Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی با دستورکار برنامه ریزی گرامیداشت حماسه ۹ دی و دومین سالروز شهادت قاسم سلیمانی اظهار داشت: حماسه یوم الله ۹ دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی دو رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که هر کدام نقش مهمی در تقویت نظام مقدس جهوری اسلامی ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گناوه افزود: یوم الله ۹ دی در تقویم کشورمان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است و حماسه‌ای بی نظیر و بی بدیل و فراموش نشدنی در تاریخ نظام مقدس اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه بیان کرد: یوم الله ۹ دی روزی تاریخی، ماندگار، سرنوشت ساز و روز تجلی وحدت ملت بر محور ولایت و نماد ولایتمداری و دیانت و بصیرت، دشمن شناسی، تکلیف گرایی و عمل به هنگام مردم ایران اسلامی بود.

وی گفت: حماسه یوم الله ۹ دی تحت عنایات اهل بیت (ع) و بخصوص وجود مبارک امام حسین (ع) بزرگترین توطئه علیه انقلاب و نظام اسلامی را در هم شکست و کسانی که در دامن توطئه گران افتاده بودند را ناکام گذاشت.

امام جمعه گناوه یادآور شد: از ابعاد مهم و قابل توجه در جهت حفظ حافظه تاریخی این حماسه بزرگ، جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید فرموده‌اند و باید ابعاد مختلف این حماسه ۹ دی در جامعه تبیین شود.

حماسه ۹ دی برای همیشه تاریخ باید گرامی داشته شود

وی خاطرنشان کرد: در جریان فتنه ۸۸، دشمنان داخلی و خارجی همسو با بیگانگان، هشت ماه کشور را دچار آسیب و چالش کردند و مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کردند اما عاشوراییان و حماسه سازان در حماسه ۹ دی با لبیک به ندای رهبر خود به خیابان‌ها آمدند و بار دیگر دشمنان را ناامید و سرافکنده کردند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: آشکار شدن ظرفیت‌های مردم انقلابی برای عبور از بحران‌ها، عشق و ارادت مردم به ارزش‌های انقلاب و حساسیت نسبت به حرمت مکتب عاشورا و مدیریت ولایت فقیه از مهمترین آثار و پیامدهای مهم حماسه ۹ دی است.

وی گفت: این حماسه برای همیشه تاریخ باید گرامی داشته شود و فضای شهرستان نیز باید فضای حماسی در گرامیداشت یوم الله ۹ دی شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: رمز محبوبیت سردار دل‌ها اخلاص این شهید والامقام بود که میلیون‌ها نفر در تشییع پیکر مطهر ایشان حضور یافتند و محبوبیت گسترده داشتند.

وی گفت: شهادت سردار دل‌ها دارای برکات زیادی بود و امروز امنیت منطقه و جهان مدیون و مرهون خون پاک آن شهید است و اگر سردار سلیمانی نبود تمام دنیا در تصرف داعشی ها بود.

امام جمعه گناوه گفت: اخلاص، پایبندی دائمی و همیشگی به شرع مقدس، شجاعت، تدبیر، خنثی سازی نقشه‌های اساسی دشمن، شخصیت انقلابی و فراجناحی و فرا حزبی بودن و ولایت مداری از مهمترین مؤلفه‌های مکتب این شهید است که تمام ابعاد و مؤلفه‌های مکتب سردار سلیمانی باید در جامعه تبیین شود.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) شهرستان گناوه در این نشست اظهار داشت: آمریکا و ایادی استکبار تصور می‌کردند که با شهادت سردار شهید سلیمانی نام او را از تاریخ محو خواهند کرد اما نمی‌دانستند که پس از شهادت، آن شهید والامقام از جایگاه فرمانده قدس سپاه به جایگاهی می‌رسد که خود دارای یک مکتب می‌شود و پیروان این مکتب میلیون‌ها نفر خواهند بود و ایشان با شهادت در تاریخ برای همیشه ماندگار می‌شود.

سرهنگ شهسوار حاجی پور با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر دو مناسبت مهم حماسه ۹ دی و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: جهت برگزاری برنامه‌ها در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و حماسه ۹ دی جلسات هماهنگی در سطح شهرستان برگزار شد و سپاه شهرستان نیز برنامه‌های خاصی در دستور کار قرار داده است.

ضرغام مردانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گناوه در این نشست گفت: دهه بصیرت امسال با شعار «بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی» نامگذاری شده است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان با همکاری سایر دستگاه‌ها برنامه‌های متعددی به مناسبت دهه بصیرت و هفته مقاومت در شهرستان تدارک دیده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه در این نشست گفت: جلسه شورای فرهنگ عمومی حول محور دو رویداد مهم حماسه ۹ دی روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده است.

علیرضا سبحانی افزود: برنامه‌هایی به مناسبت این دو رویداد مهم در شهرستان گناوه تدارک دیده شده است که به این مناسبت‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 5385616

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گناوه امام جمعه گناوه شهید سلیمانی 9 دی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی کرمانشاه بارش برف آمار کرونا گرگان 9 دی سانحه تصادف واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا ایلام زلزله شورای فرهنگ عمومی امام جمعه گناوه سردار سلیمانی یوم الله ۹ دی شهادت سردار حماسه ۹ دی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟

احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، صفحه ۱۹۴ به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد. هم چنین سیروس مقدم کارگردان این سریال خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روز‌ها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه‌ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

همشهری نوشت:در کتاب کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم. حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند. فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم. همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران.» کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه!

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و خوشفکر این سریال در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در یک گفت و گویی مطبوعاتی می‌گوید: پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم... یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

جلسات مفصلی با فرماندهان داشتیم

مقدم در ادامه می‌افزاید: بار‌ها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آنها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم ...

حضرت‌آقا همه را خوشحال کردند

این کارگردان در ادامه می‌افزاید: حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.

سیروس مقدم، کارگردان شناخته شده تلویزیون است. او بعد از ساخت مجموعه‌های پرمخاطب تلویزیونی همچون پایتخت، روز‌های زندگی، نرگس، تا ثریا، چک برگشتی، بچه‌های نسبتا بد، مدینه، میکائیل، علی‌البدل و... نشان داده که رگ خواب مخاطب را بخوبی می‌شناسد و می‌داند از چه زاویه‌ای به دغدغه‌های مردم نگاه و آن را از قاب دوربینش به بهترین شکل ثبت کند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان تبیین شود
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟