Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی، گفت: برای دهک‌های اول تا سوم اولویت اول و تا اولویت دهک‌های پنجم برای اولویت دوم اقساط تسهیلات به نحوی تنظیم شده است که در توان پرداخت آن‌ها باشد. محمود محمودزاده در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نحوۀ پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن، گفت: بر اساس مصوبات نرخ سود تسهیلات اعتباری برابر مصوبه شورای پول و اعتبار در شرایط فعلی ۱۸ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه پیام مثبت این طرح برای متقاضیان این است که دولت به واسطه توانی که در صندوق ملی مسکن وجود دارد به استناد قانون جهش تولید پرداخت بخش قابل ملاحظه‌ای از سود تسهیلات را تقبل می‌کند،  افزود: به این مفهوم که برای دهک‌های درآمدی پایین‌تر هر چقدر دهک درآمدی کمتر باشد میزان بیشتری از سود تسهیلات توسط صندوق ملی مسکن به نمایندگی از دولت تامین می‌شود و به همین دلیل اقساط پرداختی مردم بسیار کمتر از اعدادی است که بر اساس سود ۱۸ درصدی محاسبه و اعلام عمومی شده بود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی با اشاره به اینکه بر اساس طرح جدید میزان پرداخت اقساط کاملاً مبتنی بر پرداخت دهک‌های مختلف است، ادامه داد: این دهک‌ها عبارتند از دهک‌های اول تا پنجم که بین آن‌ها نیز بسته به دهک‌های درآمدی میزان سود تسهیلات پرداختی متفاوت خواهد بود.
محمود زاده با بیان این مورد که شروع اقساط پرداختی متقاضیان بعد از اتمام طرح و تحویل گیری واحد‌های مسکونی خواهد بود که بین دو تا سه سال زمان می برد، افزود: میزان اقساط پرداختی متقاضیان بعد از تحویل گیری واحد‌ها غریب به ۵۰ درصد اعلامی است که قبلاً به عنوان سود تسهیلات ۱۸ درصدی اعلام شده بود.

به گفتۀ وی برای دهک‌های اول تا سوم اولویت اول و تا اولویت دهک‌های پنجم برای اولویت دوم اقساط تسهیلات به نحوی تنظیم شده است که در توان پرداخت آن‌ها باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی در پایان به تشریح نحوۀ تعیین دهک‌ها پرداخت و با اشاره به این که دهک‌های اول تا پنجم بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رفاه ایرانیان تعیین و به وزارت خانه معرفی می‌شوند،  افزود: در دهک‌های اول تا سوم طبیعی است که بخش عمده‌ای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و دهک‌های چهارم و پنجم حقوق بگیران در بخش دولتی و خصوصی هستند که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و تا ۲ برابر حداقل حقوق بر اساس آیین نامه‌ها جزو دهک‌های کم درآمد محسوب می‌شوند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   بیشتر بخوانید: وزیر راه و شهرسازی: پیش‌بینی می‌شود ۴ میلیون متقاضی در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کنند

 

انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی مسکن محمود زاده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مسکن محمود زاده دهک های اول اقساط تسهیلات سود تسهیلات ملی مسکن بر اساس دهک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲

امتداد -  سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۸۲۴ فقره انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۱۶۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در این بانک اعطا شده که از این میزان، ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به خانواده‌ها پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است» و از این رو حمایت از جوانی جمعیت و فراهم ساختن زمینه‌های تحقق این مهم در کشور از مهمترین وظایف نهادهای اقتصادی تأثیرگذار به ویژه بانک‌هاست.

 

 

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بانک مسکن، مبلغ ۱۷ هزار و ۵۵ میلیارد ریال بابت ۳۴ هزار و ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای تولد فرزندان اول تا پنجم، مبلغ ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بابت ۶۷ هزار و ۳۵۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و مبلغ ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بابت یک هزار و ۵۴۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن به خانواده‌های دارای تا سه فرزند و همچنین خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند(متناسب با تعداد فرزندان) پرداخت شده است.

همچنین طی مدت مذکور با توجه به افزایش سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن متناسب با تعداد فرزندان زیر ٢٠ سال، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بابت ۱۱ هزار و ۶۰۴ فقره تسهیلات خرید و تعمیر مسکن نیز در بانک مسکن اقدام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن