Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی خضریان در خصوص جلسه عصر امروز - دوشنبه - کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه پیرو شکایات واصله به کمیسیون در خصوص عدم اجرای صحیح تبصره‌های ۱و ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان رئیس سازمان بهزیستی و مدیران وزارت کشور، سازمان راهداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خضریان افزود: براساس پیش بینی قانونی در تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۵ قانون مذکور، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه های حمل و نقل ریلی، اتوبوسرانی، درون شهری، دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‌های برون شهری ریلی، هوایی و دریایی عمومی نیم‌بها است. اما براساس شکایات واصله به کمیسیون دستگاه‌های ذیربط از اجرای این تکلیف قانونی تمکین نمی‌کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی افزود: برداشت کمیسیون از توضیحات نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط، عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مکلف اجرا و وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی اصلی حوزه معلولین که دلایل مختلفی برای این عدم هماهنگی از سوی آن ها به کمیسیون ارائه شد اما این دلایل از سوی نمایندگان عضو کمیسیون اصل ۹۰ منافی ترک فعل صورت گرفته در اجرای قانون و ضعف در هماهنگی نبود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: کمیسیون، دستگاه‌های مربوطه را مکلف کرد ظرف یک ماه اقدامات انجام شده برای اجرای تبصره‌های ذیل ماده ۵ قانون حمایت از معلولان را به صورت مکتوب به کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی ارائه کنند. همچنین موانع عملیاتی اجرای تکلیف قانونی ظرف مدت تعیین شده با محوریت و پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی مرتفع و گزارش آن در جلسه‌ای که پس از پایان این مهلت تشکیل می‌شود ارائه شود در غیر این صورت با متخلفان در هر یک از دستگاه‌ها براساس اختیارات قانونی کمیسیون و همین طور تبصره ۳ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان به دستگاه‌های قضایی معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها سازمان بهزیستی وزارت کشور قانون اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی علی خضریان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی وزارت کشور قانون اساسی سازمان بهزیستی وزارت کشور قانون اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی علی خضریان کار و رفاه اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ قانون حمایت ماده ۵ قانون دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهل و دومین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پرونده یکی از شرکت‌های تولید و بسته بندی زعفران در استان مرکزی که در ۲ بند آزمون شده مغایر با استاندارد بود، توسط اعضای این جلسه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست که با حضور قاضی منتخب دادگستری برگزار شد، با محرز شدن تخلف واحد تولیدی و اتفاق نظر اعضای کمیسیون، واحد تولیدی که در مامونیه از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی فعالیت می‌کرد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی، ارائه تعهد، الزام به بهسازی تولیدات و جمع آوری محصولات از سطح بازار شد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: طبق ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کنند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون، مورد بررسی و تصمیم گیری اعضا قرار می‌گیرد.

کد خبر 6087595

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد