Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جلسه کمیسیون مشترک برگزار شد.

هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم عصر امروز با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید و تصریح نمود که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد. در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی نمودند. در این جلسه همچنین اشاره شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است.

در پایان نشست مقرر شد مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گفت وگوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت ماه در مسکو آغاز به کار کرد.

تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده و قرار است مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوضاع جاری در غرب آسیا از جمله وضعیت غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبیین کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست گروه بریکس را برعهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه سالجاری میلادی به عضویت گروه بریکس درآمد. سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و دوم شهریور سال گذشته و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که چند عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد. در حال حاضر برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، چین، ایران، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی از جمله اعضای این گروه هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری در نشست بریکس چه گفت؟
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری