Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، علی‌اصغر شالبافیان عصر امروز در مجمع جامعه هتلداران کشور در قشم، به مناسب نبودن وضعیت گردشگری به صورت عام و هتل داری به صورت خاص در طول دو سال اخیراشاره کرد و بر اتحاد و همدلی همگانی برای کمک به بهبود اوضاع در این خصوص تاکید کرد.

وی از شیوع کرونا به عنوان بزرگ‌ترین چالش حوزه گردشگری کشور نام برد و گفت: با توجه به تسریع و گسترش واکسیناسیون و همکاری همه فعالان حوزه گردشگری این ذهنیت منفی که گردشگری باعث شیوع کرونا می شود به یاری خدا از اذهان زدوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شالبافیان با تشریح اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت ترمیم آسیب های وارده به حوزه گردشگری بخاطر همه‌گیری کرونا افزود: ما برای حمایت هرچه بیشتر از فعالان گردشگری کشور ضمن بهاء دادن به تشکل‌های گردشگری به مانع‌زدایی و حذف موارد غیر ضروری پرداخته و با واگذاری اختیارات در چارچوب یک نظام قانونی مشارکت بخش خصوصی را تضمین خواهیم کرد. 

به گفته معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چارچوب همکاری این وزارتخانه برای رفع موانع توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق ازاد نیز از تغییر ترکیب گردشگران در این مناطق از جمله جزیره قشم و افزایش شمار گردشگران خارجی در این مناطق حمایت می کند.

رییس جامعه هتلداران ایران نیز در این نشست گفت: از سال ۱۳۹۸ تا کنون، به دلیل شیوع بیماری کرونا ۲۲۰ هزار میلیارد ریال به جامعه هتلداران کشور خسارت وارد شد.

جمشید حمزه‌ای ادامه داد: در دولت قبل با وجود شعارهایی که مبنی بر ارائه بسته‌های حمایتی مطرح شد، اما در عمل نه تنها حمایتی صورت نگرفت بلکه طرح‌هایی ضد حمایتی اعمال شد اما با همراهی مسوولان در دولت جدید، برخی مشکلات رفع شده و وضعیت هتل‌ها رو به بهبودی است.

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم هم در این نشست اظهار کرد: قشم ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری دریایی دارد و اختصاص تسهیلات و مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات گردشگری جزیره را برطرف کند.

عبدالباسط رضوانی ادامه داد: برای خروج از اتکای اقتصادی به فروش نفت باید به صنعت گردشگری با دقت بیشتری توجه کرد و برای توسعه همه جانبه آن گام بر داشت.

وی با تاکید بر لزوم اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد در جزیره، اضافه کرد: تداخل قوانین باعث شده مزیت‌های مناطق آزاد در حوزه نداشتن مالیات و نیز تخصیص تسهیلات تا حد زیادی کم‌رنگ شود.

به گزارش فارس، مجمع جامعه هتلداران کشور با حضور علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، جمشید حمزه ای، رییس جامعه هتل داران ایران، روسای جوامع هتلداران استان‌ها، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت و فعالان حوزه گردشگری قشم برگزار شد.

انتهای پیام/88050

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی رییس جامعه هتلداران ایران جامعه هتلداران حوزه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز کار و کارگر اظهار کرد: نقش کارگران در تولید بی بدیل است و این نقش تمامی شقوق جامعه کارگری را در برمی گیرد و قابل تقدیر است.

وی افزود: در فضای فعلی کشور و در زنجیره حلقه‌های موجود در جامعه، بنا به دلایل متعدد ضعیف‌ترین حلقه، زنجیره اقتصاد است و باید بر روی آن تمرکز کرد، موضوعی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد و ایشان چندین سال است که راهبرد کشور را موضوعات اقتصادی نامگذاری می‌کنند.

اعلایی گفت: بزرگترین مشکل اقتصاد تورم است و بیش از ۵ دهه است که کشور به صورت ملموس و ناملموس از این حوزه آسیب دیده است و بسیاری از ناهنجاری‌های موجود فرهنگی و اجتماعی هم نشأت گرفته از همین موضوع است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تورم باعث پیش بینی ناپذیری اقتصاد، بهم خوردن طبقات اجتماعی و از بین رفتن انگیزه کاری و ایجاد اختلال در بسیاری از حوزه‌های دیگر می‌شود، اضافه کرد: تمامی کارشناسان و صاحب نظران در حوزه اقتصاد منطقی‌ترین، معقول ترین و مداوم ترین راه مقابله با تورم را تولید می‌دانند و حتی هر کسی با دانش معمولی خود هم تحلیل کند به این نتیجه می‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تنها راه خارج کردن تورم از بن بست، افزایش تولید است و به همین دلیل باید در کانون توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقش کارگران و نیروی انسانی در تولید بر کسی پوشیده نیست، ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه کارگری گفت: یکی از سخت‌ترین کارها مدیریت منابع انسانی در شرکت هاست و بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه باید تلاش زیادی کنند تا شاهد بهره وری و افزایش تولید باشیم.

اعلایی اضافه کرد: استان در تولید حرف برای گفتن آورد ولی در حوزه بهره وری نیاز به تلاش و همت بیشتر دارد و اعتقاد داریم با امکانات موجود می‌توان تولید بیشتری را رقم زد.

کد خبر 6091206

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • استاپ‌موشن عرصه نوظهور در بازاریابی است/ نقش موشن‌گرافی در رونق تجارت
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود