Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بیش از دو ماه است که بخش سندرک فاقد بخشدار و مرکز شهر نیز شهردار ندارد و سرپرستی بخشداری هم رسما از سوی مراجع ذیصلاح معرفی نشده است و مدیریت بخش نیز به امان خدا رها شده است.

مشکلات سندرک

بخش سندرک با مشکلات عدیده‌ای منجمله تنش آبی شدید، فقر و بیکاری جوانان مواجه است و مردم چشم‌انتظار یک مدیریت جهادی و انقلابی‌اند اما صندلی متولی بخشداری پس از اتمام دوره خدمت بخشدار سابق مدتهاست که خالی مانده و معطل تصمیم تصمیم‌گیران استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش سندرک با سه دهستان و وسعت جغرافیایی گسترده نیازمند یک نیروی جوان و چابک با مهارت فن بیان، آگاه به مسائل روز منطقه و آشنا به وضعیت بغرنج مردم در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اشتغال و آموزشی است.

آسیب‌های اجتماعی

آمار بالای خودکشی نوجوانان و جوانان طی سال‌های گذشته خصوصا سال ۱۳۹۹ نشان از عمق فاجعه آسیب‌های اجتماعی به‌واسطه متارکه زوج‌های جوان، اعتیاد به مواد صنعتی، ترک تحصیل دختران و ازدواج‌های زودهنگام از معضلات فاجعه بار بخش سندرک است.

نگاه تبعیض‌آمیز نهادهای اجتماعی به وضع آموزش‌های مهارتی خانواده‌ها، توانمندسازی شغلی، حمایت سرمایه‌ای و تسهیل‌گری اجتماعی برای یک قدم پیشرفت و همسان‌سازی اجتماعی مردم، نوجوانان و جوانان زیادی را از دامان خانواده‌ها جدا ساخته و راهی شهرها و جزایر هرمزگان خصوصا کیش برای تامین حداقل خواسته‌هایشان کرده است.

مطالبه مردم

مطالبه بحق مردم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها و عدم پاسخ‌گویی متولیان امر، مردم را دلخور و گلایه‌مند کرده است و از خبرگزاری فارس به‌عنوان صدای مردم طلب استمداد می‌جویند.

شهر بدون شهردار

با وجود معضلات بسیار شهر سندرک و مرکز بخش،  شهر نیز حدود نزدیک به یک ماه است بدون شهردار رها شده و حکم سرپرستی فعلی این نهاد به شهردار سابق سپرده شده است.

امید است با رویکرد فراجناحی و شایسته‌سالاری دولت سیزدهم، نگاهی ویژه به بخش محروم سندرک شود و مردم نیز از نهادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هرمزگان، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نمایندگی آستان قدس رضوی در استان طلب یاری و کمک می‌جویند.

کمک‌های ستاد اجرایی

البته لازم به ذکر است؛ به گفته منوچهر دانشمند مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هرمزگان، روز گذشته با توجه به کمبود شدید آب شرب در سه روستای بخش سندرک از توابع شهرستان میناب، حسب مساعدت بنیاد احسان تعداد سه مخزن ۵هزار لیتری تهیه و به مردم اهدا گردید.

به گزارش فارس، سندرک مرکز بخش سندرک شهرستان میناب در استان هرمزگان است.که از سال ۱۳۸۸ خورشیدی به شهر ارتقا یافت. این بخش در فاصله ۵۰ کیلومتری شرق شهرستان میناب واقع است.

این منطقه از شمال و شمال شرقی نقشه جغرافیایی همجوار با استان کرمان و منطقه هشتبندی از جنوب شهرستان بندرجاسک از شرق شهرستان بشاگرد و از غرب به شهرستان میناب متصل است.

این بخش سرشار از منابع معدنی در استان هرمزگان است و دارای سه دهستان‌های بُن‌دَر، دَرپَهن و مرکزی است. براساس سرشماری عمومی نفوذ مسکن سال ۱۳۹۵ جمعییت شهر و کل بخش ۳۰/۰۰۰ نفر بوده است. سندرک در جاده غیر ساحلی میناب به شهرستان بشاگرد و در واقع مرز بین میناب و بشاگرد است.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی هرمزگان شبکه های اجتماعی جوانان سندرک شهرستان میناب ستاد اجرایی بخش سندرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل و جمع‌آوری و ضبط ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در شهرستان میناب خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی 265 عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از 3 میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد. همچنین 17 فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با اشاره به کشف بیش از 75 کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع‌آوری و ضبط شدند.

قهرمانی در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب