Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرح ناز رافع روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکسپو یک رویداد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که مرکزملی فرش برای نخستین بار، ۲ سالن در اختیار دارد و هفته فرش در اکسپو ۲۰۲۰ دبی از ۱۸ تا ۲۴ دی‌ماه جاری برگزار می‌شود.

اکسپو یا نمایشگاه جهانی، مجموعه نمایشگاهی است که هر پنج سال یک‌بار در یکی از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و هر کشور، دستاوردهای گوناگونش را در گذشته، حال و آینده به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رافع در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه های دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای بیمه قالیبافان گفت: برخی ابهامات در این زمینه در لایحه بودجه سال آتی وجود دارد و درخواست ما این است که بیمه قالیبافان مثل سال های قبل از سال ۹۹ دیده شود و شمار بیشتری از بافندگان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی گفت: البته فرصت استفاده از مزایای عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری هم برای بافندگان وجود دارد که در این زمینه شمار زیادی ثبت نامه کرده اند و بیش از ۴۶۰ هزار نفر احراز هویت شدند اما آن صندوق هنوز بیمه نامه ها را صادر نکرده است، امیدواریم به زودی این بیمه نامه ها صادر شود.

رافع خاطرنشان کرد: اکنون ۲ میلیون نفر بافنده قالی در کشور وجود دا درد که از این تعداد بیش از ۶۰ هزار نفر بافنده در خراسان شمالی است؛ ۲۵ هزار نفر از این تعداد وابسته به این هنر و صنعت بوده و اقتصاد خانواده شان بر پایه و اساس فرش دستباف است.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: در استان خراسان شمالی بافندگان فرش دستباف بیشتر در قالب مشاغل خانگی خرد و کارگاه های غیرمتمرکز فعالیت دارند.

رافع درباره حمایت از بافندگان فرش گفت: این فعالان اقتصادی از مزایای تسهیلات فنی و اعتباری مرکز ملی فرش، تسهیلات توسعه اشتغال روستایی در قالب سامانه کارا با چهار تا ۶ درصد بهره مند می شود البته تلاش داریم تا از منابع تبصره ۱۸ هم به این تولیدکنندگان و کارآفرینان تسهیلات پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه بافندگان از تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان تا چهار میلیارد تومان و حتی بیشتر  با سود چهار تا ۱۸ درصد بهره مند می شود گفت: یکی از مزایای تسهیلات که ما پرداخت می کنیم این است که به مدت یک تا ۲ سال تنفس در نظر گرفته شده است.

رافع با اشاره به لزوم نوآوری و ابتکار در تولید و بازاریابی فرش دستباف گفت: در تولید باید سلیقه بازار و ذائقه مشتریان بازار جهانی و بازار ملی مد نظر باشد، به هر حال فرش دستباف به عنوان هنر و کالای سرمایه ای هنوز در سطح جهانی و ملی محبوبیت دارد.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: نیاز است روش های تولید، بافت و بازاریابی با شیوه خلاقانه و با نوآوری انجام شود.

به گزارش ایرنا، دست‌کم هشت میلیون نفر در سراسر کشور در عرصه تولید، فروش و صادرات فرش ارتزاق می کنند که این میزان یک دهم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.  ۲ میلیون نفر در بافت فرش به‌طور مستقیم و ۱۹۱ هزار نفر در صنایع جانبی آن مشغول فعالیت هستند. همچنین ۱۱۵ هنرستان در زمینه فرش دایر است و پنج‌هزار و ۵۰۰ دانش آموخته هنر صنعت فرش دستباف داریم.

مطابق آمارها، در سال ۲۰۱۹ بیش از یک میلیارد دلار فرش دستباف در مبادلات جهانی به کشورهای مختلف صادر شد. در این میان جمهوری اسلامی ایران سهم ۷.۹ درصدی از مجموع صادرات فرش دستباف را به خود اختصاص داد.

برچسب‌ها فرش بجنورد مرکز ملی فرش ایران خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش بجنورد مرکز ملی فرش ایران فرش بجنورد مرکز ملی فرش ایران خراسان شمالی مرکز ملی فرش فرش دستباف هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در این بازدید که معاون اقتصادی و جمعی از مدیران وزارت کشور هم حضور داشتند، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، توضیحاتی از ظرفیت‌های متعدد اقتصادی استان به دکتر وحیدی ارائه کرد و از برنامه ریزی، آمادگی و تلاش کرمانشاه برای جذب سرمایه گذاران خبر داد.

همچنین با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو، رایزنی‌هایی با مقامات کشوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفت و چندین تفاهم نامه در حوزه‌های گردشگری، صنایع غذایی و مواد معدنی بین طرفین منعقد شد.
ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز ۸ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.
این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.
این نمایشگاه در ۱۷ سالن نمایشگاهی با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو