... که بیشترین همراهی را با مصوبات قرارگاه امنیت غذایی داشته‌اند تقدیر و تشکر کنم.

باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به قانون انتزاع و واگذاری امور نظارتی و بازرسی کالا‌های اساسی به وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: ساختار و چارت جدید مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی جهت تسهیل امور نظارتی باید هر چه سریعتر ابلاغ شود.

وی تعیین تکلیف اختصاص یارانه‌ها به نهاده‌های دامی را امری مهم به شمار آورد و افزود: ارز ترجیحی در حوزه نهاده‌های دامی نیازمند تعیین تکلیف جدی است، زیرا عدم تعیین تکلیف آن موجب نوسان قیمت‌ها خواهد شد.

باباخانی به موضوع سیستم اینترنتی فروش کالا پرداخت و گفت: ظرفیت‌های سیستم معرفی شده جهت توزیع کالا‌های اینترنتی کافی نیست و خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌های محلی جهت اجرای طرح فروش هوشمند کالا‌ها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد ظرفیت صادرات دام عشایر و دامداران استان کرمانشاه افزایش یابد.

شهریار قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه قرارگاه امنیت غذایی در استان کرمانشاه اظهار داشت: جلسات قرارگاه امنیت غذایی در کرمانشاه هر روز صبح برگزار می‌شود و در این راستا ۴۴ مصوبه شامل تنظیم بازار کالا‌های اساسی و خوراکی، اصلاح سامانه گزارش گیری ۱۲۴، انجماد مرغ مازاد استان، ممانعت از خروج تخم مرغ از استان با کمک اتحادیه، توزیع جو در بین دامداران و عشایر، تنظیم بازار شب یلدا و مدیریت و بازرسی کالا‌ها پیگیری شده است.

جلسه کارگروه قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی به صورت ویدئو کنفرانس در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاوزی امنیت غذایی قرارگاه امنیت غذایی استانداری کرمانشاه وزارت جهاد کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امنیت غذایی کالا های اساسی تنظیم بازار امری مهم استان ها تخم مرغ کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه ستاد بحران سمیرم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ نفر بر اثر غرق شدگی در منابع ذخیره آب این شهرستان جان خود را از دست داده اند .
منصور شیشه فروش همچنین در خصوص هجوم ملخ به مزارع استان هشدار داد و افزود: به همت جهاد کشاورزی ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان سمیرم در مرز استان چهار محال و بختیاری برای جلوگیری از هجوم‌ملخ به مزارع سمیرم سم پاشی می شود.
شیشه فروش به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نیز در پی ورود سامانه جدید بارشی به استان اشاره کرد و افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی تمامی اداره های خدمت رسان در راستای جلوگیری از خسارت ناشی از سیل آماده باش هستند .
وی گفت: براین اساس مراکز خدمات رسان به خصوص شهرداری ها و راهداری ها موظفند در خصوص بازگشایی دهانه پل ها، تقویت سیل بندها، آزاد سازی تصرفات جهاد کشاورزی و حفاطت از قنات ها اقدام کنند.
شیشه فروش به خسارت سیل هفته گذشته در استان نیز اشاره کرد و افزود: در پی بارندگی های اخیر به تعدادی از منازل مسکونی در روستاهای پادنا خسارت وارد شد که از بعد از ارزیابی و تایید بنیاد مسکن، خسارت آنها پرداخت می شود .
مدیر بحران استانداری اصفهان از پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان در سال گذشته خبر داد و گفت : خسارت به کشاورزان تنها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می شود که صندوق باید نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان سرعت ببخشد .
شهرستان سمیرم با شش شهر چهار بخش و ۱۲۰ روستا و ابادی در جنوب اصفهان واقع شده است

دیگر خبرها

  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد