Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@05:22:32 GMT

تعویض پلاک خودرو امری منسوخ شده است

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۴۲۰۳

تعویض پلاک خودرو امری منسوخ شده است

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان غربی گفت: باید به این موضوع دقت کرد که زمینه سو استفاده از برگ سبز فراهم است و شهروندان باید نقل و انتقال خودرو را در دفاتر اسناد ثبت و رسمی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، احمد فتح اللهی صبح روز دوشنبه در نشست خبری ۶ دی ماه (گرامیداشت روزدفاتر اسناد رسمی، سردفتران و دفتریاران) در جمع خبرنگاران گفت: سند رسمی موجب امنیت مالکیت، شفافیت و آرامش روانی جامعه بوده اما برخی اقدامات در راستای سندگریزی مردم نتیجه ای جز افزایش پرونده های حقوقی و کیفری در محاکم قضایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هرگونه هزینه تراشی برای مردم هنگام تنظیم سند را رد کرد و گفت: از تمام هزینه های دریافت شده برای تنظیم سند، تنها ۵ الی ۷ درصد به دفاتر ثبت اسناد تعلق داشته و بقیه به عنوان منابع درآمدی دولت، همان لحظه به خزانه واریز می شود.

فتح اللهی با انتقاد شدید از آنچه اظهارات سخیف علیه دفاتر ثبت اسناد خواند، تاکید کرد: ادعاهایی چون دست بردن در جیب مردم توسط دفاتر ثبت اسناد، فقط با هدف فرافکنی و ایجاد سوءتفاهم در خصوص فعالیت قانونی این اماکن عنوان می شود. چرا که میزان حق الثبت تمام دفاتر اسناد رسمی را قانون تعیین کرده و همین مبلغ اندک هم چهارسال یکبار افزایش می یابد اما بقیه عوارض دریافت شده بر اساس قانون بودجه مصوب مجلس است.

*لزوم اصلاح قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان  غربی با تاکید بر لزوم تصویب قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار توسط مجلس و ارجاع به شورای نگهبان گفت: در این قانون، دفاتر اسناد رسمی همسطح با دیگر کسب و کارهای رایج در جامعه دیده شده این درحالی است که این مراکز بخشی از وظایف حاکمیتی را انجام می دهند. تصویب این قانون و اجرای آن موجب هرج و مرج حقوقی در جامعه خواهد شد و امیدواریم شورای نگهبان دفاتر اسناد رسمی را از شمول این قانون حذف نمایند.

*تعویض پلاک خودرو امری منسوخ شده است

فتح اللهی در مورد موضوع تعویض پلاک خودرو گفت: تعویض پلاک خودرو امری منسوخ شده در بسیاری از کشورها است و باید تجدیدنظری در این خصوص انجام شود. باید به این موضوع دقت کرد که زمینه سو استفاده از برگ سبز فراهم است و شهروندان باید نقل و انتقال خودرو را در دفاتر اسناد ثبت و رسمی کنند.

*دریافت مالیات و عوارض ثبت سند توسط راهور از ۱۳ دی ماه

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهانه مدافعان برگ سبز در خصوص کاهش هزینه های ثبت نقل و انتقال خودرو گفت: با اینکه در محافل عمومی شنیده می‌شود که پلیس راهنمایی و رانندگی مالیاتی برای نقل و انتقال خودرو دریافت نمی‌کند ولی از ۱۳ دی ماه طبق قانون این مالیات نیز اخذ می‌شود.

وی در خصوص جزئیات اخذ مالیات نقل و انتقال خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: این مالیات به میزان دو درصد برای خودروهای خارجی و یک درصد برای خودروهای داخلی است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا جامعه قانون بودجه مجلس کسب و کار شورای نگهبان هرج و مرج خودرو تعویض پلاک مالیات کاهش هزینه پلیس راهنمایی و رانندگی راهنمایی و رانندگی تعویض پلاک سند خودرو کانون سردفتران آذربایجان غربی ثبت سند خودرو کانون سردفتران و دفتریاران نقل و انتقال خودرو دفاتر اسناد رسمی تعویض پلاک خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: توسعه زیرساخت در ذخیره سازی محصولات در بنادر مازندران زمینه ساز دور زدن تحریم‌هاست . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباسعلی وفایی‌نژاد با بیان اینکه به توسعه زیرساخت‌ها در بنادر برای تبادل تجاری کالاهای اساسی نیاز داریم گفت: مازندران به عنوان استان معین تامین امنیت غذایی کشور اهمیت دارد.

وی افزود: در مازندران مزیت‌های ویژه در تولید و تامین محصولات کشاورزی داریم و رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از آن مازندران است.

وی به برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه و منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌های مناسب در تامین امنیت غذایی و کالاها و محصولات مورد نیاز استفاده کرد، گفت: توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت یک امر ضروری است.

وفائی‌نژاد به اقدامات انجام شده در سال های اخیر در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری اشاره کرد و گفت: مزیت‌های حوزه خزر از نظر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و تامین کالاهای مورد نیاز کشور مانند گندم،  روغن خام، دانه های روغنی و خوراک دام و ترانزیت و سوآپ  می تواند به توسعه استان و رشد اقتصاد دریاپایه منجر شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران بیان کرد: توسعه زیرساخت و توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و تلاش در  ایجاد شرکت های حمل و نقل سراسری و بین المللی در کنار توسعه راه  و ایجاد سیلوها و مخازن می‌تواند به رونق  فعالیت‌های تجاری منجر شود.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌ها در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: توجه به سرمایه گذاری پایدار و ذخیره استراتژیک کالا با ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان فرصت مناسبی خواهد بود تا زمینه دور زدن تحریم ها فراهم شود.

وی افزود: ساخت پروژه 25هزار تن مخازن روغن در نکا و تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وفائی نژاد به تامین کالاهای اساسی از جمله واردات 800 هزار تن گندم و روغن خام در دولت سیزدهم از مسیر بنادر مازندران اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت بنادر شمالی فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری فراهم می‌کند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها