Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق ساعاتی پس از صدور حکم دادگاه فدرال عراق مبنی بر رد شکایات انتخابات پارلمانی اعلام کرد: «ما به تصمیم دادگاه فدرال که تا حد زیادی در معرض فشار‌های خارجی و داخلی قرار دارد، پایبندیم».

به گزارش ایسنا، العامری افزود: شکایاتی که ما علیه نتایج انتخابات انجام داده‌ایم، متقن و منطقی است و اگر در هر کشوری که به دموکراسی احترام می‌گذارد ارائه می‌شد، یقینا نتایج انتخابات ابطال می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس ائتلاف الفتح تصریح کرد: به دلیل پایبندی به قانون اساسی و نگرانی ما از ثبات و امنیت عراق، از تصمیم دادگاه فدرال تبعیت می‌کنیم.

هادی العامری خاطرنشان کرد: با وجود اعتقاد راسخمان به تقلب در انتخابات، به تصمیم دادگاه فدرال پایبند هستیم.

ائتلاف النصر عراق به ریاست حیدر العبادی هم با صدور بیانیه‌ای ضمن قبول حکم دادگاه فدرال به عنوان تنها مرجع قضایی حل اختلافات، اعلام کرد که با تصمیم دادگاه فدرال با «رعایت شرایط قانون اساسی» موافق است.

در این بیانیه آمده است: اساس روند انتخاباتی و سیاسی بر قانون اساسی استوار است، بنابراین با وجود تردید‌های ما در مورد بسیاری از اقدامات صورت گرفته در فرآیند انتخابات و کار کمیسیون، بر پایبندی خود به چارچوب‌های قانونی و قانون اساسی تأکید می‎کنیم.

در پایان بیانیه ائتلاف النصر از همه احزاب سیاسی خواسته شد تا صفوف خود را متحد و منافع عمومی را حفظ کنند و بر روی یک معادله موفق، قوی و منطقی توافق کنند تا بتواند به وظایف خود برای نجات دولت عمل کنند.

قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق هم در بیانیه‌ای از تصمیم دادگاه فدرال عراق در رد درخواست ابطال نتایج انتخابات ابراز تأسف کرد و گفت: با وجود شواهد و مدارک ارائه شده، از تصمیم دادگاه فدرال متاسفیم.

دبیرکل عصائب اهل الحق تأکید کرد که دادگاه فدرال عراق در صدور حکم خود درباره نتایج انتخابات، تحت فشار‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: با وجود تأکید ما بر استقلال دستگاه‌های قضایی کشور و عدم دخالت در کار آنها، از صدور حکم دادگاه فدرال در رد شکایات انتخابات پارلمانی و عدم لغو نتایج انتخابات متاسفیم.

دادگاه فدرال عراق امروز (دوشنبه) در جلسه‌ای شکایت ارائه شده از سوی هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق درباره نتایج انتخابات پارلمانی را رد کرد.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

پس از اعلام این نتایج هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح به آن اعتراض و شکایتی را در این باره به دادگاه فدرال عراق ارائه کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ائتلاف النصر عصائب اهل الحق عراق صراط تصمیم دادگاه فدرال انتخابات پارلمانی دادگاه فدرال عراق حکم دادگاه فدرال نتایج انتخابات ائتلاف الفتح هادی العامری قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام پادشاهی عربستان؛ تلاش النصر برای فتح تنها جام فصل

النصر عملا شانسی برای فتح لیگ عربستان ندارد.

طرفداری | النصر امشب از ساعت ۲۱:۳۰ به مصاف الخلیج می رود.

النصر عربستان با وجود مهره هایی همچون کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، لاپورت و ... در کورس قهرمانی با تیم قدرتمند الهلال در لیگ عربستان شکست خورده و نمی تواند خود را به صدر جدول برساند.

النصر با 29 بازی و ۷۱ امتیاز دوم جدول است و الهلال عربستان با یک بازی کمتر و ۸۰ امتیاز صدرنشین است. النصر همچنین با حذف مقابل العین در لیک قهرمانان آسیا شانس فتح این جام را هم از دست داد.

النصر امشب در مرحله نیمه نهایی جام پادشاهی عربستان باید مقابل الخلیج به میدان برود و برای فتح تنها جام امسال تلاش کند. در دیگر بازی نیمه نهایی این تورنمنت، الهلال موفق شد با حذف الاتحاد به فینال صعود کند.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • جام پادشاهی عربستان؛ تلاش النصر برای فتح تنها جام فصل
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها