Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت:دولت سیزدهم بودجه خود را با محوریت رشد اقتصادی و کنترل تورم تقدیم مجلس کرده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رحیم زارع عضو کیمسیون تلفیق بودجه 1401 کل کشور در در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات بخش هایی از لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: همانطور که مطلعید در هفته‌های گذشته دولت سیزدهم بودجه خود را با محوریت رشد اقتصادی  و کنترل تورم تقدیم مجلس کرد و در مجموع دولت در بودجه خود توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه و شرکت‌های تولیدی داشته است؛ به طور مثال کاهش 5 واحد درصدی مالیات شرکت های تولیدی تصمیم بسیار درستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین رابطه افزود: طبیعتا این تصمیم با جذاب کردن تولید، به رشد تقاضا در بخش فعالیت‌های تولیدی کمک خواهد کرد و می‌تواند قسمت عمده ای از مالیات پرداختی صنایع بزرگ را کاهش داده و به سودآوری صنایع بورسی و هدایت منابع داخلی به سمت طرح‌های توسعه‌ای و رشد قیمتی آنها در بلندمدت منجر شود. اختصاص ردیف بودجه‌ای جداگانه برای صندوق تثبیت و تقویت این صندوق با منابعی حدود 50 همتی هم اقدام حمایتی دیگری از سود دولت در لایحه بوده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 در ادامه بیان کرد: از طرف دیگر مصوبات حمایتی 10 بندی دولت که استقبال گسترده فعالین بازار سرمایه را نیز در پی داشت از جمله اقدامات امیدبخش پیرامون بازار سرمایه بود که از جمله مهمترین موارد این مصوبه می‌توان به بازگشت مالیات نقل و  انتقال  سهام به صندوق تثبیت، اختصاص 10٪ وجوه عرضه سهام دولتی جهت بازارگردانی، اعلام نرخ تسعیر بانک ها معادل 90% نرخ نیما در 6 ماهه  گذشته، حضور رئیس سازمان بورس در جلسات ستاد اقتصادی و کاهش انتشار اوراق اشاره کرد.

نماینده آباده در مجلس همچنین اعلام کرد که تعیین سقف5000 تومانی برای نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها و نرخ 2000 تومانی برای نرخ سوخت گاز صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و پالایشگاهی، دیگر تصمیم امیدبخش و بسیار موثری بود که حمایت فعالین بازار سرمایه را نیز به همراه داشته است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401  عنوان کرد: در مجموع وزارت اقتصاد و دولت رویکرد حمایتی از تولید و بازار سرمایه را داشته‌اند که امیدواریم این جهت گیری در ماههای آینده نیز حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس بازار سرمایه تلفیق بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

محمدصادق معتمدیان رو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث ‌راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آدربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا بوده که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.

سرپرست راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوین نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات سیدمحسن حمزه لو تقدیر و رسول عطایی به عنوان سرپرست راه و شهرسازی استان معرفی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • قیمت لیفان در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیر تا پیاز بند بورسی