Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهای نفت آمریکا روز دوشنبه درپی لغو هزاران پرواز در جریان تعطیلات کریسمس به دلیل اوج گیری شیوع کرونا در جهان، سقوط کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، این درحالی است که نفت خام برنت از قِبَل امیدها به تاثیر اندک سویه اومیکرون کرونا بر تقاضای جهانی، رشد داشت.

روز یکشنبه بیش از یک هزار و ۳۰۰ پرواز شرکت های هواپیمایی آمریکایی لغو شد، نظر به اینکه کووید–۱۹ تعداد خدمه در دسترس را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا  روز دوشنبه، قیمت نفت شاخص وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با سقوط ۸۵ سنت یا ۱.۲ درصد به ۷۲.۹۴ دلار در هر بشکه رسید. بازار آمریکا روز جمعه برای تعطیلات بسته شد.

در همین حال، نفت خام برنت با افزایش ۱۱ سنت یا ۰.۱ درصد به ۷۶.۲۵ دلار در هر بشکه رسید.

«جفری هالی» تحلیل گر حوزه نفت گفت: سفر کمتر در آمریکا برابر با فعالیت اقتصادی کمتر و در نتیجه (تقاضای) نفتی کمتر است.

وی تاکید کرد که تفاوت بین شاخص نفت وست تگزاس اینترمیدیت و نفت برنت می تواند منعکس کننده این باشد که بهبود جهانی همچنان در مسیر خود باقی است.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به اومیکرون افزود: به نظر می رسد اختلاف در خدمات ناشی از قرنطینه کردن کارگران به ویژه در سفرهای هوایی، تاکنون پیامدهای بزرگی داشته است.

هالی گفت: این مساله احتمالا در کوتاه مدت باعث آشفتگی می شود، اما ماجرای بهبود جهانی برای سال ۲۰۲۲میلادی همچنان در مسیر خود قرار دارد.

براساس این گزارش، بهای نفت برنت در سال جاری به لطف بهبود تقاضا و کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانشان که مجموعا اوپک پلاس نامیده می شوند، به میزان بیش از ۴۵ درصد افزایش داشته است.

بهای نفت زمانی که اولین گزارش ها از سویه جدید اومیکرون منتشر شد، به میزان بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد، اما هفته گذشته پس از آنکه داده های اولیه نشان داد اومیکرون ممکن است سطح خفیف تری از بیماری را موجب شود، بهبود یافت.

«لئونا لیو» تحلیل گر موسسه «دیلی اف‌ایکس» در سنگاپور گفت: اگرچه اومیکرون با سرعت بیشتری نسبت به گونه های دیگر کووید – ۱۹ گسترش می یابد، اخبار نسبتا آرامش بخش حاکی است که اکثر افراد مبتلا به این سویه، علائم خفیفی را نشان می دهند.

در این میان، در تیرس کارشناسان، نشست بعدی اوپک پلاس برای روز ۴ ژانویه (۱۴ دی) قرار دارد که در جریان آن این ائتلاف تولیدکننده تصمیم می گیرد که با برنامه افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه فوریه (بهمن - اسفند) پیش برود یا نه.

اوپک پلاس به تصمیم‌اش طبق آخرین نشست خود برای افزایش تولید در ماه ژانویه (دی – بهمن) حتی با وجود گسترش اومیکرون پایبند بود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت اومیکرون کریسمس اوپک نفت خام برنت سازمان کشورهای صادرکننده نفت آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بهای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید

موسسه آمار ترکیه روز جمعه گزارش داد که تورم سالانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹٫۸ درصد رسیده است.

به گزارش اتاق ایران، براساس گزارش مرکز آمار ترکیه، بیشترین عوامل افزایش‌دهنده نرخ تورم در ماه آوریل در این کشور، افزایش قیمت مصرف‌کننده در بخش‌های مربوط به آموزش‌وپرورش با ۱۰۳٫۸۶ درصد جهش و هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها با ۹۵٫۸۲ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه در سال گذشته بوده است.

تورم ماهانه ترکیه هم ۳٫۱۸ درصد افزایش یافته است که افزایش قیمت نوشیدنی‌ها، تنباکو، هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها بوده است.

نرخ تورم آوریل بالاترین افزایش سالانه از نوامبر ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد، یعنی زمانی که تورم حدود ۸۵ درصد بود.

در حالی‌که نرخ افزایش تورم ماه آوریل بسیار قابل‌توجه به شمار می‌رود، اما این رقم کوچک‌تر از رقمی است که بسیاری از تحلیلگران انتظار آن را داشتند. بااین‌همه به گفته اقتصاددانان، امید به کاهش نرخ بهره بسیار دور است.

بانک مرکزی ترکیه با استناد به نیاز مستمر برای مقابله با افزایش تورم در این کشور، نرخ بهره اصلی خود را به ۵۰ درصد افزایش داده است. این بانک در ماه مارس اعلام کرد که تا زمانی که کاهش قابل‌توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه مشاهده نشود، موضع پولی فشرده حفظ خواهد شد.

لیام پیچ، اقتصاددان ارشد بازار‌های نوظهور در کاپیتال اکونومیکس باور دارد که افزایش اندکی کمتر از حد انتظار تورم ترکیه در آوریل به ۶۹٫۸ درصد سالانه (اجماع ۷۰٫۳ درصد) نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای است که فشار‌های قیمتی دوباره کاهش‌یافته است.

به گفته او این احتمال وجود دارد که تورم در نیمه دوم سال جاری کاهش یابد؛ اما نسبت به سرعت کاهش تورم ث، خوش‌بینی چندانی وجود ندارد. با این شرایط، انتظاری برای کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه تا سال آینده وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها