Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@01:03:25 GMT

۵ تهدید ثبات اقتصادی آمریکا مشخص شد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۴۷۹۶

۵ تهدید ثبات اقتصادی آمریکا مشخص شد

 به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، گزارش فدرال رزرو دوبار در سال (یکبار در بهار و یکبار در پاییز) منتشر می‌شود و در شماره منتشر شده اخیر، استیبل کوین‌ها را از نظر تهدید برای ثبات اقتصادی در رتبه پنجم و بین تنش آمریکا با چین و مشکلات اقلیمی قرار داده است.

استیبل کوین‌ها دارایی‌های دیجیتالی هستند که روی بلاکچین صادر و معامله می‌شوند و ادعا می‌کنند که از پشتوانه‌ای مانند طلا، واحدهای پولی فیات یا حمایت دولت‌ها برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دراین گزارش اشاره شده است که ارزش استیبل کوین‌ها به صورت فزاینده‌ای در طی مدت ۱۲ ماهه گذشته و تا ماه اکتبر به رقم ۱۳۰میلیارد دلار رسیده است. در این گزارش دلایل ابراز نگرانی فدرال رزرو در خصوص استیبل کوین‌ها به این صورت منتشر شده است:

بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار (تتر) مدعی شده است که در هر زمانی می‌توان آن را به همان ارزش دلار آمریکا بازخرید کرد؛ با این حال این رمز ارز لزوما به نسبت ۱ به ۱ پشتوانه‌ای از ارز فیات ندارد. از طرف دیگر بعضی از استیبل کوین‌ها پشتوانه‌ای ماننداوراق قرضه دارند که ممکن است ارزش خود را از دست بدهند که در صورتی که این اتفاق بیفتد صادر کنندگان استیبل کوین‌ها قادر به کنترل جریان درخواست‌ها نخواهند بود.

استیبل کوین‌ها به صورت ساختاری ضعف دارند و مشابه با بعضی صندوق‌های مالی هستند که مستعد خالی شدن یکباره نقدینگی توسط سرمایه‌گذارانشان هستند. در این گزارش آمده است این رکودها می‌توانند به دلیل عدم شفافیت و استانداردهای حکومتی نسبت به دارایی‌های پشتوانه آنها، بزرگ‌ترنیز شوند. با توجه به پتانسیل استفاده از استیبل کوین‌ها در پرداخت‌ها و ظرفیت رشد آنها، ریسک‌هایی برای سیستم پرداختی و سیستم‌های مالی وجود خواهد داشت.

گزارش منتشر شده بیش از ۸۰ صفحه است و موضوعات بسیار دیگری در مورد رمز ارزها و استیبل کوین‌ها را بیان می‌کند. فدرال رزروبیان می‌کند هدف این گزارش، ارائه چشم اندازی در مورد انعطاف‌پذیری سیستم مالی ایالت متحده است به نحوی که تلاش می‌کند تاآگاهی عمومی را ارتقا بخشد و شفافیت و پاسخگویی در مورد دیدگاهش را افزایش دهد. چه رفتار در مورد استیبل کوین‌ها واقعی باشد و چه ناشی از FUD (ترس، عدم قطعیت و شک) باشد، این دارایی‌ها آنقدر مهم هستند که در گزارش فدرال به آن‌ها اشاره شده است.

منبع: اقتصاد۲۴

کد خبر: 1123516 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه چین در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در پکن، با او به بحث و رایزنی درباره چالش‌های روابط دوجانبه پکن-واشنگتن، راه‌های بهبود آن و برخی مسائل منطقه‌ای پرداخت.

به گزارش ایسنا، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در دیدار با "آنتونی بلینکن" همتای آمریکایی خود که به پکن سفر کرده است، گفت که گزینه‌های روابط چین و آمریکا بین ثبات و "چرخه‌ای نزولی" است.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد که سفر بلینکن به چین که دومین سفر او به این کشور در بازه زمانی یک ساله است، در شرایطی انجام شده که این دو قدرت جهانی به دنبال گسترش ارتباطشان، ایجاد ثبات در روابط پرتنش خود و رسیدگی به مسائلی از جمله حمایت پکن از روسیه در جنگ اوکراین و اقدامات آن در دریای چین جنوبی و در قبال تایوان هستند.

وانگ یی با اشاره به این که روابط آمریکا-چین "رو به ثبات می‌رود"، به بلینکن گفت: آیا چین و آمریکا باید به مسیر درست به سمت ثبات ادامه بدهند یا به چرخه‌ای نزولی بازگردند؟ این مسئله مهمی پیش روی کشورهای ما است و صداقت و توان ما را محک می‌زند.

وزیر امور خارجه چین همچنین به همتای آمریکایی خود گفت: آیا کشورهای ما باید یک همکاری بین‌المللی در قبال مسائل جهانی را رهبری کنند و به نتیجه دو سر برد برای همه برسند؟ یا به دشمنی و تقابل بپردازند و حتی وارد یک درگیری شوند که نتیجه آن دو سر باخت برای همه است؟

او همچنین بیان کرد: ما امیدواریم که آمریکا عرضه موشک‌های میان برد زمین‌ به زمین به منطقه آسیا-اقیانوسیه، آسیب زدن با منافع چین در زمینه امنیت راهبردی و تضعیف صلح و ثبات منطقه را که به سختی حاصل شده است را متوقف کند.

اظهارات وانگ در پی برآشفتگی مقامات چینی از اقدامات واشنگتن تحت عنوان امنیت ملی مطرح می‌شود که پکن آن را ابزاری برای ممانعت از پیشرفت خود می‌داند. از جمله این اقدامات،  کنترل صادرات محصولات هایتک چین است که کاربرد نظامی نیز دارند. همچنین شامل ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکا در برخی از بخش‌های  هایتک چین است.

بلینکن نیز در این دیدار به "مسئولیت مشترک" دو کشور در "اطمینان یافتن از شفاف بودن در زمینه تمامی حوزه‌های مورد اختلاف و پرهیز از سوء تفاهم‌ها و اشتباهات محاسباتی" اشاره کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در این باره گزارش داد که بلینکن همچنین به وانگ یی گفت: آمریکا سیاست چین واحد را دنبال می‌کند و استقلال تایوان مورد حمایت آن نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • علت اصلی تعویض اورونوف مقابل آلومینیوم مشخص شد | تصویر دردناک منتشر شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار