Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:06:57 GMT

محرابیان: ۲۵ درصد روستاها از آب شرب محرومند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۴۴۵۰

محرابیان: ۲۵ درصد روستاها از آب شرب محرومند

به ‌گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، «علی‌اکبر محرابیان» در آئین امضای تفاهم‌نامه طرح آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف بهبود آبرسانی به هشت هزار روستای مناطق محروم کشور در قالب پویش آبرسانی «باران مهر»، بین شرکت آب و فاضلاب کشور و ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات افزود: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم این بود که در یک مدت زمان کوتاه بتوانیم روستاهای فاقد آب شرب را از این نعمت بهره‌مند کرده و میزان برخورداری را از ۷۵ درصد به بالای ۹۰ درصد ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو ادامه داد:  آبرسانی به روستاهای محروم کشور شیرینی خاصی دارد.

محرابیان گفت: این امر (آبرسانی به روستاهای محروم ) نیازمند نگاه ملی و مردمی است و به همین منظور مرکزی تحت عنوان جهاد آبرسانی زیرمجموعه شورای جهاد آبرسانی متشکل از نخبگان صنعت آب کشور، خیرین، گروه‌های جهادی و غیره تاسیس شد که با راهبری این شورا در نخستین گام، هفته گذشته قراردادی با ۳۱ مرکز آبفای کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی به ۷ هزار و یکصد روستا طی سه سال امضا شد.

وی با اشاره به دشواری‌های تامین آب برخی روستاهای سخت‌گذر، خاطرنشان کرد: از گذشته تاکنون تامین آب این روستاها به روش آبرسانی سیار انجام می‌شد و در جایی که روستاها از مرکز تامین آب دور باشند، آبرسانی به آنها ممکن است با تاخیرهای ساعتی و حتی روزانه همراه شود.

به گفته محرابیان، ستاد بازسازی عتبات عالیات سخت‌ترین قسمت کار را بر عهده گرفته و قصد دارد آب شرب کامل و مطمئن این قبیل روستاها را که با مشکل آبرسانی روبرو هستند، تامین کند.

برچسب‌ها روستائیان علی اکبر محرابیان آبرسانی آبرسانی سیار دولت سیزدهم وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان علی اکبر محرابیان آبرسانی روستائیان علی اکبر محرابیان آبرسانی آبرسانی سیار دولت سیزدهم وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر، گفت: از مجموع 300 روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها 28 روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی افزود: خوش‌بختانه طی 24 ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید 43هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت 28روستای باقی‌مانده، با استقرار 15 دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها