Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، کاخ سفید  در بیانیه ای اعلام کرد  که  قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۲ اعتبارات این سال مالی را عمدتاً برای برنامه‌های وزارت دفاع و توسعه  نظامی، برنامه‌های امنیت ملی وزارت انرژی و برنامه‌های اطلاعاتی آمریکا، افزایش حقوق پایه نظامی و سایر اختیارات مربوط به نیروهای مسلح آمریکا را مجاز می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پیش از این، مجلس سنای آمریکا با اکثریت قاطع به لایحه ۷۷۰ میلیارد دلاری نظامی این کشور بر اساس قانون مجوز دفاع ملی رای داد.

این بودجه ۲۵ میلیارد دلار بیشتر از بودجه درخواستی بایدن بود و در رای گیری سنای آمریکا ۸۹ نماینده دموکرات و جمهوریخواه به این لایحه رای مثبت دادند.

به گزارش رسانه های آمریکا، بخش های مختلف صنعت آمریکا تحولات پیرامون قانون مجوز دفاع ملی را از نزدیک دنبال می کنند زیرا این از معدود لوایحی است که هر سال به قانون تبدیل می شود و به طیف گسترده ای از مسائل می پردازد.

لایحه نظامی آمریکا شامل افزایش ۲.۷ درصدی دستمزد برای سربازان، و خرید هواپیماها و کشتی های و همچنین استراتژی های مقابله با کشورهایی چون روسیه و چین است.

این بودجه شامل ۳۰۰ میلیون دلار برای کمک امنیتی به اوکراین و حمایت از نیروهای امنیتی این کشور و همچنین ۴ میلیارد دلار برای طرح دفاعی اروپا و ۱۵۰ میلیون دلار برای همکاری امنیتی بالتیک است.

بودجه درنظر گرفته شده برای مقابله با چین شامل ۷.۱ میلیارد دلار طرح بازدارندگی اقیانوس آرام و بیانیه حمایت کنگره از دفاع از تایوان، و همچنین ممنوعیت وزارت دفاع آمریکا از خرید محصولات تولید شده در چین است.

بودجه نظامی ۷۴۰ میلیارد دلاری آمریکا برای سال  ۲۰۲۱ نیز  پس از تصویب مجلس نمایندگان، با رای موافق بیش از دو سوم نمایندگان سنای این کشور قانونی شده بود.

دولت آمریکا در چند سال اخیر به خصوص بر مقابله با چین متمرکز شده است. روابط میان واشنگتن و پکن طی سال‌های گذشته بر سر مسائل مختلف از جمله جنگ تجاری، شیوع ویروس کرونا و فعالیت رسانه‌ها در دو کشور با تنش مواجه شده است.

پیش از این اعلام شد که  پنتاگون که همواره از توان نظامی چین و روسیه ابراز نگرانی کرده، به دنبال تقویت موضع و آرایش نظامی خود در مقابل مسکو و پکن است.

 پنتاگون براساس نتایج یک بازبینی اعلام کرد که ارتش آمریکا استقرار نیروها و پایگاههایش را که هدف فعالیت‌ شان چین و روسیه بوده، ارتقا خواهد داد.

مقامات پنتاگون اعلام کردند وزارت دفاع این کشور قصد دارد تجهیزات و تاسیسات نظامی خود را در گوام و استرالیا ارتقا دهد؛ اقدامی که به نظر می‌رسد با هدف تقویت فعالیت های نظامی آمریکا با تمرکز بر چین انجام می شود.

جزئیات طرح "بازبینی موضع و آرایش نیروهای نظامی" که از زمان آغاز فعالیت دولت بایدن در دستورکار قرار گرفته بود، محرمانه بوده  تا رقبای آمریکا از جمله روسیه و چین به اقدامات مخفیانه واشنگتن و یا طرح های محرمانه آمریکا با متحدانش پی نبرند.

کد خبر 646113 برچسب‌ها تسلیحات نظامی چین و آمریکا ایالات متحده آمریکا جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تسلیحات نظامی چین و آمریکا ایالات متحده آمریکا جوزف بایدن نظامی آمریکا میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

 گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری نووستی هم‌چنین گزارش داد که روسیه یک منطقه استقرار نیروهای اوکراینی در حومه «خارکیف» شهری در مرز روسیه را بمباران کرد و علاوه بر این از حمله دیگری به انبار تجهیزات نظامی در منطقه «نیکولایف جنوبی» خبر داد که به انهدام این انبار منجر شده است.

موج تازه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پس از آن آغاز شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا متعهد شد که عملیات‌های این کشور را به مراکز لجستیکی و انبارهای اوکراین که با تجهیزات نظامی غربی پُر شده، تشدید کند.

او پیشتر درباره کمک جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که به‌تازگی پس از موافقت مجالس نمایندگان آمریکا تصویب شد، گفت: «این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.»

 

 

 

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست