Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از هوشمند سازی و حذف نقش عامل انسانی در صدور کارت بازرگانی گفت: با هوشمند‌سازی صدور کارت بازرگانی فضای رانت و امضای طلایی از بین می‌رود و به سمت اقتصاد شفاف و قابل اتکا می‌رویم.امید آفرینی نمایند.

به گزارش برنا، سید رضا فاطمی امین در آیین رونمایی از فرآیند هوشمند سازی و حذف نقش عامل انسانی در صدور کارت بازرگانی با بیان این مطلب، افزود: تسهیل گری یکی از ارکان چهارگانه اولویت دار ما می باشد و با تکمیل سامانه جامع تجارت روش حکمرانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تغییر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برخی مزیت‌ها و پیامدهای مثبت و امید آفرین فرآیند هوشمند سازی صدور کارت بازرگانی بیان کرد: انجام ۲۵ استعلام به صورت برخط و بدون دخالت انسانی از ۲۰ دستگاه مختلف در راستای تسهیل گری امور کسب و کار می باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با هوشمند‌سازی صدور کارت بازرگانی فضای رانت و امضای طلایی از بین می‌رود و به سمت اقتصاد شفاف و قابل اتکا می‌رویم.

فاطمی امین همچنین گفت: با هوشمند سازی و اقدامات انجام شده موضوع صدور کارت های بازرگانی جعلی به صورت کامل از بین می رود و همچنین کسانی که صلاحیت لازم را ندارند قادر به دریافت کارت بازرگانی نخواهند بود.
وی با بیان اینکه با هوشمند سازی، صدور و تمدید کارت بازرگانی منوط به پرداخت مالیات خواهد شد، گفت: رسانه ها باید پیامدها و تاثیرات مثبت اصلاحات در ساز و کارها را برای مردم به خوبی منعکس کنند و در جامعه امید آفرینی نمایند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود ، وضعیت صادرات کشور را مناسب دانست و افزود: از مرز ۴۰ میلیارد دلار عبور کردیم و به طور قطع این ارقام بالاتر می رود .
فاطمی امین اضافه کرد: وظیفه ما این است که قید و بندها را تا جایی که ممکن است برداریم که در این زمینه موانع صادراتی را شناسایی کردیم و تحقق افزایش صادرات در این راستا اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای صادرات در کشور وجود دارد، تصریح کرد: وظیفه ما اولویت گذاری، تنظیم گری، تسهیل امور و نظارت است و ان شالله با همت مضاعف مسیر تحقق ظرفیت‌ها هموارتر خواهد شد.
در این مراسم غلامحسین شافعی«رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران»، علی مویدی خرم آبادی«رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» و رضا حاجی پور «رییس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی وخارجی مجلس» و نمایندگانی از اتاق اصناف، اتاق تعاون و فعالان بخش خصوصی حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجارت معدن و تجارت کسب و کار معدن اقتصاد مالیات رسانه جامعه دلار کشاورزی مبارزه با قاچاق بخش خصوصی اقتصاد ایران دلار صنعت معدن و تجارت کسب و کار صدور کارت بازرگانی هوشمند سازی معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل