Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@19:01:05 GMT

۶۴ درصد ظرفیت سدها خالی است

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۴۳۴۳

۶۴ درصد ظرفیت سدها خالی است

درحالی که پیش از بارش‌های اخیر، ۳۵ درصد حجم مخازن سد‌ها پر بود، با بارش‌های اخیر حجم پرشدگی مخازن سد‌ها به ۳۶ درصد رسید و هم اکنون ۶۴ درصد حجم مخازن سد‌های کشور خالی است.
در طی ۱۰ روز اخیر بارش‌های نسبتا خوبی را در کشور شاهد بودیم، اما این بارش‌ها تنها یک درصد به حجم ذخایر سد‌های کشور اضافه کرد.

آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری شدن ۹۴ روز از سال آبی، تا ۴ دی ماه (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) میزان کل حجم آب در مخازن سد‌های کشور حدود ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۲درصد کاهش نشان می‌دهد.

حجم مخازن سد‌های کشور حدود ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است که وجود ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سدها، نشان دهنده پرشدگی ۳۶ درصدی مخازن سد‌های کشور و خالی بودن ۶۴ درصد این ظرفیت است.

فیروز قاسم زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور در این خصوص گفت: بررسی وضعیت سد‌های کشور نشان می‌دهد، میزان کل حجم ورودی به سد‌های کشور از ابتدای مهرماه تا تاریخ ۴ دی ماه معادل ۴.۸۲ میلیارد مترمکعب است که کاهشی معادل ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته را نشان می­دهد.

وی افزود: میزان پرشدگی سد‌های مهمی، چون زاینده رود، شمیل و نیان و سفید رود در شرایط فعلی حدود ۱۳ تا ۲۱ درصد است؛ همچنین در استان­های خوزستان و تهران، میزان پرشدگی متوسط مخازن طی سال آبی جاری به ترتیب در حدود ۴۱ درصد و ۱۹ درصد است.

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سد سدان سدسازی سد کرخه مخازن سد های کشور نشان می دهد سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و پس از افزایش بیش از یک درصدی جلسه قبل به ۲۳۲۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. گزارش اشتغال روز چهارشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته است. گزارشی از وزارت کار ایالات متحده نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است، در حالی که تعداد افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند کاهش یافته است.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی طلا انعطاف‌پذیری را نشان داد و سالانه سه درصد رشد کرد و به ۱۲۳۸ تن در سه ماهه اول رسید که قوی‌ترین شروع یک سال از سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا علیرغم افزایش هشت درصدی تقاضای طلا در هند در سه ماهه مارس، افزایش قیمت‌های اخیر چالشی را ایجاد می‌کند که به طور بالقوه منجر به پایین‌ترین مصرف سالانه در چهار سال گذشته می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۶.۷۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با حدود یک درصد افزایش به ۹۵۸.۹۵ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۳۱ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هیچ مماشاتی با اعمال قدرت علیه ایران در کار نیست | عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان