Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@21:24:43 GMT

سرمای کردستان در چله زمستان

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۳۷۷۳

سرمای کردستان در چله زمستان

ایسنا/کردستان پیش بین مسئول هواشناسی استان کردستان بیان کرد:در شبانه روز گذشته دمای هوای تمامی ایستگاه های استان به صفرو زیرصفر درجه سقوط کرد که از میان آنها ایستگاه هزارکانیان با دمای۱۰/۹- درجه سانتیگراد سردترین و ایستگاه سلین با دمای ۱۲ درجه گرمترین نقطه استان بود.

خسرو سیف پناهی در گفت‌وگو باایسنا اظهار کرد:باتوجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش بینی هواشناسی از امروز دوشنبه (۶دی) تا روز جمعه،جو اغلب مناطق استان پایدار بوده و به غیر از افزایش پوشش ابر از روز چهارشنبه،در بعضی از نقاط مه و غبارمحلی وگاهی وزش باد ملایم پدیده دیگری قابل انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اافزود البته برای روزهای چهارشنبه تا جمعه،امکان بارش های خفیف و پراکنده در برخی از نواحی جنوبی استان وجود دارد که از نظر مقدار،قابل توجه نمی باشد.

سیف پناهی عنوان کرد: تا آخر هفته همچنان شاهد یخبندان شبانه و صبحگاهی بخصوص در نواحی شرقی و شمالی استان خواهیم بود که این شرایط از صبح چهارشنبه با شدت کمتری تداوم خواهد داشت.

پیش بین مسئول هواشناسی استان کردستان بیان کرد:در شبانه روز گذشته دمای هوای تمامی ایستگاه های استان به صفرو زیرصفر درجه سقوط کرد که از میان آنها ایستگاه های هزارکانیان،بابارشانی،قاملو و دهگلان به ترتیب با دمای۱۰/۹-،۱۰/۴-،۱۰/۴- و۱۰- درجه سانتیگراد سردترین و ایستگاه سلین با دمای ۱۲ درجه گرمترین نقطه استان بود.

سیف پناهی خاطرنشان کرد:دمای هوای شهرمرزی مریوان بین ۴/۵- تا ۱۰/۲ و سقز بزرگترین شهرنیمه شمالی استان ۴/۸- تا ۰/۱+ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

وی کمینه وبیشینه دمای ایستگاه هواشناسی فرودگاه سنندج را ۶/۱- و ۹/۸ اعلام کرد.

گفتنی است در شبکه دیدبانی هواشناسی استان کردستان ۹ایستگاه سینوپتیک، ۱۳ ایستگاه اقلیم شناسی، ۷۹ ایستگاه باران سنجی، ۳ ایستگاه جاده ای و یک ایستگاه شهری در بلوار شبلی سنندج فعالیت می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پیش بینی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر امروز در استان خبر داد و گفت: برای شرایط موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، فاطمه زارعی امروز،  اظهار داشت: براساس الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی از عصر امروز با نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید، گردو خاک، وقوع رگبار، رعد و برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاع تشکیل مه تا روز شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش‌بینی است، احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: برای شرایط موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است. بر این اساس خودداری از سفرهای غیر ضروری، عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع، خودداری از اتراق، چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و آمادگی نهادهای خدمت رسان مرتبط با مدیریت بحران توصیه می‌شود.

زارعی گفت: در شبانه روز گذشته سربیشه و خضری دشت بیاض با حداقل دمای 11 درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین و نهبندان با حداکثر دمای 35 درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین 16 و 28 درجه سلسیوس بالای صفر بوده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی
  • جوی ناپایدار در اروند
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • افت دما در آبادان و خرمشهر