Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@00:26:20 GMT

(ویدئو) فرایند اسرارآمیز تولید آینه‌های فلزی

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۳۲۴۶

(ویدئو) فرایند اسرارآمیز تولید آینه‌های فلزی

‍‍‍‍‍‍

خورشید بعدازظهر می‌درخشد در حالی که نیرانجان کی بی در حال تهیه آلیاژی از قلع و مس در کارگاه کاهگلی خود در روستای آرانمولا در ساحل رودخانه پامپا در کرالا است.

به گزارش فرارو، نیرانجان یک صنعتگر هندی است که تلاش می‌کند از هنر ساخت آینه فلزی که قدمتی بیش از ۵۰۰ سال در هندوستان دارد محافظت کند.

قالب‌گیری، ریخته‌گری و سایر فرآیندها، این آلیاژ را به آینه آرانمولا کانادی Aranmula Kannadi تبدیل می‌کند، تنها آینه فلزی جهان که برای اولین بار بیش از ۵۰۰ سال پیش توسط صنعتگران جامعه ویشواکارما هند ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیراجان تنها صنعتگری نیست که در فرآیند ساخت آینه فلزی دخیل است، او فارغ التحصیل دانشگاه است و برادر کوچکترش یک طراح گرافیک و بازاریاب است و فروش آنلاین آینه‌ها را مدیریت می‌کند.

قبلاً فقط دو خانواده در ساخت آینه‌های فلزی فعالیت می‌کردند، اما اکنون دستکم ۸ خانواده این کار را انجام می‌دهند.

فلزات استفاده شده در آلیاژ به عنوان یک راز خانوادگی حفظ می‌شود.

این هنر و اسرار آن از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و نسل جوان با فناوری مرز‌های جدیدی را از طریق فروش آنلاین پیدا کرده است. این آینه‌ها علاوه بر تامین بازار داخلی پررونق هند، به ایالات متحده و تقریباً تمام کشور‌های اروپایی نیز صادر می‌شوند.

خاستگاه آرانمولا کانادی به معبد آرانمولا پارتاساراتی مرتبط است. طبق افسانه، قرن‌ها پیش، رئیس سلطنتی هشت خانواده متخصص در هنر‌های معابد و صنایع دستی را از منطقه تیرونلولی به آرانمولا آورد تا روی آینه‌های معبد پارتاساراتی کار کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: آینه هند فلز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • (ویدئو) روایت زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر از ساخت موسیقی متن فیلم «ای ایران»
  • تصاویر پربازدید از ساخت پهپاد و سیستم راداری توسط یک جوان افغان + ویدئو
  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون
  • مراحلِ چاپ و تولیدِ اسکناس دلار + ویدئو
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت را دارم
  • (عکس) ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز؛ دریاچه ارواح کجاست؟
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت دارم
  • لطیفی: به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت تمایل دارم
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند