Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه قزوین با بیان اینکه آبادانی مسجد از دیدگاه قرآن فراتر از آبادانی ظاهری و فیزیکی است گفت: مساجد را باید با محوریت اندیشه، ایمان و عقیده آباد کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با معاونان تهذیب حوزه علمیه استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین صورت گرفت اظهار داشت: آبادانی مسجد از دیدگاه خداوند در قرآن کریم فراتر از آبادانی ظاهری و فیزیکی است و حوزویان و اهالی مسجد در استان باید تلاش کنند که مساجد را باید با محوریت اندیشه، ایمان و عقیده آباد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: آیات قرآن مجید بیانگر این نکته است که خداوند هیچ‌گاه به مال و ثروت به عنوان ابزار آبادانی مساجد نمی‌داند و بنابرین در الگوی الهی افرادی که ایمان‌های ضعیفی دارند، نمی‌توانند به عمران و آبادانی مساجد کمک کنند چرا که آبادانی مسجد فقط عمران ساختمان آن نیست و باید ابتدا به وجه اعتقادی و ایمانی در آباد کردن مساجد دقت کنیم.

عابدینی با بیان اینکه مؤمنان با ذکر گفتن قلب خود را آباد می‌کنند ادامه داد: بنابراین ذاکران مؤمن اشخاص اثرگذاری هستند که می‌توانند مساجد را به معنای حقیقی آباد کرده و دل‌های مرده را احیا کنند.

نقش توسل به ذکر در پیروزهای انقلاب اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش توسل به ذکر در رسیدن به اقتدار نظامی در کشور گفت: فقط با عمل به یک آیه قرآن به جایی رسیدم که امروز اشغالگران قدس اعتراف می‌کنند که قدرت مقابله با توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را ندارند و به همین خاطر باید قدر ذکر که همان توسل به آیات قرآن است را بدانیم.

عابدینی با ذکر اینکه امام‌ خمینی(ره) با اتکای به ذکر اندیشه ولایت فقیه را پی‌ریزی کرد، افزود: در پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی و همچنین در شکل‌گیری جبهه مقاومت اسلامی اثر این اندیشه را به خوبی دیدیم و همین دستاوردهای بزرگ نشان می‌دهد که اگر از ذکر حق مدد بگیریم، بسیاری از مشکلات امروز ما برطرف می‌شود.

امام جمعه قزوین: مساجد به محل رفع مشکلات مردم تبدیل شود‌امام‌ جمعه قزوین: پیوند فرهنگی بین فعالان مذهبی مساجد استان تقویت شوددردهای سه‌گانه مساجد قزوین / مساجد در 3 حوزه کالبد، مدیریت و محتوا مشکل دارند

وی با تأکید بر لزوم تبلیغ ذکر از سوی طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین ادامه داد: این کار همان مأموریتی است که خداوند به پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) واگذار کرد و به همین خاطر از اساتید و طلبه‌ها این توقع را داریم که با تمام توان خود ذکر و ذاکری را ترویج کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین حوزه علمیه مسجد استانداری قزوین حوزه علمیه مسجد امام جمعه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت

دریافت 5 MB کد خبر 6098578

دیگر خبرها

  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • سوگواری سلماسی‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری
  • یزد عزادار صادق آل محمد (ع)