Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@19:27:36 GMT

احتمال رشد تقاضای نفت چین در ۲۰۳۰

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۴۳۹۹

احتمال رشد تقاضای نفت چین در ۲۰۳۰

 به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک مؤسسه تحقیقاتی وابسته به شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) روز یکشنبه (پنجم دی‌ماه) اعلام کرد که انتظار می‌رود مصرف نفت چین برای یک دهه به‌دلیل تقاضای بالای مواد شیمیایی به رشدش ادامه دهد و تا سال ۲۰۳۰ به اوج خود در حدود ۷۸۰ میلیون تن در سال برسد.

سال گذشته، گروهی تحقیقاتی به‌نام مؤسسه تحقیقاتی اقتصاد و فناوری سی‌ان‌پی‌سی (ETRI) اعلام کرده بود تقاضای نفت چین تا حدود سال ۲۰۲۵ به اوج خود یعنی ۷۳۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اتری در گزارش اخیر خود برآورد کرد که مصرف گازوئیل، بنزین و نفت سفید در حدود سال ۲۰۲۵ با حدود ۳۹۰ میلیون تن در سال به اوج خود برسد، تقاضای بالای فرآورده‌های پتروشیمی سبد افزایش مصرف تا سال ۲۰۳۰ می‌شود.

این گروه تحقیقاتی اعلام کرد که مجموع تقاضای نفت پس از سال ۲۰۳۰ کاهش می‌یابد، زیرا مصرف در بخش حمل‌ونقل به‌دلیل برقی شدن وسایل نقلیه کاهش می‌یابد، این در حالی است که تقاضای مواد شیمیایی در این دوره ثابت می‌ماند.

اتری همچنین پیش‌بینی کرد که مصرف گاز طبیعی - که پلی کلیدی برای انتقال به سوی انرژی‌های پاک و کاهش کربن است - تا سال ۲۰۴۰ میلادی با حدود ۶۵۰ میلیارد مترمکعب در سال به اوج خود می‌رسد.

منبع: اقتصاد۲۴

کد خبر: 1123513 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل

روزنامه کویتی «الجریده» امروز (شنبه) به نقل از منابع خود مدعی شد: «تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله اخیر این کشور به اسرائیل به شدت افزایش یافته است.»

به گزارش شفقنا، پس از حمله بی سابقه تهران علیه اسرائیل که با صد‌ها موشک و پهپاد رخ داد، درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی به شدت افزایش یافته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه مقامات پانزده کشور پس از این حمله خواستار خرید پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی شده اند، در ادامه به نقل از منابع خود آورده است: درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی فراتر از ظرفیت‌های تولید ایران است و این کشور مجبور به رد برخی از این درخواست‌ها شده است.

در ادامه مطلب روزنامه کویتی آمده است: برخی از این کشور‌ها مشتری‌های سابق ایران و برخی مشتری‌های جدید این کشور برای خرید تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ویدیو/ هوش مصنوعی مس می‌خورد؟
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟