Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صبح امروز سید وحید حسینی در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا از مردم خواست تا با تزریق دُز سوم واکسن، اطرافیان و عزیزان خود را به مشارکت در این ایمن سازی ضروری تشویق کنند.

 او با اعلام اینکه جانباختگان کرونا شامل همه گروه های سنی هستند، هشدار داد: ابتلا به کرونا مختص به گروه سنی خاصی نیست و این خطر، بی رحمانه تمامی عزیزان ما را تهدید می کند؛ در چنین شرایطی لازم است همه از خود و دیگران در برابر این ویروس منحوس مراقبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت پرهیز از خوددرمانی و مراجعه افراد دارای علایم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته

سید وحید حسینی خوددرمانی در هنگام بروز علایم کرونا با مراجعه به داروخانه، بدون مراجعه به پزشک را یکی از نگرانی های کنونی مجموعه سلامت عنوان کرد که موجب انتشار بیشتر ویروس در جامعه می شود و افزود: دریافت دارو چرخه انتقال بیماری را قطع نکرده و برای شناسایی و پیشگیری از ابتلا به سویه جدید اُمیکرون، افراد باید به مراکز ۱۶ ساعته و پزشک خانواده خود مراجعه و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز مهمترین اولویت امروز مجموعه سلامت را تسریع در واکسیناسیون و پوشش گسترده آن در گروه هدف جامعه عنوان کرد که در شرایط کنونی با تاکید بر دریافت دز سوم واکسن، برای افزایش ایمنی عمومی جامعه در حال انجام است.

او اضافه کرد: ضرورت دارد علاوه بر انجام واکسیناسیون کووید۱۹، به صورت سختگیرانه شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از سوی تمامی افراد جامعه رعایت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلا به اُمیکرون در هرمزگان، مردم باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی گرفته و با توجه به سرعت بالای سرایت این ویروس خطرناک، استفاده مداوم از ماسک به ویژه در فضاهای سربسته را رعایت کنند.

تاکید دیگر مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، پرهیز از حضور در دورهمی ها و جمع های خانوادگی در صورت وجود علایمی نظیر تب، سرفه، گلودرد و آب ریزش بینی بود و یادآور شد: همچنین توصیه می شود افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، هرچه سریعتر نسبت به تکمیل دوره واکسیناسیون به ویژه دریافت نوبت دُز سوم واکسن خود اقدام کنند.

دکتر حسینی در ادامه این نشست خبر داد: رصد روزانه و پایش تمامی مراجعان در مراکز بهداشت و درمان استان با هدف پیگیری افراد مشکوک دارای علایم کروناویروس، در اولویت دستور کار پزشکان خانواده شهری و روستایی استان قرار دارد.

او در ادامه به ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، روند نمونه گیری های تشخیصی، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه کووید۱۹ در استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، وضعیت بهبودی مبتلایان و علت های جان باختن مبتلایان به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، پرداخت.

 
معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز آخرین گزارش های مربوط به روند واکسیناسیون و میزان مشارکت عمومی در مناطق مختلف استان، اقدامات کارگروه این ستاد، روند اجرای مصوبات پیشین ستاد و خدمات مقابله با کرونا در استان را ارائه کردند.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز سید وحید حسینی ا میکرون دز سوم سوم واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، علیرضا عرب علیدوستی در این باره گفت: با توجه به نزدیکی کرمان به استان سیستان‌ و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین(معمول) کودکان اضافه شده  وخانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر علت واکسن سرخک را دریافت نکرده اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رییس مرکز بهداشت رفسنجان از شهروندان خواست اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند؛ همچنین در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک فوری به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی(ع) جهت انجام نمونه‌گیری مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد، بنابراین خانواده‌ها واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی (واکسن MMR) به تعویق نیاندازید.

سرخک بیماری ویروسی مسری است که از طریق ذرات معلق در هوا و تماس با ترشحات فرد بیمار سرایت می‌کند و علائم این بیماری شامل تب، بثورات پوستی، التهاب، قرمزی پشت گوش، خستگی، ضعف و بی‌حالی نمایان می شود.

 

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال