Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر قاسم اویس روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از شهروندان مازند رانی که دز اول و دوم واکسن‌شان آسترازنکا بوده ، خواست تا دز سوم سوم واکسن پاستو پلاس را جایگزین و تزریق کنند.

وی با اعلام این که در زمان حاضر روزانه ۳۸ هزار دز واکسن کرونا در مازندران تزریق می‌شود ، افزود : تعداد جامعه هدف ۱۸ سال به بالا برای تزریق دز سوم واکسن کرونا در مازندران حدود ۲ میلیون نفر است و از اول دی‌ماه تاکنون استقبال مردم استان در تزریق دزهای تکمیلی واکسن کرونا خوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اویس با بیان اینکه مازندران یکی از استان‌های پیش‌رو در تزریق دز سوم واکسن کرونا است، خاطرنشان کرد: نباید به اعداد و ارقام‌های روزانه تزریق واکسن اکتفا کنیم و تا پایان دی امسال میزان تزریق دز سوم کرونا برای در امان ماندن از اومیکرون و ایمنی جمعی در استان باید به بالای ۸۰ درصد برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی در ارسال محموله‌های واکسن کرونا به استان وجود ندارد، گفت : در زمان حاضر ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا در مازندران ذخیره شده است.

وی افزود  : در زمان حاضر، حدود ۹۷ درصد از جامعه هدف ۱۲ سال به بالا در مازندران دز اول و ۸۷ درصد هم دز دوم واکسن کرونا خود را دریافت کردند و از تمام مردم این استان می‌خواهیم که با توجه به شیوع بیماری اومیکرون، نسبت به تزریق دزهای تکمیلی واکسن خود اقدام کنند.

اومیکرونی مازندران همچنان یک نفر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه به غیر از ابتلا یک نفر در شهرستان بابل به اومیکرون، تاکنون فرد دیگری در استان به این ویروس و سویه جدید کرونا مبتلا نشده است، تصریح کرد: سرعت انتقال ویروس اومیکرون به نسبت سویه‌های قبلی بیشتر است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین تزریق واکسن ۲ راهبرد اصولی برای در امان ماندن از این ویروس خطرناک است.

وی با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مازندران چندان رضایت بخش نیست و اکنون به زیر ۴۵ درصد رسیده است، افزود: از تمام شهروندان عاجزانه خواهش می‌کنیم که برای افزایش ایمنی جمعی در اماکن عمومی و خصوصی تا جایی که امکان دارد از ماسک استفاده کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۶۲ بیمار جدید به ۲۶۵ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باخت.

برچسب‌ها کرونا مازندران واکسن پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مازندران واکسن کرونا مازندران واکسن واکسن کرونا در مازندران تزریق دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران

رضا افراسیابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی به کشاورزان شالیکار استان خبر داد و گفت:برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.

او افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

افراسیابی گفت: کود‌ها از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه به کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران