Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،صبح دوشنبه تفاهم نامه‌ای بین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با موضوع همکاری فی مابین با محوریت همکاری در خصوص نشر و ترویج معارف ادعیه و صحیفه سجادیه در جهان اسلام به امضا رسید.

در این جلسه ابتدا حجت‌الاسلام مرتضی وافی مدیر مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه درباره این تفاهم نامه گفت: مجمع جهانی تقریب یک ظرفیت برای بررسی و شناسایی و استخراج مفاهیم و معارف ادعیه و صحیفه سجادیه در سطح جهان اسلام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندیشمندان جهان اسلام به نیایش و دعا و توجه به حضرت حق آن هم از زبان اهل بیت علیهم السلام و امام سجاد علیه السلام به طور خاص توجه کرده‌اند و کتاب‌ها و آثار مهمی در این زمینه دارند، تجلیل و تکریم از خود اثر صاحبان این آثار و شناسایی و ضبط آثار این متفکران می‌تواند موجب نزدیک شدن افکار اندیشمندان جهان در این خصوص شود؛ و هم می‌تواند موجبات وحدت و همفکری و هم اندیشی مسلمانان را فراهم بیاورد.

او افزود: با تأکید ریاست مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت‌الاسلام حمید شهریاری و توجه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جهانی به ادعیه و زیارات و به خصوص صحیفه کامله سجادیه به جهت محجوریت و خلأ موجود پیرامون این کتاب و استخراج این مفاهیم که عصاره معارف اهل بیت علیه السلام است موضوعات فی مابین این تفاهم نامه در بخش پژوهشگاه مطالعات تقریبی این مجمع شکل می‌گیرد.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه تصریح کرد: امیدواریم که این نوع از تفاهم نامه، نمونه‌ای باشد برای تعامل مجموعه‌ها و مؤسسات با نهاد‌ها و ارگان‌هایی که در این جهت دغدغه‌مند هستند. ان شاء الله این جنس از حمایت و نظارت بتواند در حوزه فرهنگ تولید علم، صنایع فرهنگی و نظریه پردازی اتفاق بیافتد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام اکبر راشدی نیا رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: توجه مجمع جهانی تقریب توجه و برجسته سازی مشترکات بین مذاهب اسلامی است. این مشترکات بسیار گسترده است و اختلافات خیلی کم می‌باشد، اما متأسفانه دشمن با برجسته سازی اختلافات، امروزه باعث ایجاد نفاق، اختلاف و نزاع بین مسلمانان شده است.

او تأکید کرد: هدف اصلی مجمع از بدو تأسیس این بوده است که این سازمان با توجه، تأکید و تمرکز بر نکات مشترک بین مسلمین موجب الفت و تقریب آنان شود. دعا و مسأله اهل بیت علیهم السلام، مسأله مشترک بین تمام مسلمانان جهان می‌باشد ما مسلمانی را نداریم که نسبت به اهل بیت علیهم السلام عشق و علاقه نداشته باشد این نکته مکمل اسلام است اگر حضرت خاتم صلی‌الله علیه و آله را قبول دارد اهل بیت او را هم قبول دارد، دعا هم از این امور است دعا یعنی همان ارتباط انسان با خدا، این همان امر مشترک بین تمام انسان‌های خدا باور می‌باشد و ما از این گفتگو و این ارتباط بین انسان و خدا تعبیر به دعا می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: تمرکز روی این مسأله در راستای اهداف مجمع می‌باشد اینکه ما بتوانیم از ظرفیت‌های یک مجموعه وزین مثل بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در تکمیل این اهداف استفاده نمائیم امری مبارک می‌باشد. امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌ها را در راستا و مکمل هم قرار بدهیم و بتوانیم با همیاری و همکاری به یک هم افزایی برسیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفاهم نامه صحیفه سجادیه مجمع جهانی تقریب صحیفه سجادیه مذاهب اسلامی تفاهم نامه اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کشانی پیش از ظهر دوشنبه در آئین گشایش دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفت‌وگو بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف محقق می‌شود.

وی اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌هاست مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

وی ادامه داد: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

کشانی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفت‌وگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نشست رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگردها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم.

کشانی با بیان اینکه در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌عنوان سند نهایی منتشر خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تلاش‌های وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و حضور مهمانان خارجی تقدیر کرد.

به گزارش مهر مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6092009

دیگر خبرها

  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود