Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال نیز بی دلیل همگی در یک روز برگزار می شود! ضمن اینکه دو مسابقه نیز در شهر بیطرف! برگزار خواهد شد.این رسم جدیدی در لیگ برتر است که اکنون سپاهان ورزشگاه خانگی خود را به نساجی اجاره داده تا این هفته نساجی‌ در اصفهان میزبان باشد و خودش با حکم کمیته انضباطی در اراک میزبان پرسپولیس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛

نساجی مازندران - نفت مسجدسلیمان؛ میزبانی در شهر بیطرف!

نساجی هفته گذشته برد خوبی مقابل مس رفسنجان به دست آورد و این هفته در دیداری خانگی میزبان نفت مسجدسلیمان در شهر اصفهان است! نساجی که به دلیل آماده نبودن زمین ورزشگاه شهید وطنی هفته ها در ساری میزبان حریفان بود این هفته در نصف جهان و خارج از خانه میزبان است. ورزشگاه نقش جهان اصفهان زمینی عالی دارد که دیگر بهانه ای برای کادرفنی نساجی باقی نمی گذارد. ساکت الهامی سرمربی این تیم مدعی است که در صورت بازی روی زمین مسطح نتایج تیمش فوق العاده خواهد بود.

نفت مسجدسلیمان هم به نظر می رسد از بازی در نصف جهان ناراضی نیست. نفتی ها هفته گذشته بعد ازهفت مسابقه رنگ برد را دیدند تا فراز کمالوند هم از تیمش و هم از داوری مسابقه ابراز رضایت کندو بگوید پیروزی مقابل فجرسپاسی سرآغازی برای بردهای تیمش خواهد بود. باید دید این مسابقه در شهر ببطرف چطور از کار در می آید. نساجی در حال حاضر 14 امتیازی و روی پله هشتم جدول است و نفت مسجدسلیمان 10 امتیازی در رده چهاردهم جدول است. 

پیکان - پدیده؛ نبرد شاگردان حسینی  با تیم بدون برد و قعرنشین

پیکان بعد از دو باخت سنگین مقابل استقلال و پرسپولیس به یکباره متحول شد و توانست سپاهان را در اصفهان شکست بدهد. همین برد پیکانی ها را 18 امتیازی کرد و به رده ششم جدول لیگ رساند.شاگردان مجتبی حسینی این هفته هم دیداری با تیم بحران زده و قعرنشین پدیده دارند. به نظر می رسد پیروزی دور از دسترس حریف تهرانی نخواهد بود.هرچند کادرفنی پیکان نگران غرور کاذب بازیکنانش بخاطر شکست یک تیم مدعی است.

پدیده تنها تیم بدون برد رقابت هاست که ضعیف ترین خط حمله و خط دفاع لیگ را دارد و مقابل استقلال هم هفته گذشته سه گل خورد. پدیده اگر می خواهد در لیگ برتر بماند باید روند نتیجه گیری اش را تغییر بدهد.تیمی که هم از استقلال و هم از پرسپولیس طلب دارد و حالا به دنبال احقاق حق خود و حتی کسر امتیاز از بدهکاران بزرگ خود است باید برای بقا هم تلاش بیشتری کند.   حتی اگر پدیده بتواند طلبش را از سرخابی ها بگیرد هم برای ماندن در لیگ برتر به جز پول به امتیاز نیز نیاز دارد.

تراکتور- ذوب آهن؛ شام آخر یک مربی؟

تیم های یازدهم و دوازدهم جدول لیگ برای فرار از بحران تلاش می کنند. پنجره نقل و انتقالاتی هر دو باشگاه به دلیل بدهی به خارجی ها بسته شده است! هر دو باشگاه از نظر نتیجه گیری در این فصل ضعیف عمل کرده اند. هر دو تیم سرمربیان جدیدی را به این امید به خدمت گرفتند که ناکامی فصل قبل تکرار نشود اما تا هفته یازدهم موفق نبوده اند!

تراکتور که روی پله یازدهم است هفته گذشته مقابل هوادار تیم تازه وارد لیگ برتری شکست خورد تا باعث ناراحتی هوادارانش  شود. ذوب آهن هم 6 هفته است که در لیگ برتر رنگ برد را ندیده و بعد از پدیده قعرنشین دومین خط دفاع ضعیف لیگ را داراست. اکنون زمزمه هایی مبنی بر تغییر کادرفنی هر دو تیم در محافل ورزشی شنیده می شود و هر دو سرمربی یعنی تارتار و سولدو برای رسیدن به آرامش باید در این مسابقه پیروز شوند. مساوی هم خیلی به سود هیچ کدام از دو تیم نیست. این بازی شاید شام آخر یکی از مربیان در لیگ برتر باشد.

گل گهرسیرجان - مس رفسنجان؛ دربی کرمان بدون پنالتی؟!

دربی استان کرمان در شرایط عجیبی برگزار می شود تا دو هفته پیش گل گهر در جمع مدعیان صدرنشینی و قهرمانی بود اما به دلیل استفاده از بازیکن گابنی و کسر چندین امتیاز به رده نهم سقوط کرد و 13 امتیازی شد. مس رفسنجان هم 18 امتیازی و رد رده پنجم جدول است. رفسنجانی ها بعد از 4 برد متوالی و یک مساوی مقابل نساجی مازندران باخت.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم می گوید بعد از رای کمیته انضباطی روحیه بازیکنان تیمش خرد و خمیر شده و دیگر بازیکنانش شادابی گذشته را در زمین مسابقه ندارند. به هر حال اگر گل گهر می خواهد دوباره به جمع مدعیان برگردد باید به جز چشم امید داشتن به کمیته استیناف در زمین مسابقه هم امتیاز بگیرد.مس رفسنجان در این فصل بخت همراهش است که داوران خیلی راحت برعکس فصل گذشته برایش پنالتی می گیرند و این مساله تبدیل سوژه جدیدی شده،  مدافعان گل گهر باید مراقب باشند که در محوطه جریمه به مهاجمان مس برخورد نکند.

فجرسپاسی - هوادار؛ نبرد تازه واردها

فجرسپاسی 6 هفته است که رنگ برد را در لیگ برتر ندیده آخرین برد این تیم در هفته پنجم مقابل پیکان تهران بود. علی کلانتری سرمربی فجر بعد از باخت هفته قبل به نفت مسجدسلیمان گفت دنیا برای ما به اخر نرسیده و از هفته بعدی شرایط تیمش بهبود پیدا خواهد کرد. هوادار اما دو برد مهم و متوالی مقابل ذوب آهن و تراکتور به دست آورده تا با یازده امتیاز در رده دهم جدول قرار بگیرد یعنی بالاتر از تراکتور و ذوب آهن که رتبه ای قابل قبول برای شاگردان رضا عنایتی محسوب می شود با این حال او می گوید فرصتی برای خوشحالی ندارند و باید به فکر ادامه لیگ باشند. باید دید نبرد این دو تازه وارد لیگ برتری را کدام تیم می برد.

سپاهان - پرسپولیس؛ نبرد آسیایی در زمین بیطرف!

رقابت دو تیم بازی بزرگ و جذابی است که همیشه حواشی زیادی داشته و این مرتبه نه د راصفهان و تهران بلکه در شهر بیطرف یعنی اراک برگزار خواهد شد. گل محمدی سرمربی پرسپولیس هم انجام بازی در شهر سوم را غیرقابل هضم نامید. با این حال با رای کمیته انضباطی این دو تیم در این فصل حق میزبانی از یکدیگر را ندارند. سپاهان هفته گذشته در خانه غافلگیر شد و مقابل پیکان هر سه امتیاز را از دست داد اما پرسپولیس با وجود اینکه مقابل ذوب آهن بازی خیلی خوبی را به نمایش نگذاشت 3 امتیاز بازی را گرفت تا هم امتیاز با سپاهان شود و فقط سه امتیاز از استقلال صدرنشین کمتر داشته باشد.

حالا این مسابقه ارزشی 6 امتیازی دارد. تیم برنده می تواند در رده دوم قرار بگیرد و حتی شانس صدرنشینی هم خواهد داشت.سپاهان در بازی با پیکان محمدرضا حسینی و مسعود ریگی را در ترکیب اصلی قرار نداده بود و احتمال دارد این دو بازیکن در دیدار به پرسپولیس به ترکیب برگردند. پرسپولیس هم که در شوک حذف احتمالی از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد برای فراموشی این اتفاق تلخ و بزرگ باید در این مسابقه بزرگ پیروز شود.این مسابقه را می توان نبرد آسیایی دانست هر دو تیم قرار است در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند به شرطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسپولیس را حذف نکند.

صنعت نفت آبادان - آلومینیوم اراک؛ خطیبی و منصوریان باز بهم رسیدند

روزگار طلایی پوشان آبادان خوش نیست و این تیم با 10 امتیاز در رده یکی مانده به آخر جدول قرار گرفته، از نظر مالی هم وضعیت تیم به بحران رسیده به طوریکه بازیکنان حتی حضور در تمرین را تحریم کرده اند. با این شرایط نفت آبادان کار سختی مقابل یکی از بهترین تیم‌های این فصل دارد. آلومینیوم اراک نه باخت دارد نه مشکل مالی! این تیم با رسول خطیبی نتایج بسیار خوبی گرفته و با 21 امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده است. روی کاغذ نفت آبادان شانس اندکی برای شکست دادن آلومینیوم دارد. نفت آبادان فقط 4 گل زده و دومین خط حمله ضعیف لیگ را دارد که فردا باید به مصاف یکی از قدرتمند‌ترین خطوط دفاعی لیگ برود.

از طرفی تقابل منصوریان و خطیبی همیشه جذاب است. این دو مربی فصل قبل مدام در تیم‌های دیگر جایگزین همدیگر می‌شدند! حالا یکبار دیگر تقابل این دو ملی پوش سابق دیدنی خواهد بود. شاگردان خطیبی می‌گویند فریب مشکلات مالی نفت را نمی‌خورند با تمام قوا مقابل این تیم بازی خواهند کرد.

استقلال - فولاد خوزستان؛ آبی پوشان مقابل مانع فولادی

استقلال با سه برد متوالی و 25 امتیاز صدرنشین لیگ این هفته به یک مانع فولادی برخورد کرده است. آبی پوشان که در لیگ برتر بیست و یکم هیچ باختی نداشته‌اند مقابل جواد نکونامی قرار می‌گیرند که با فولاد خوزستان شکست نخورده و هر دو باخت ابتدایی این تیم همراه با عبدالله ویسی بوده است. هر دو سرمربی جوان و با انگیزه هستند و البته سابقه حضور در استقلال را هم داشته‌اند. به همین دلیل  یک بازی سخت و درگیرانه‌ برای هر دو تیم پیش بینی می‌شود.

استقلال در این بازی در جناح  راست احتمالا بازیکن تخصصی نخواهد داشت وریا غفوری کاپیتان تیم مصدوم است و یامگا نیز سرما خورده و باید دید مجیدی کدام بازیکن را جایگزین یامگا در ترکیب تیم خواهد کرد. فولاد خوزستان هفته قبل مقابل نفت آبادان متوقف شد تا با 17 امتیاز در رده هفتم جدول لیگ بایستد. فولاد اگر بتواند از استقلال امتیاز بگیرد رقابت تیم‌های بالانشین و مدعی فشرده‌تر خواهد شد اما در صورت برد استقلال، می‌توان گفت آبی‌پوشان فرار بزرگی را به سمت قهرمانی نیم فصل آغاز کرده‌اند.

فولادی‌ها از اینکه ساعت مسابقه بدون هماهنگی با آنها تغییر کرده  ناراضی هستند و حتی گفته‌اند همان ساعت 17 را ساعت رسمی آغاز مسابقه می‌دانند البته بعید است که در نهایت این تغییر ساعت را نپذیرند.

جدول لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم:

1- استقلال 25 امتیاز

2- سپاهان 22 امتیاز

3- پرسپولیس 22 امتیاز

4-آلومینیوم اراک 21 امتیاز

.......

15- نفت آبادان 10 امتیاز

16- پدیده مشهد 2 امتیاز

برنامه مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر:

چهارشنبه ۸ دی
نساجی مازندران- نفت مسجد سلیمان– ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.
پیکان تهران-پدیده مشهد– ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.
تراکتور تبریز-ذوب آهن اصفهان– ساعت ۱۵- ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
استقلال-فولاد خوزستان– ساعت 18- ورزشگاه آزادی تهران
گل گهر سیرجان-مس رفسنجان– ساعت ۱۵- ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان
فجر سپاسی شیراز-هوادار تهران– ساعت ۱۵- ورزشگاه حافظیه شیراز
فولاد مبارکه سپاهان-پرسپولیس– ساعت 16 - ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.
صنعت نفت آبادان-آلومینیوم اراک– ساعت ۱۷- ورزشگاه تختی آبادان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیگ برتر هفته دوازدهم فولاد خوزستان دربی کرمان آلومینیوم اراک نفت مسجدسلیمان فولاد خوزستان امتیاز در رده لیگ برتر نفت آبادان مس رفسنجان هفته گذشته دو تیم جدول لیگ ذوب آهن ساعت ۱۵ گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج حساسیت در دیدار‌های امروز لیگ برتر فوتبال


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال با برگزاری دو دیدار بسیار مهم بین تیم‌های پرسپولیس - سپاهان و تراکتور - استقلال تهران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت پیگیری می‌شود. در حال حاضر، استقلال تهران با ۵۳، پرسپولیس با ۵۲، سپاهان با ۴۵ و تراکتور با ۴۰ امتیاز به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم جدول قرار دارند و برای قهرمانی و همچنین کسب سهمیه آسیایی با یکدیگر رقابت دارند.

در سایر بازی‌های این هفته تیم‌های هوادار با صنعت نفت، مس رفسنجان با گل گهر، ذوب آهن با نساجی، استقلال خوزستان با ملوان و آلومینیوم با فولاد دیدار خواهند کرد.  

در نخستین بازی هفته بیست و پنجم هم سه شنبه ۱۱ اردیبهشت شمس آذر قزوین ۲ - یک مهمانش پیکان را شکست داد. پوریا سرآبادانی در دقیقه ۱۰ و حسین گودرزی در وقت‌های تلف شده نیمه دوم برای شمس آذر گلزنی کردند و تک گل پیکان را حامد پاکدل دقیقه ۸۹ به ثمر رساند.

در جدول استقلال با ۵۳، پرسپولیس با ۵۲، سپاهان با ۴۵ و تراکتور با ۴۰ امتیاز در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند.  

دیگر خبرها

  • آژیر خطر به صدا در آمد: خوزستان روی گسل سقوط!
  • تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر
  • پرسپولیس - سپاهان؛ جنگ جهانی برای ماندن در کورس قهرمانی/ پیش بازی
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند
  • اوج حساسیت در دیدار‌های امروز لیگ برتر فوتبال
  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • سخت‌ترین هفته مدعیان | پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟
  • مس رفسنجان - گل گهر سیرجان؛ در انتظار دربی ال کرمانو | پیش بازی
  • از استقلال و پرسپولیس تا هوادار و پیکان/ شیپور جنگ برای سهمیه آسیایی
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز