Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، کتاب­ «سیمای سلیمانی» شامل ناگفته‌هایی از سران کشور، مسؤولان سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار شهید قاسم سلیمانی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شد.

نویسنده این کتاب حجت‌الاسلام علی‌ شیرازی، مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس است که بیش از ۴۰ سال از دوستی او با حاج قاسم ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «سیمای سلیمانی» در هفت فصل با بیان ویژگی‌های  اخلاقی، رفتاری و سلوکی سردار دل‌ها پرداخته است. 

مهم‌ترین حاجت حاج قاسم به روایت آیت‌الله رئیسی

در بخشی از این کتاب از زبان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در آن زمان تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت، با عنوان «خادم حقیقی» می‌خوانیم: چون همیشه در منطقه بود، برنامه را جوری تنظیم کردیم که بتواند در مراسم معنوی غبارروبی شرکت کند. بعد از این­که مراسم تمام شد، دیدم منقلب شده است. حال خوبی داشت و گریه می‌کرد. به ذهنم آمد ما و آقایانی که از علما هستند و افراد دیگر، همگی خادمان امام رضا (ع) هستیم و به زائرین حضرت و دستگاه و بارگاه علی ­بن موسی الرضا (ع) خدمت می‌­کنیم؛ اما آقایی که اینجا ایستاده است و برای امام رضا(ع) اشک می‌­ریزد، به حرم اهل­ بیت (ع) خدمت کرده است. در آن زمان به ذهنم رسید برای اولین ­بار این رسم را که همیشه علما توی ضریح می­‌آیند، با حجت و فلسفه نقض کنم.

به دوستان گفتم: به حاج­ قاسم بگویید داخل ضریح مطهر بیاید. آنجا از حضرت رضا (ع) طلب و آرزوی شهادت کرد. بهترین حاجتی که می‌­خواست از حضرت رضا (ع) بگیرد، همین بود. به ما و سایر دوستان هم همین را می­‌گفت. آنجا احساس کردم باید به حاج ­قاسم خادمی رسمی هم بدهم. برای ایشان، حکم خادمی افتخاری حضرت رضا (ع) را نوشتم. حاج ­قاسم خوشحال شد و گفت: برای من سند افتخار است. در مراسمی رسمی، حکم خادمی حاج­ قاسم را به او دادیم. او هم با خونش نشان داد خادم حقیقی حضرت رضا (ع) است.


حکم خادمی حاج­ قاسم

پنج دقیقه‌ای که در مقابل  ۷۵ سال قرار گرفت

همچنین در بخشی دیگر از کتاب «سیمای سلیمانی» با عنوان «پنج دقیقه» به روایت صادق خرازی معاون نماینده­ ایران در سازمان ملل در سال‌های۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ آمده است: آخرین دیداری که با هم داشتیم، چهار روز قبل از شهادتش بود. کنار یک عالم بزرگ فرزانه بودیم که در فقاهت، فلسفه، تقوا و زهد شاخص بود. به آن عالم گفت: سحرگاه با خدای خود نجوا می­‌کردم و در مناجات گفتم خدایا، از عمر من پنج سال بگیر و به این عالم بده.

آن عالم پوزخندی زد و گفت: هفتاد ­و پنج سال است برای مکتب اهل­ بیت کتاب نوشته‌­ام، تحقیق کرده­ام، رساله‌­های مختلف مستدرکات فقهی و اصولی را جمع کرده‌­ام، بیش از صد و چهل پنجاه کتاب و رساله­ علمی، فقهی، فلسفی، اصولی و تفسیری نوشته­‌‌ام، صدها شاگرد تربیت کرده­‌ام، همه این‌­ها فدای پنج دقیقه قاسم سلیمانی و مناجات او و حضورش در محضر خدا و خدمتی که به خدا و خلق کرد. همه­ زندگی خودم را حاضرم به تو بدهم برای پنج دقیقه­‌‌اش.

کتاب «سیمای سلیمانی» در  ۲۰۸ صفحه در شمارگان هزار نسخه و به قیمت ۳۷ هزار تومان به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به بازار نشر آمده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیمای سلیمانی علی شیرازی قاسم سلیمانی صادق خرازی سیمای سلیمانی پنج دقیقه حضرت رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است

ژنرال زخیره ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که بزرگ‌ترین دستاورد حزب‌الله در جنگ ایجاد یک منطقه امنیتی حائل در داخل اراضی اشغالی بوده است.

به گزارش ایسنا، «کوبی ماروم» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: سطح سیاسی به دلیل ترس از تشدید تنش از تصمیم گیری دشوار در جبهه شمال پرهیز کرد و ترس را برگزید و از خود ضعف نشان داد.

وی با اذعان به توان نظامی حزب‌الله گفت: میزان تسلیحات منجر به این واقعیت شده است که حزب‌الله امروز مجموعه‌ای از راکت‌ها و موشک‌ها را در اختیار دارد که تمام اسرائیل را پوشش می‌دهند و از جمله توانایی‌های آن حمله به سایت‌ها و پایگاه‌های استراتژیک مختلف است و این نه تنها ارتش اسرائیل، بلکه جبهه داخلی اسرائیل را نیز به خطر می‌اندازد.

ماروم ادامه داد: «ما شاهد جنگ فرسایشی هستیم که در آن ارتش اسرائیل از آتش هوایی، توپخانه و تانک علیه حزب‌الله استفاده می‌کند، با وجود موفقیت‌های تاکتیکی، ما دستاورد بزرگ حزب‌الله را نادیده می‌گیریم و این جنبش یک منطقه امنیتی در داخل اسرائیل ایجاد و ۷۰ هزار اسرائیلی را از خانه‌هایشان آواره کرد.»

این نظامی ارشد صهیونیست همچنین اذعان کرد: به نظر می‌رسد که اسرائیل در رسیدن به مهم‌ترین هدف، یعنی ایجاد یک واقعیت امنیتی که به آوارگان اجازه می‌دهد به خانه‌های خود بازگردند، ناکام مانده است و عملیات نظامی، دستاورد استراتژیک حزب‌الله را از بین نمی‌برد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود