Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  جلسه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا استان تهران روز دوشنبه در حالی برگزار شد که ستاد مقابله با کرونا روزها و هفته ها، محل نشر آمار تعداد قابل توجه بستری شدگان و فوت شدگان ناشی از شیوع کرونا بود و حتی اعداد بالای ۲۴۰ نفر مرگ در روز را اعلام کرده بود، در این نشست اخبار خوبی برای حاضران و مردم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهایی در ستاد مقابله با کرونا ثبت شد که حاضران نگران رنگ قرمز تمامی شهرهای استان تهران بودند و امروز آمارها نشان از وضعیت آبی همان مناطق می داد.

اما با آغاز واکسیناسیون به خصوص با تزریق دُز دوم، وضعیت تغییر کرد و آماری که به قله رسیده بود، سرپایینی را آغاز به پیمودن کرد، آماری که در جلسه امروز اعلام شد، نوید می داد که روزهای اتمام لحظات پر التهاب کرونا پیش روست.

اعلام آمار کاهشی ابتلا، بستری و فوتی کرونا البته در حالی بود که تاکید بر تداوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا و شیوع سویه جدید کرونا "اُمیکرون" ادامه داشت.

از مرگ ۲۴۰ نفر در روز تا آمار فوتی ۶ نفر

دکتر نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران در ابتدای جلسه آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان تهران را به استناد آمار و ارقام دانشگاه های علوم پزشکی تشریح کرد و گفت: در هفته آخر آذر امسال، تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان تهران به ۱۶ هزار و ۲۴ نفر، کل مراجعان ۱۷ هزار و ۴۸۷ نفر، بستری شدگان در بخش های ویژه  ۴۰۱ نفر، در بخش های عادی یک هزار و ۶۲ نفر و فوتی ها ۱۱۴ نفر رسید.

وی این موضوع را نیز گفت که در هفته گذشته کاهش نزدیک هفت درصد در مراجعان سرپایی و ۲۰ درصد در تعداد فوتی ها مشاهده و ثبت شده است.

توکلی با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته تعداد مبتلایان در استان تهران روند ثابتی داشته است، افزود: تعداد فوتی ها در حال حاضر در استان تهران و از اردیبهشت ۹۹ تاکنون در کمترین میزان خود و بر روی عدد ۶ قرار دارد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران اعلام کرد: فوت بیماران بستری کرونا در تیر هشت درصد، در مرداد ۱۰.۵ درصد، شهریور ۱۰.۷ درصد، مهر ۹.۶ درصد، آبان ۹.۵ درصد و آذر ۸.۱ درصد ثبت شده و این رقم در ابتدای امسال به ۶.۱ درصد رسیده است.

وی یادآورشد: آمار مراجعان کرونا در مناطق مختلف استان تهران نشان می دهد که در سه هفته اخیر تعداد مراجعان کرونا در همه شهرها به غیر از تهران، اسلامشهر، پاکدشت، دماوند و ورامین، کاهشی یا ثابت بوده است.

توکلی در ادامه این موضوع را هم اظهارداشت که در هفته پایانی آذر ماه، ۴۸ درصد بستری شدگان و ۸۸ درصد فوت شدگان در گروه سنی بالای ۵۰ سال قرار داشتند.

معاون درمان ستاد مقابله کرونای کلانشهر تهران که مسئولیت گزارش آمار کرونای کل استان را بر عهده دارد،  خاطر نشان کرد: طبق گزارش به روز هفتگی موارد مثبت در استان های کشور در هفته چهارم آذر بروز بستری در استان تهران از میانگین کشوری بالاتر و وقوع مرگ و درصد کشندگی بیماری کووید - ۱۹ از میانگین کشوری پایین تر است.

وی در پایان گزارش خود اضافه کرد: تاکنون ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دُز اول، ۹ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۱۴ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۰۰ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استاندار از توکلی در خصوص نحوه تشخیص سویه اُمیکرون کرونا از سرما خوردگی و آنفلوآنزا جویا شد که وی پاسخ داد: باید تست داد، تا زمانی که پاسخ تست منفی است، بیمار در زمره افراد مبتلا به سرما خوردگی یا آنفلوآنزا قرار می گیرد و از سوی دیگر اگر علائم بیماری ماندگار باشد و تعداد قابل توجهی از اطرافیان را درگیر کند، فرد مشکوک به ابتلا به کروناست.

کرونا و ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری

موضوع ممنوعیت استقرار و توسعه صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت که طی سه سال گذشته از مباحث داغ مطرح شده در استانداری تهران بوده نیز در ستاد کرونا مطرح شد.

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در بخشی از این جلسه به تقاضای اجرای طرح توسعه ۱۴ واحد صنعتی برای تولید اقلام مورد نیاز در حوزه کرونا(ماسک، الکل و ...) اشاره کرد و گفت: متاسفانه سازمان محیط زیست به علت پایبندی به قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری، با درخواست این واحدها موافقت نمی کند.

فاطمه اکبرپور معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران نیز در پاسخ اعلام کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، به علت شرایط خاص ایجاد شده و نیاز کشور و استان تهران به تولید انبوه اقلام بهداشتی مورد نیاز مانند ماسک و الکل، بسیاری از واحدها و افراد بدون داشتن هر نوع مجوزی اقدام به تولید کردند و محیط زیست نیز مانع فعالیت آنها نشد.

وی ادامه داد: اکنون ما تابع مصوبه ستاد کرونای کشور هستیم، می توان لیست واحدهای تولیدکننده اقلامی که کشور به علت شرایط کرونایی به آن نیاز دارد را با مصوبه ستاد از برخی قوانین مستثنی کرد و تهران نیز در این میان از منافع آن برخوردار شود.

نایبی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران نیز تاکید کرد تا به سرعت نامه ای در همین زمینه برای طرح درخواست ایجاد شرایط استثنایی برای واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی مورد نیاز در شرایط کرونایی در حوزه محیط زیست به ستاد ملی کرونا تنظیم و ارسال شود.

ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کلید مقابله با اُمیکرون

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در پایان این جلسه راهکار جلوگیری از شیوع سویه جدید کرونا با نام اُمیکرون را استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تزریق دُز سوم واکسن برشمرد.

نایبی افزود: گزارش‌ها نشاندهنده فعالیت جدی مراکز واکسیناسیون و استقبال مردم برای تزریق دُز سوم و افزایش مراجعات به مراکز واکسیناسیون نسبت به هفته‌های گذشته است.

وی یادآورشد: تعداد بسیار کمی از موارد ابتلا به سویه جدید کرونا در کشور شناسایی شده که افراد مبتلا و همچنین افرادی که با آنها در ارتباط بودند رصد و شناسایی شدند، در استان تهران نیز با توجه به استقبال مردم برای تزریق دُز سوم واکسن، خطر کمتری از شیوع و فراگیری سویه جدید وجود دارد اما مراقبت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان باید با جدیت ادامه یابد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران به اجرای طرح سامانه امید در فاز دوم اشاره کرد و گفت: بی تردید اجرای این طرح می‌تواند در بحث کاهش ابتلا به این بیماری اثرگذاری فراوانی داشته باشد از همین رو مرحله دوم این طرح در حوزه حمل و نقل درون و برون شهری پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه رانندگان سرویس مدارس، تاکسی‌های اینترنتی و همچنین تاکسی‌های گردشی رصد و اطلاعات آنان در سامانه امید ثبت شده است و در صورتی که تزریق واکسن آنها ثبت نشده باشد برای آنها پیامکی ارسال می‌شود.  

نایبی در پاسخ به سوالی درباره شباهت علائم سرماخوردگی و سویه جدید اُمیکرون به ویژه در میان دانش آموزان و اتخاذ تصمیمات جدید برای اعمال محدودیت، تاکید کرد: علائم مشترکی میان سرماخوردگی و اُمیکرون وجود دارد که البته هنوز به نتایج قطعی نرسیده‌اند، لذا اگر نتایج جدید مشخص شود موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح خواهد شد و تصمیم گیری‌های لازم انجام خواهد شد اما تا کنون محدودیت‌هایی به ویژه برای دانش آموزان اعمال نشده و تصمیم جدیدی نیز اتخاذ نشده است.

برچسب‌ها ستاد کرونا کرونا استانداری تهران استان تهران دانشگاه های علوم پزشکی تهران آنفلوآنزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد کرونا کرونا استانداری تهران ستاد کرونا کرونا استانداری تهران استان تهران دانشگاه های علوم پزشکی تهران آنفلوآنزا معاون امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا استان تهران سویه جدید محیط زیست تهران نیز تزریق د ز د ز سوم ا میکرون کرونا ا ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس کشانی؛ مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان تهران اظهار کرد: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از 1794 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که 119 نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها 319 نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

دانش‌آموزان مدرسه‌ای در تهران بدهی 3 زندانی را پرداخت کردند

کشانی با اشاره به این که بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، گفت: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد 660 نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و 171 میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال