Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

کیوسک بین الملل تابناک: قرار گرفتن ایران، روسیه و چین در لیست کشورهای متخاصم انگلیس، تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه روسیه، لغو بیش از هزار پرواز در آمریکا به دلیل شیوع گسترده اُمیکرون، آمادگی انگلیس برای خروج نیروها از اوکراین در صورت حمله روسیه و دعوت کره جنوبی از کره شمالی برای گفت وگوی صلح از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار گرفتن ایران، روسیه و چین در لیست کشورهای متخاصم انگلیس

مقام ارشد امنیتی دولت انگلیس مدعی شد، روسیه، چین و ایران در رده "کشورهای متخاصم" دسته‌بندی می‌شوند که نگرانی‌هایی را در زمینه "فعالیت‌های سایبری" ایجاد کرده و در کمپین‌های "انتشار اطلاعات نادرست" دست دارند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دامیان هیندز، وزیر مشاور در امور امنیت و مرزهای دولت انگلیس در مصاحبه‌ای به روزنامه تلگراف گفت: این سه کشوری که من ذکر کردم برخوردار از قابلیت‌های انسانی و فیزیکی و حضوری عمده در فضای سایبری هستند و می‌توانند در ابعاد گسترده نیروهایشان را مستقر سازند.

او در ادعایی بی‌اساس بیان کرد که چین،‌ روسیه و ایران "از چندین جنبه" در حوزه‌های جاسوسی در عرصه میدانی، حملات سایبری، در آماده‌باش قرار دادن سربازان و کمپین‌های اشاعه اطلاعات غلط دخیل هستند.

این وزیر دولت انگلیس، کره‌شمالی را به عنوان چهارمین کشور "متخاصم" از نظر دولت متبوعش دسته‌بندی کرد.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه در آغاز ماه دسامبر اعلام کرد که بیانیه‌های بی‌اساس و تحریک‌آمیز ریچارد مور،‌ رئیس سرویس اطلاعاتی مخفی انگلیس درباره تهدیدات ادعایی نشات گرفته از روسیه به شانس گفتگوی احتمالی میان روسیه و انگلیس آسیب وارد کرده است.

مور در پایان ماه نوامبر اظهار کرد، لندن شاهد بروز تهدیدات جدی از جانب روسیه بوده و قصد به کارگیری هرگونه تلاش لازمی با هدف مهار و دفع تهدیدات را دارد. اما مسکو مکررا تاکید داشته که روسیه هیچ کشوری را تهدید نکرده و برای هیچ حمله‌ای برنامه‌ریزی نکرده و ادعاهای مطرح شده علیه آن در این خصوص بی‌اساس هستند.

تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه روسیه 

اتهام‌زنی‌های آمریکا و متحدان غربی این کشور ضد روسیه درباره اوکراین و همچنین تهدیدهای غرب علیه مسکو همچنان ادامه دارد و این بار معاون رئیس‌جمهور آمریکا در این باره اظهارنظر کرد.

کامالا هریس در مصاحبه با برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» بار دیگر روسیه را درباره اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد.

«مارگارت برنان» مجری این برنامه از معاون جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سوال کرد: «۱۰۰هزار نظامی روسیه در مرز با اوکراین حضور دارند. آیا ما قرار است شاهد یک جنگ آتشین در اروپا طی چند هفته آینده باشیم؟»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جواب به این سوال گفت: «خوب ما در حال انجام گفت‌و‌گوهای مستقیم با روسیه هستیم. همانطور که می‌دانید رئیس‌جمهور اخیرا از طریق مجازی دیداری با «ولادیمیر) پوتین داشت. ما خیلی واضح تاکید کردیم که روسیه نباید به حاکمیت اوکراین تجاوز کند و اینکه ما باید بایستیم و ما برای تمامیت ارضی (اوکراین در کنار این کشور) ایستاده‌ایم».

کامالا هریس ادامه داد: «ما در حال همکاری با متحدانمان در این زمینه هستیم و آماده هستیم که تحریم‌هایی که شما تا کنون شاهدش نبوده‌اید را اعمال کنیم».

مجری برنامه در پیشگاه ملت شبکه سی بی اس نیوز سوال کرد: «آیا این به معنای تحریم کردن مستقیم شخص ولادیمیر پوتین است؟»

نفر دوم دولت جو بایدن در جواب گفت: «من درباره تحریم‌های خاص صحبت نمی‌کنم اما ما این موضوع را برای او (ولادیمیر پوتین) شفاف کرده‌ایم و ما گفت‌و‌گوهای مستقیمی (با روسیه) داریم و همچنین در حال همکاری بسیار نزدیک با متحدانمان هستیم».

لغو بیش از هزار پرواز در آمریکا به دلیل شیوع گسترده اُمیکرون

به دنبال افزایش نگرانیها از گسترش سویه جدید ویروس کرونا در ایالات متحده و افزایش ابتلا در میان خدمه پرواز، بیش از 1000 پرواز شرکتهای هواپیمایی این کشور در میانه تعطیلات کریسمس زمین گیر و باعث سرگردانی مسافران شده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، تا ظهر یک شنبه به وقت محلی یک هزار و یک پرواز داخلی و خارجی در آمریکا لغو شده است. این سومین روز متوالی است که پروازهای شرکتهای آمریکایی به خاطر نگرانی از شیوع گسترده سویه اُمیکرون لغو می‌شود و احتمالا طی روزهای آینده بیشتر هم خواهد شد.

علاوه بر این، طی سه روز گذشته هزاران پرواز نیز به دلیل کمبود خدمه پرواز و مسائل مرتبط با آن با تاخیر و خارج از برنامه انجام شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از حاضران در فرودگاهها گزارش داد که مسافران از تاخیر و لغو پروازها به شدت عصبانی و کلافه هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا گفته سویه به شدت سرایت‌پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و ۷۳ درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

وبگاه شبکه خبری ای‌بی‌سی نوشته در برخی از نقاط آمریکا ۹۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا به سویه امیکرون مبتلا شده‌اند. موارد ابتلا به امیکرون نسبت به تنها یک هفته گذشته ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد موارد ابتلا به اُمیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است.

آمادگی انگلیس برای خروج نیروها از اوکراین در صورت حمله روسیه

روزنامه اکسپرس دیلی اعلام کرد که نیروهای انگلیس در صورت حمله مسکو به کی یف ، خاک اوکراین را ترک خواهند کرد.

 اکسپرس دیلی نوشت: فرماندهان انگلیس نقشه های اضطراری برای خروج نیروهای بریتانیا از اوکراین در صورت تهاجم روسیه را طراحی کرده اند.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ تن از نیروی نظامی انگلیس در نقش آموزش و مشاوره به همراه نیروهای لهستانی، ایالات متحده و کانادا در اوکراین مستقر هستند.

براساس این گزارش، مساله عقب نشینی و خروج نیروهای لندن از اوکراین در شرایطی اعلام می شود که بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت بسیار بعید است که نیروهای بریتانیا با نیروهای روسی در خاک اوکراین وارد جنگ شوند.

به نوشته اکسپرس دیلی، روسای ارتش انگلیس قرار است بازبینی کاملی انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که اگر مسکو دستور اعزام نیرو به اوکراین را بدهد، بتوان تمام پرسنل بریتانیا را با خیال راحت خارج کرد.

رسانه‌ها و برخی از مقامات غربی بارها افزایش شمار سربازان روسی و ارسال تجهیزات نظامی به مناطق مرزی با اوکراین را گزارش کرده و مدعی آمادگی مسکو برای حمله به کی یف در ماه ژانویه شدند.

واشنگتن و کی ‌یف اخیرا به متحدان اروپایی‌ خود اعلام کرده‌اند تحرکات نیروها در مرز با اوکراین نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است. اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی را در دستورکارش قرار دهد.

اوکراین تخمین می‌زند که ۱۲۲ هزار نظامی روسیه در ۲۰۰ کیلومتری مرز مشترک با این کشور هستند که این تعداد نیرو از چند هفته گذشته افزایش پیدا کرده درحالیکه کشورهای غربی و مقامات اوکراین مدعی هستند که روسیه به تجدید قوا برای انجام یک حمله قریب الوقوع ادامه می‌دهد.

دعوت کره جنوبی از کره شمالی برای گفت وگوی صلح

وزیر اتحاد کره‌جنوبی روز دوشنبه کره‌شمالی را ترغیب کرد تا در سال جدید میلادی گام هایی در راستای گفت و گو و همکاری با این کشور بردارد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، در حالی که «پیونگ یانگ» این هفته گردهمایی حزب اصلی این کشور را برای بحث بر سر سیاست های داخلی و مسائل خارجی پیش رو دارد وزیر اتحاد کره جنوبی از این کشور خواست تا گام هایی در جهت مذاکره و همکاری با یکدیگر بردارد.

پیشتر کره شمالی اعلام کرده بود که حزب حاکم کارگران نشست مجمع عمومی کمیته مرکزی خود را در روزهای پایانی دسامبر پیرامون بحث و تصمیم‌گیری درباره برنامه‌های کاری سال جدید میلادی برگزار خواهد کرد.

«لی جونگ جو» سخنگوی این وزارتخانه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «مجمع عمومی معمولا با حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به مدت ۱ تا ۴ روز برگزار می‌شود. دولت سئول از نزدیک این نشست را برای رویت پیام‌های مرتبط با مسائل بین دو کره یا مذاکرات هسته‌ای دنبال می‌کند. امیدواریم کره شمالی سال جدید میلادی را با مذاکرات با جامعه بین‌المللی و اتخاذ گام‌هایی در مسیر تعامل و همکاری آغاز کند.»

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که مذاکرات هسته‌ای میان کره‌شمالی و ایالات متحده، از زمان شکست مذاکرات سال ۲۰۱۹ در هانوی به بن‌بست رسیده است.

پیونگ‌یانگ به پیشنهاد مذاکرات واکنشی نشان نداده است در حالی که از واشنگتن می‌خواهد از اقدامات ناعادلانه و یک جانبه و سیاست های خصمانه علیه این کشور دست بردارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی آمریکا روسیه ایران و آمریکا انگلیس اروپا خاورمیانه ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است

سرگئی شویگو امروز (جمعه) گفت، روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده و نه منافع ژئوپلیتیکی و نه نظامی برای حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در جریان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در آستانه گفت: «روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است. ما نه منافع ژئوپلیتیکی و نه نظامی برای حمله به کشورهای این ائتلاف نداریم. ما  از مردم خود در سرزمین‌های تاریخی روسیه محافظت می‌کنیم.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه در ادامه صحب‌هایش افزود: «روسیه همواره حداکثر تلاش خود را برای حفظ ثبات استراتژیک و توازن قوا در جهان انجام داده است.»

شویگو در ادامه گفت، ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به عواقب فاجعه بار شود. حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای نگران‌کننده است.

وی افزود، ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در تلاش برای بازسازی سیستم امنیتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای تسلط است. بازگشت اسلامگرایان رادیکال از خاورمیانه، شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا، پیش نیازهایی را برای نقاط جدید فعالیت آنها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه