Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسنی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: با پایان سنگفرش بازار انارکی‌ها ۷۰ درصد فرش سنگی بازار تاریخی شاهرود به سرانجام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۱۵۰میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت، ادامه داد: حدود ۱۸۰ مترمربع از کف این بازار سنگ‌فرش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از سال ۱۳۹۰ در چند مرحله اقدام به مرمت این اثر تاریخی کرد، گفت: مرمت کامل بام این بازار بزرگ انجام شد.

وی تاکید کرد: برای اختصاص بودجه وتکمیل سنگفرش تمام محوطه بازار کهن این شهر پیگیری‌های لازم درحال انجام است، بازار شاهرود شامل سه کاروانسرا،۲ تیمچه و یک حمام است که در حال حاضر تنها گرمابه آن سالم باقی مانده است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود ابراز داشت: بازار شاهرود با عرصه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع بیش از ۲۵۰ باب مغازه دارد.

حسنی با اشاره به اینکه بازار شاهرود دارای سه راسته بازار و چهار ورودی اصلی و چهار ورودی فرعی است، تاکید کرد: این اثر تاریخی با شماره ۲۲۸۵ در تاریخ فروردین ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

شهرستان شاهرود به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان‌های کشور واقع در استان سمنان با اقلیم‌های متفاوت جغرافیایی، بزرگترین پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده را در خود جای داده و با احتساب مناطق شکار ممنوع، به قاره کوچک و سرزمین پنج اقلیم مشهور است.

این تنوع اقلیمی به قدری آشکار است که کوتاه‌ترین فاصله کویر تا جنگل در این شهرستان قرار داشته به طوری که با طی مسافت کوتاهی در حدود ۴۵ کیلومتر از شاهرود به سمت شمال، جنگل‌های هیرکانی ابر با زیباترین چشم انداز‌ها در دسترس است، پیمودن همین مسافت به سمت جنوب به کویر و زیبایی‌های منطقه چاه جام و در نهایت به طرود و نخلستان‌های آن ختم می‌شود که مردم آن منطقه به شترداری اشتغال دارند. این گوناگونی اقلیم در کنار تنوع اقوام و گروه‌های مختلف قومی و زبانی، ویژگی و قابلیت توسعه گردشگری را در این شهرستان رقم زده است.

شهرستان شاهرود در زمینه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری عرفانی و طبیعی از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت تاریخی مرمت آثار تاریخی شهرستان شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هماهنگی ادارات مرتبط و با اقدامات انجام یافته از سوی سرمایه‌گذار، پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر تا آخر اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اقدامات لازم را طی دو هفته آینده انجام می‌دهند تا مانعی برای شروع عملیات اجرایی پروژه وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذار طرح نیز آماده آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و احداث پروژه‌های پیشران در این منطقه می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی استان منجر شود که مجموعه مدیریتی استان نیز از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری انجام می‌شود و در همین راستا موافقت اصولی پروژه هتل پنج ستاره ملل صادر شده و سایر اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این پروژه در منطقه روستای وله‌زیر شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد و سرمایه‌گذار پروژه علاوه بر هتل پنج ستاره در قالب طرح توسعه، مجموعه‌های گردشگری سلامت و سایر طرح‌های گردشگری را نیز در دستور کار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر