Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی با حضور سیدمحمد یاشار نادری مدیر بنیاد روایت فتح، حمید نیلی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، محمدرضا علیزاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، سیدوحید فخرموسوی دبیر جشنواره، جواد تمدنی مدیر روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس عصر امروز (دوشنبه ششم دی‌ماه) در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسال ۲۴۶ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی

فخرموسوی دبیر سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی با اشاره به آنکه فعالیت دبیرخانه این رخداد از سه ماه پیش به شکلی مستمر در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس آغاز شد، گفت: سه بخش تئاتر خیابانی، نمایشنامه نویسی و رادیو تئاتر بخش‌های تشکیل‌دهنده این جشنواره هستند که در نهایت ۲۴۶ اثر در این بخش‌ها به دستمان رسید.

در بخش تئاتر خیابانی ۱۳۵ اثر، در بخش نمایشنامه‌نویسی ۷۱ اثر و در بخش رادیو تئاتر ۴۰ اثر با فراوانی مشارکت تمامی استان‌های سراسر کشور به دستمان رسید که سه استان نخست از نظر میزان ارسال آثار به‌ترتیب تهران با ۴۵ اثر کرمان با ۲۲ اثر و گیلان با ۱۵ اثر ارسالی هستند.

۱۷ تا ۲۱ دی ماه تاریخ برگزاری سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی

فخرموسوی درباره تاریخ برگزاری سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی گفت: هفدهم دی‌ماه شاهد افتتاح این جشنواره هستیم و آثار طی روزهای هجدهم تا بیستم دی‌ماه در بخش تئاتر خیابانی و رادیوتئاتر برای مخاطبان اجرا می‌شود. درنهایت در صبح بیست و یکم دی‌ماه شاهد مراسم اختتامیه در شهر کرمان خواهیم بود.

دبیر سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی با اشاره به این‌که آثار تئاتر خیابانی علاوه‌بر کرمان در برخی از شهرستان‌های این استان چون سیرجان و رفسنجان نیز برای مخاطبان اجرا خواهند شد یادآور شد: بخش رادیوتئاتر این جشنواره به شکل متمرکز در شهر رفسنجان برگزار خواهد شد و روزی دو اجرا به شکل زنده با حضور مخاطبان به اجرا خواهد رسید و از سه شبکه رادیویی نمایش، رادیو مقاومت و رادیوی سراسری استان کرمان برای مخاطبان پخش خواهد شد.

۱۰ اثر برگزیده از میان آثار ارسالی بخش نمایشنامه‌نویسی به چاپ خواهد رسید و نمایشنامه‌های برگزیده دو دوره پیشین این رخداد که توسط نشر ساقی به چاپ رسیده در طی ایام برگزاری جشنواره در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

محدودیتی برای ارائه آثار به جشنواره فجر نداریم

دبیر سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی‌بر برگزاری مراسم بزرگداشت و تقدیر در افتتاحیه و اختتامیه این رخداد و همچنین برنامه‌ای برای ارائه آثار برگزیده این جشنواره به چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: هنوز برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه برنامه‌ریزی به شکل کامل صورت نگرفته‌است و اگر بنا به تقدیر از هنرمندان باشد این مسئله را در آینده‌ای نزدیک و بعد از برگزاری جلسه هماهنگی افتتاحیه و اختتامیه این رخداد رسانه‌ای خواهیم کرد.

طی صحبت و تعامل با قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بنا بر آن قرار گرفت تا بدون در نظر گرفتن محدودیتی از نظر تعداد آثار، هر میزان آثار باکیفیت در دو بخش رادیوتئاتر و تئاتر خیابانی به‌عنوان خروجی این جشنواره باشد را برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به دبیرخانه این رخداد معرفی کنیم. 

کلیدواژه هایی که میراث زیست حاج قاسم بود

محمدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد استان کرمان در این نشست خبری ضمن پاسداشت نام و یاد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و تقدیر از عوامل برگزاری سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی؛ میزبانی کرمان در ملک و دیار سلیمانی را افتخار این استان و مردمان این دیار دانست و آن را متعلق به شور و شکوه و شعور تمامی ایران انقلابی اسلامی برشمرد.

تئاتر در بیان حقایق و نقل رویدادهای تاریخی همواره دستی سترگ جریان‌ساز و بالا داشته و وقتی درباره الگویی مانند سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی؛ زیست، زندگی و مرام او در دو دو جبهه زندگی عادی و زندگی مقاومتی مباحث را پیش می‌بریم به کلیدواژه هایی چون دفاع از مظلوم، اصالبت حقانیت، مفهوم مقاومت، مقابله با استکبار و... بر می خوریم که  کلیدواژه ها را به‌عنوان ارزشمندترین آموزه‌های این شهید هنر و هنرمند متعهد ایرانی با خود به‌همراه دارد و باید شکوه این معانی را باهنر زیبا و فاخر تئاتر به مخاطبان ارائه دهیم.

زندگی سردار سلیمانی ظرفیت سال‌ها و دهه‌ ها تولید کار هنرمندانه دارد

علیزاده با اشاره به استمرار جشنواره تئاتر سردار آسمانی یادآور شد: زندگی، تفکر و شهادت مردی که ناگفته‌های فراوانی دارد خود می‌تواند دست‌مایه رویدادها و رخدادهای مختلف و متعددی باشد که این‌بار هنرمندان تئاتر که از هنگام شهادت او در صف نخست فعالان هنری برای بیان و بازتاب ویژگی‌های زندگی، سیره و سلوک شهید سلیمانی در میدان بودند، می‌توانند مهری بر استمرار این جشنواره در سالیان آتی نیز باشد.

مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی تبیین ارزش‌های انقلاب و ترویج فرهنگ مقاومت در قاب هنر فاخر تئاتر است و در این مسیر باید از تمامی ظرفیت‌های استان و اجرای آثار حاضر در جشنواره سردار آسمانی علاوه‌ بر کرمان در دیگر شهرستان‌های استان کرمان نیز بهره ببریم.

وی گفت: امیدواریم تا آثار برگزیده این رخداد بتوانند در طول سال اجرای مستمری در تمامی استان‌ها داشته باشد تا روند تولید و اجرای آثار نمایشی با محوریت مقوله مقاومت و دفاع مقدس را به شکلی جریانی پویا و ثابت در طول سال در کشور شاهد باشیم.

سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ۱۸ تا ۲۱ دی ماه سال جاری با دبیری سیدوحید فخرموسوی در کرمان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها جشنواره تئاتر سردار آسمانی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حمید نیلی تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر سردار آسمانی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حمید نیلی جشنواره تئاتر سردار آسمانی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حمید نیلی تئاتر سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تئاتر خیابانی استان کرمان دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر