Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از بازار، حسین مهر پاک ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه موسسه ماناتیس ایرانیان در سه حوزه تحقیقات، خدمات و  انتقال دانش یا آموزش فعالیت می‌کند، اظهار کرد: موسسه ماناتیس ایرانیان در حوزه مهارت نرم، مهارت فردی و رشد کسب و کار فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرپاک با اشاره به اینکه موضوع کوچینگ به عنوان یک مهارت نرم در دنیا استفاده می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر بنده یک کوچ حرفه‌ای هستم و کوچ وظیفه دارد در کنار مراجعه کننده قرار گیرد.

مدیر عامل موسسه ماناتیس ایرانیان با بیان اینکه ذهنیتی که از مشاور داریم با کوچ متفاوت است، افزود: کوچینگ (مربیگری) در مجموعه و مراجعه شخصی به سطحی از آگاهی نسبت به توانمندی می‌رسد که خود فرد یا مجموعه راه را انتخاب کند و به سمت پیشرفت برود.

وی با تاکید بر اینکه کوچینگ یک مهارت است و هر کس می‌تواند مهارت کوچینگ را یاد بگیرد، اضافه کرد: خلائی که در حوزه کسب و کار کاملا مشهود است چراکه با این شکل مهارت آشنایی ندارند و نیاز به کوچ دارند.

مهرپاک با اشاره به اینکه مدیران بیزینس و صاحبان کسب و کار باید مهارت کوچینگ را یاد بگیرند، بیان کرد: صاحبان کسب و کار اگر یک نفر را به عنوان کوچ در مجموعه خود داشته باشد می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند و از طرفی یک مدیر باید کوچ باشد و به کسب و کار خود کمک کند.

وی با بیان اینکه مهارت کوچینگ تسهیل گری می‌کند و در چابک سازی کسب و کار مهم است، ادامه داد: اگر از مهارت کوچینگ استفاده کنیم در کسب و کار و سازمان به بینش عمیقی نسبت به کسب و کار رسیده و هدفمند تر می‌شویم.

اگر همه لایه‌های مختلف کوچ را یاد بگیرند فضای اعتماد و راز داری ایجاد می‌شود
مدیر عامل موسسه ماناتیس ایرانیان با اشاره به اینکه اگر همه لایه‌های مختلف کوچ را یاد بگیرند فضای اعتماد و راز داری ایجاد می‌شود، افزود: با این شرایط می‌توان وضع مطلوب را حفظ کرد و به سمت پیشرفت رفت.

وی بابیان اینکه کوچینگ در کسب و کار تازه، کسب و کار در حال رشد، کسب و کار به بلوغ رسیده و کسب و کار در حال افول و روشکستگی موثر است، اضافه کرد: کوچینگ می‌تواند به همه مراحل وارد شود و به بیزینس کمک کند.

مهرپاک با اشاره به اینکه با استفاده از کوچینگ می‌توانیم به آگاهی برسیم و از منابع برای جلوگیری از ریزش استفاده کنیم، عنوان کرد: براساس آمار و تحقیقات بسیاری از دلایل عدم موفقیت را بیرونی فرض می‌کنیم، درحالی که ۱۰ درصد علل عدم موفقیت بیرونی و ۹۰ درصد داخلی است.

وی با اشاره به اینکه وقتی در یک کسب و کار کوچینگ ایجاد شود هر کس وظایف خود را می داند، افزود: اگر یک مدیر کوچینگ را یاد بگیرد می‌تواند کارهای درست انجام دهد.

مدیر عامل موسسه ماناتیس ایرانیان با بیان اینکه کوچینگ می‌تواند بهره وری را بالا ببرد، اضافه کرد: مدیران اجرایی که آموزش کوچینگ را سپری کرده اند می‌گویند حداقل ۲۲ درصد افزایش بهره وری داشته‌اند.

کوچینگ مهارتی است که هر کسی یاد بگیرد جلو می‌رود
وی با اشاره به اینکه کوچینگ مهارتی است که هر کسی یاد بگیرد جلو می‌رود، تاکید کرد: کوچ اجازه ندارد قضاوت کند، باید مهارت ارتباط موثر را بداند، مدیریت استرس، مدیریت زمان، رازداری، گوش دادن را بلد باشد.

مهرپاک با اشاره به اینکه کوچینگ ۱۱ مهارت دارد که در کار استفاده می‌کند، افزود: مدیر سنتی به راحتی قضاوت می‌کند، در حالی که در مواجهه با هر فردی راهکار مواجه با مسائل متفاوت است.

نماینده شرکت دانشگاه آنلاین کسب و کار متدی نیز در ادامه با اشاره به اینکه در شرکت متدی در زمینه صنعت مشاوره انجام می‌دهد، اظهار کرد: یک پلتفرم ایجاد کردیم تا سیستم‌های آموزشی در دسترس قرار گیرد و یکسری دوره‌های آموزشی کاربردی در حوزه کسب و کار تخصصی ایجاد شد.

بختیاری با اشاره به اینکه متدی یک دانشگاه تخصصی آنلاین است، ادامه داد: با این پلتفرم در واقع دوره‌های آموزشی را در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهیم تا در هر زمانی که مایل هستند دوره آموزشی را ببیند.

نماینده شرکت دانشگاه آنلاین کسب و کار متدی با اشاره به اینکه عدم پویایی، عدم زنده بودن و عدم تمرکز در آموزش‌های این پلتفرم مطرح شده است، افزود: در این برنامه از همه ابزارهای آموزشی استفاده و بیس و پایه طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت دوره‌های آموزشی آماده هماهنگی با تیم کارگردانی و تدوینگری هستیم تا دوره‌ها تهیه شود، اضافه کرد: هر کسی مایل به تهیه دوره‌های آموزشی است می‌تواند از امکانات بهره مند شود.

بختیاری با اشاره به اینکه می‌خواهیم وارد بخش تخصصی کسب و کارها شویم که دوره ها در هر زمان و مکانی قابلیت دسترسی داشته باشند، ادامه داد: واحدها هر نیازی داشته باشند با توجه به آن نیازها دوره‌های آموزشی را تکمیل می‌کنیم.

نماینده شرکت دانشگاه آنلاین کسب و کار متدی افزود: با پارک علم و فناوری یکسری صحبت‌ها شده تا بعد از سپری کردن دوره‌ها موضوع ارائه مدرک را دنبال کنیم.

معاون مرکز رشد دانشگاه بوعلی همدان نیز در ادامه اظهار کرد: کوچ‌ها در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند و یک آسیب بزرگ در کوچینگ این است که زیبا حرف می‌زنند و مهارت فوق العاده در تعامل برقرار کردن دارند اما جای سوال است که چند درصد محتوایی که در این جلسات برگزار می‌شود بعدا به صورت کاربردی می‌تواند به مجموعه‌ها و کسب و کارها کمک کند.

رسولی با اشاره به اینکه مجموعه‌هایی که در زمینه کوچ فعالیت دارند، همه چیز را ایده آل تعریف می‌کنند، ادامه داد: کارخانه داری که ۳۰ سال عملیاتی کار کرده خیلی بهتر و موفق‌تر می‌تواند انتقال اطلاعات دهد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی و دانشگاه آزاد ظرفیت‌های بسیاری دارند، افزود: نخستین پتانسیل این دو دانشگاه دانشجو هستند و هر کدام از دانشجویان پتانسیل مدیر شدن و تکنسین شدن و ... دارند تا باعث رشد یک مجموعه شوند.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مهارت کوچینگ دوره های آموزشی یاد بگیرند مهارت کوچینگ یاد بگیرد کسب و کار دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت توسعه صنایع دریامحور، گفت: از جمله صنایع فعال این حوزه در قشم صنعت لنج‌سازی است که سودآوری بالایی به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، عادل پیغامی امروز در نشست ویژه با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس کشور که در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 12 واحد لنج‌سازی با ظرفیت تولید 50 فروند در سال در این جزیره فعال هستند و محصولاتشان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی افزود: محصولات تولیدی در صنایع لنج‌سازی قشم عمدتا به کشورهای آفریقایی، حوزه خلیج فارس و هند صادر می‌شود و سودآوری بسیار خوبی نیز به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: صنعت دریاپایه مشتمل بر 24 فعالیت است و جزیره قشم به تنهایی توانایی بهره‌برداری از همه آیتم‌های این صنعت را دارد

پیغامی با بیان اینکه مهمترین مزیت اقتصادی این منطقه فعالیت‌های اقتصادی دریاپایه است، گفت: مهمترین وجه فعالیت‌های دریاپایه به حوزه لجستیک، فعالیت‌های شیلاتی و شناورسازی مربوط می‌شود و امروز قشم با توان بالای پرورش ماهی و میگو، لارو میگو، بچه ماهی و ماهی در قفس به مهمترین قطب شیلاتی کشور تبدیل شده است.

وی با تأکید بر توسعه صنعت بانکرینگ در قشم، خاطرنشان کرد: بانکرینگ صنعت دریاپایه بسیار ارزشمندی در حوزه ارزآوری است که در قشم، در حال حاضر فقط بخش سوخت‌رسانی آن تکمیل شده، در حالی‌که 60 درصد نفت دنیا از مسیر خلیج فارس تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با تکمیل زنجیره بانکرینگ اعم از امکانات تعمیرات شناورها، فروش مواد غذایی، خدمات هتلینگ، خدمات درمانی، فروش آب معدنی و اینترنت اشیاء می‌توان بخش مهمی از درآمد بالای این صنعت را از آن خود کنیم.

در این نشست که با هدف همکاری‌های علمی و مطالعاتی برگزار شد، شماری از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس از جمله سردار سیدیحیی رحیم‌صفوی سئوالاتی در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم، میزان صادرات این منطقه در سال گذشته، برنامه‌های آتی سازمان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و امکان مشارکت دانشگاهیان در پیشبرد اهداف کلان منطقه آزاد مطرح کردند.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود