Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران پیش از آغاز نشست اظهار داشت که به نتیجه گفت‌وگوهایی که درباره رفع تحریم ها در وین جریان دارد خوش‌بین است. وی افزود که اگر غیر از این بود، برای مذاکرات به وین سفر نمی‌کرد.

باقری صبح امروز در راس هیاتی سیاسی، حقوقی و اقتصادی وارد وین شد و در این حد فاصل با روسای هیات‌های چین، روسیه، فرانسه و همچنین نماینده اتحادیه اروپا در چارچوب جلسات دوجانبه و چندجانبه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریب اتفاق هیات‌های حاضر در این دور از مذاکرات، بر لزوم سرعت بخشیدن به روند گفت‌وگوها برای دست یابی به توافق نهایی تاکید دارند.

هیات جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اراده جدی برای رسیدن به توافق در مذاکرات حاضر شده و برای ادامه گفت‌وگوها تا هر زمان که لازم باشد اعلام آمادگی کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در همین رابطه گفت که مذاکرات پیش‌رو حول محور متون مشترک درباره دو موضوع رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای است. وی افزود که بحث تضمین و راستی آزمایی از جمله موضوعات دستورکار گفت‌وگوها قرار دارد.

وزیر خارجه گفت: برای ما مهمترین مسئله این است که باید در ذیل واژه ها و موضوعات به نقطه‌ای برسیم که اولا نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در برجام پیش بینی شده بتوانیم استفاده کنیم.

طرف مقابل هم مدعیست که چشم پوشی از تعطیلات آخر سال میلادی برای شرکت در مذاکرات، نشانگر جدیت آن ها برای رسیدن توافق است. 

بر اساس رویه معمول انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدامی خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست امروز را به صورت مشترک با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برعهده دارد تا دقایقی دیگر توضیحاتی را درباره نتیجه گفت‌وگوها و چشم انداز پیش رو به خبرنگاران ارائه خواهد داد.

311311

کد خبر 1586901

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گفت وگوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال فردا باید در دیداری حساس از هفته بیست و ششم به مصاف ذوب آهن برود. آتیلا حجازی سرپرست جدید آبی ها برای حضور در جلسه هماهنگی پیش از بازی، راهی ساختمان سازمان لیگ شده بود.

وی درخصوص حضورش در این جلسه گفت: امروز جلسه هماهنگی قبل از بازی استقلال - ذوب‌آهن بود. درخصوص دیدار فردا باید بگویم که تیم ما در شرایط آرمانی قرار دارد و فقط یک نکته باقی می‌ماند که خیلی دوست ندارم درباره‌اش صحبت کنم. دوست دارم هواداران فردا به‌عنوان بازوی توانمند، در استادیوم حضور یافته و کنارمان باشند. همانطور که آنها از ابتدای فصل در کنارمون بودند، به شدت به حضورشان نیازمندیم.

حجازی درباره بازی هفته پایانی استقلال برابر پیکان و اینکه آیا این دیدار با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: در این مورد صحبت خواهیم کرد و نباید پیش‌داوری کنیم. در حال صحبت کردن هستیم تا بهترین راهکار را انتخاب کنیم.

او در مورد اینکه وضعیت استقلال را در پنج هفته پایانی چگونه می بیند نیز پاسخ داد: شرایط حساسی است و تمام ارکان باشگاه، کادرفنی و بازیکنان به این موضوع واقف هستند. همه تلاش می کنند و امیدوارم که به نتیجه برسیم.

حجازی در پایان و درخصوص انتظارش از هواداران چیست، پاسخ داد: حمایت، حمایت و حمایت.

دیگر خبرها

  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود
  • دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود+ شرایط
  • دومین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران ۱۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد
  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد