Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و عضو هیئت علمی گروه فناوری‌های نوین دانشگاه از تولید محیط انتقال ویروس کرونا (VTM) برای اولین بار در استان خبر داد و اعلام کرد: این اقدام با همکاری دانشجویان و کارشناسان گروه آموزشی فناوری‌های نوین دانشکده پزشکی بجنورد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر «سالاری نیا» با بیان این که این محیط  ابزاری ضروری برای انجام تست های pcr و دیگر آزمایش‌های مولکولی مرتبط با کروناست، افزود: تولید محیط انتقال ویروس کرونا، بهمن‌ماه سال گذشته نهایی و برای مصرف عموم در اختیار معاونت بهداشتی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: زمانی که در آزمایشگاه نمونه از حلق و بینی اشخاص مبتلا به کرونا برداشته می‌شود، ارسال و نگهداری نمونه نیازمند محیطی برای انتقال ویروس است.

 وی با بیان این که پیش از تولید این محصول، محیط انتقال ویروس با صرف هزینه‌های بالا تهیه و خریداری می شد، اضافه کرد: در بازه زمانی 9 ماهه 60 هزار نمونه از محیط انتقال ویروس در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان تولید شد که در پیک‌های کرونا بسیار مفید و موثر بود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی ویروس انتقال ویروس ویروس کرونا فناوری های نوین دانشکده پزشکی محیط انتقال ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ سینه زنی، اجتماع عزاداران ، دسته روی، جلسات روضه خوانی و برگزاری یادواره شهدا در مساجد ،امام زادگان و تکایا در شهرها و روستاهای استان به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام صادق علیه السلام برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند