Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ناصر عتباتی در جلسه مشترک شورای‌عالی قوه قضائیه با شورای قضایی استانها و رئیس قوه قضائیه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی و شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: حرکت برنامه‌محور به عنوان یکی از مهمترین سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه قضائیه در دستور کار دادگستری آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هم‌اکنون با کمک و همفکری شورای معاونان استان برنامه‌ای تحت عنوان برنامه عملیاتی و اجرایی 1400 برای کل حوزه‌های قضایی و شعب دادگستری استان در محورهای مختلف و براساس اسناد بالادستی قوه قضائیه و سیاستهای ابلاغی، با نگاه ویژه به توسعه اقدامات پیشگیری، اتقان آراء، توسعه حل اختلاف و استفاده از ظرفیت‌های مردمی تبیین شده است.

عتباتی در ادامه با اشاره به صعود هفت پله‌ای دادگستری استان از نظر عملکردی بیان کرد: در ارزیابی اخیر دستگاه قضایی استان از نظر عملکردی از رتبه 28 به رتبه 21 صعود کرده که نشانگر تلاش شبانه روزی مجموعه همکاران در دادگستری استان است.

وی افزود: برای بهبود اتقان آراء نیز با برنامه‌ریزی و تشکیل کمیته‌های مشورتی که از قضات صاحب نظر و با تجربه تشکیل شده است سعی شده با ارائه مشاوره این کمیته ها در پرونده‌های حقوقی، کیفری و خانواده به قضات، درصد نقض آراء کاهش یابد و آراء از اتقان و انسجام بیشتری برخوردار باشند که توانسته‌ایم میزان نقض آراء را 3 درصد کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار داشت: از دیگر مواردی که در برنامه عملیاتی 1400 استان پیش‌بینی شده است تقویت هسته‌های بخشایش و ایجاد صلح یاران است که در این خصوص در سطح استان 25 هسته جهادی بخشایش با استفاده از ظرفیت‌های مردمی همچون، ائمه جمعه و جماعات، معتمدین و ریش سفیدان و خصوصاً پدران بزرگوار شهدا تشکیل شده و استفاده از ظرفیت بسیج در قالب صلح یاران و استقرار آنها در تعدادی از واحدهای انتظامی در دستور کار قرار دارد که همه این اقدامات در جهت توسعه حل اختلاف با استفاده از ظرفیتهای مردمی است.

عتباتی گفت: اقدام مهم دیگر دادگستری استان تعریف امر مهم داوری و ایجاد ساز و کارهایی برای استفاده از این ظرفیت بسیار موثر در حل و فصل دعاوی بوده که طرح آن نهایی شده و در دستور اجرا است.

رئیس شورای قضایی آذربایجان‌غربی در ادامه به اهمیت نظارت بر برنامه‌های ابلاغی اشاره و افزود: حضور رئیس کل دادگستری استان و مجموعه مدیریت قضایی و مسئولین نظارتی، صیانتی و حفاظتی در تک تک حوزه‌های قضایی و نظارت بر روند امور و اجرای برنامه‌ها و تشکیل جلسات هماهنگی و مشورتی از برنامه‌های دیگر مجموعه مدیریتی دستگاه قضایی استان است که همه و همه در جهت بهبود امر خدمت‌رسانی با لحاظ مقرات قانونی و سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضائیه است.

مقام ارشد قضایی آذربایجان‌غربی در ادامه تاکید کرد: اجرای تمامی برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه نیازمند عاملی مهم و تاثیر گذار است که آن عامل نیروی انسانی کارآمد بوده و اگر به نیروی انسانی به ویژه نیروی قضایی توجه نشود رسیدن به اهداف سیاستهای ابلاغی با سختی هایی همراه است.
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت آذربایجان غربی دادگستری استان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه
  • دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی