Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: سوریه تشدید اقدامات بی سابقه و خطرناک اسرائیل در جولان اشغالی را به شدت محکوم می‌کند.

این بیانیه افزوده است: جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر خاک سوریه  است و برای بازگرداندن کامل آن تلاش می‌شود.

بر اساس این بیانیه، بازگرداندن جولان به میهن حق ابدی است و با گذشت زمان از بین نمی‌رود و وظیفه قانونی برای سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه سوریه اضافه کرده است: رفتار تحریک آمیز اسرائیل اگر حمایت دولت‌های مختلف آمریکا را نداشت به این مرحله نمی‌رسید.

دمشق بار دیگر حمایت خود را از شهروندانش در جولان اشغالی سوریه و مقاومت آنها در برابر اشغالگر را اعلام کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «نفتالی بنت» شب گذشته در تقابل دوباره با جامعه جهانی، گسترش شهرک‌سازی در منطقه جولان اشغالی سوریه را تصویب کرد که کارشناسان چنین اقدامی را ریشه در شخصیت بنت و مقاصد سیاسی او می‌دانند.  

در این طرح ادعا شده است که اسرائیل به دنبال توسعه زیرساخت‌های مناسب برای افزایش دو برابری شمار شهرک نشینان در به اصطلاح «شورای منطقه‌ای جولان» و «شورای محلی قصرین» در پنج سال آینده خواهد بود.  

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش‌دادند که براساس این طرح، ۵۷۶ میلیون شکل برای برنامه ریزی و اسکان در جولان شامل ساخت هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های جدید در پنج سال آینده هزینه خواهد شد.  

این طرح همچنین شامل ساخت دو شهرک جدید صهیونیستی در منطقه جولان اشغالی سوریه به نام‌های «اسیف» و «باران» و توسعه شهرک‌های جدید خواهد بود.  

اشغالگری رژیم صهیونیستی در منطقه جولان و تصمیم‌های این رژیم برای افزایش شهرک‌سازی در این منطقه به طور کامل مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قوانین و موازین بین المللی است و بر همین اساس، جامعه جهانی بارها از این رژیم خواسته است تا به اشغالگری این منطقه پایان داده و از هر گونه دخل و تصرف در آن خودداری کند.  

سازمان ملل متحد از جمله در ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ به اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه واکنش نشان داد و با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کرد،  اقداماتی که رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف تغییر ماهیت و وضعیت حقوقی جولان سوریه انجام می‌دهد یا انجام خواهد داد، باطل و بی‌اثر بوده و نقض آشکار قانون حقوق بین الملل است.  

۱۴۹ کشور به این قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی با عنوان «جولان اشغالی سوریه» رای مثبت دادند و در مقابل تنها این رژیم و آمریکا به آن رای منفی دادند و رأی ۲۳ کشور نیز به این قطعنامه ممتنع بود.  

این قطعنامه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک نیروی اشغالگر خواسته است تا تصمیمات مربوط به جولان اشغالی سوریه، بویژه قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت سال ۱۹۸۱ را که در آن تأکید شده است تصمیم این رژیم برای تحمیل قوانین و صلاحیت خود بر جولان اشغالی سوریه باطل و فاقد اثر حقوقی بین المللی است، اجرا کند.  

این دومین قطعنامه سازمان ملل متحد درخصوص محکومیت رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه بود زیرا ۱۰ روز پیش نیز سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد و از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست به طور کامل از جولان اشغالی سوریه تا خط ۴ ژوئن ۱۹۶۷ عقب نشینی کند.  

به این قطعنامه نیز ۹۴ کشور رأی مثبت و شش عضو به همراه رژیم صهیونیستی رأی منفی دادند و رای ۶۹ کشور به آن نیز ممتنع بود.  

رژیم صهیونیستی منطقه جولان سوریه را در جریان جنگ شش روزه اعراب و این رژیم در ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود در آورد.

برچسب‌ها سوریه نفتالی بنت دمشق رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه نفتالی بنت دمشق سوریه نفتالی بنت دمشق رژیم صهیونیستی جولان اشغالی سوریه جولان اشغالی سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی منطقه جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نیویورک تایمز جمعه شب به نقل از یک مقام صهیونیستی که نامش را فاش نکرد، این خبر را منتشر کرد و افزود که سفر بلینکن در روزهای آتی انجام خواهد شد.

آخرین باری که بلینکن به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد ماه مارس بود یعنی زمانی که آمریکا درباره تبعات حمله به رفح هشدار داد. دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از آن هنگام تاکنون بارها درباره این حمله هشدار داده است.

سفر بلینکن در شرایطی انجام خواهد شد که هنوز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه به نتیجه نرسیده است. نیویورک تایمز نوشته که گفت‌وگوهای وزیر خارجه آمریکا در سرزمین‌های اشغالی بر آزادی اسرای صهیونیستی متمرکز خواهد بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش‌بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

دیگر خبرها

  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت