Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش نشان می‎دهد که برگزیت پیامدهای گسترده‎ای برای لندن داشته و تاثیر آن مردم انگلیس را فقیر می‌کند.

خبرگزاری میزان - روز نخست سال نوی میلادی، روزی است که انگلیس به مدت یک سال به طور کامل از اتحادیه اروپا خارج شده است؛ از ساختار‌های سیاسی و قانونی، از بازار واحد و خارج از اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «گاردین»، برگزیت همان چیزی بود که «بوریس جانسون» و «مایکل گوو»، که کمپین ترک اتحادیه اروپا را هدایت می‌کردند، می‌خواستند.

حامیان برگزیت می‌گفتند که این اقدام می‌تواند پتانسیل کامل انگلیس را آزاد کند و از زنجیر‌های مقررات و بوروکراسی اتحادیه اروپا رهایی بخشد.

انگلیسی‌ها گمان می‌کنند که با آزادی از بند اتحادیه اروپا می‌توانند کنترل مرزها، پول‌ها و قوانینشان را پس بگیرند.

استعفای «لرد فراست»، وزیر ناظر برگزیت، نشان داد که همه چیز کاملاً خوب پیش نمی‌رود.

«فراست»، اخیرا در نامه استعفای خود به نخست وزیر انگلیس، گفت «برگزیت اکنون ایمن است؛ چالش دولت اکنون ارائه فرصت‌هایی است که به ما می‌دهد؛ نگرانی‌های من در مورد مسیر فعلی را می‌دانید.»

گمانه زنی‌هایی از سوی برخی‎ها در دولت انگلیس وجود دارد، مبنی بر اینکه «فراست» به این مظنون شد که «جانسون»، هیچ برنامه‌ واقعی نداشته و هیچ ایده دقیق و مناسبی در مورد چگونگی اجرای برگزیت فراتر از شعار‌ها ندارد.

نخست وزیر انگلیس همچنین از بن بست بر سر ایرلند شمالی ناامید شده است؛ یک سال پس از برگزیت، انگلیس هنوز با اتحادیه اروپا بر سر پروتکل ایرلند شمالی که «فراست» و «جانسون» درباره آن مذاکره کردند و به عنوان بخشی از توافق خروج، از آن به عنوان راهی خوب برای حل مشکلات مرزی توصیف کردند، اختلاف نظر دارد.

به نظر می‌رسد مشکلی که «فراست» را بیشتر آزار می‌داد، تحقق وعده‌های برگزیت بود، که انجام آن بسیار سخت‌تر از آنچه فکر می‌کردند، است.

بیشتر بخوانید: استعفای وزیر برگزیت انگلیس شکست تاریخی محافظه کاران در انگلیس

آنچه واضح است این است که حداقل در ابتدا، برگزیت مردم انگلیس را فقیرتر می‌کند؛ با بازگشت کارگران اتحادیه اروپا به خانه، این امر به کمبود نیروی کار در بسیاری از بخش‌های تجاری منجر شده است.

نارضایتی‌هایی در بخش‌های خاصی وجود دارد، بخش‌هایی که به آن‌ها وعده‌های زیادی داده شده است، اما تقریباً هیچ چیز دریافت نکرده‎اند.

ماهیگیران انگلیسی احساس می‌کنند به آن‌ها خیانت شده است؛ کشاورزان درباره وضعیت خود مطمئن نیستند؛ کسب‌وکار‌های کوچکی که به اتحادیه اروپا صادرات داشتند تحت تاثیر هزینه‌های اضافی و کاغذبازی قرار گرفته‌اند.

میزان آسیب اقتصادی ناشی از برگزیت توسط دفتر مسئولیت بودجه انگلیس مشخص شده است، که پیش‌بینی می‌کند خروج از اتحادیه اروپا تولید ناخالص داخلی بلندمدت انگلیس را حدود ۴ درصد کاهش می‌دهد.

این در حالی است که کاهش تولید ناخالص ملی انگلیس ناشی از همه گیری تنها ۱.۵ درصد بود.

همچنین برگزیت به جای تقویت تجارت انگلیس، آن را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، صادرات کالا در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته و صادرات به کشور‌های اتحادیه اروپا و کشور‌های غیر اتحادیه اروپا آسیب دیده است.

بر اساس گزارش آژانس غذا و نوشیدنی انگلیس، صادرات مواد غذایی و نوشیدنی این کشور ۲.۷ میلیارد پوند (۱۵.۹ درصد) در ماه‎های اولیه سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سطوح قبل از همه گیری کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس برگزیت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انگلیس انگلیس برگزیت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود