Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از آنکه تیم ملی وزنه‌برداری کشور در مسابقات المپیک نتوانست انتظارها را برآورده کند، مسؤولان این تیم تصمیم گرفتند که با ترکیبی جوان که اکثر آن‌ها را جوانان زیر ۲۵ سال تشکیل می‌دادند، روانه آوردگاه جهانی ازبکستان شوند تا شاید جبران عدم توفیق این تیم در مسابقات المپیک این بار و به دست جوانان به وقوع بینجامد؛ در همین میان و در روز ۲۴ آذر ماه بود که خبر کسب مدال طلای مسابقات وزنه‌برداری جهانی توسط رسول معتمدی، جوان اهل شهرستان لنجان به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان در مراسم توزیع مدال معتمدی نیز حواشی به وقوع پیوست؛ زمانی که نوبت به مراسم اهدای مدال به این ورزشکار پهلوان رسید، این مراسم خالی از حاشیه نبود و زمان پخش سرود پرافتخار کشورمان، به اشتباه سرود دیگری پخش شد و این اتفاق با واکنش به‌جای رسول معتمدی اصلاح شد.

در همین راستا خبرنگار فارس در گفت‌وگو با معتمدی به زوایای پیدا و پنهان فعالیت ورزشی این قهرمان تا رسیدن به سکوی قهرمانی جهان پرداخته است که این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم: 

 

فارس: خودتان را به طور کامل معرفی کنید.

معتمدی: رسول معتمدی هستم، ۲۳ سال دارم و در شهرستان لنجان از توابع استان اصفهان زندگی می‌کنم؛ عضو تیم وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران و قهرمان وزنه‌برداری بزرگسالان جهان و آسیا هستم و هم‌ اکنون دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم ورزش دانشگاه پیام نور زرین‌شهر می‌باشم.

 

از جودو به وزرنه‌برداری رفتم

فارس: از چه سالی و چگونه ورزش را آغاز کردید؟

معتمدی: اولین رشته‌ای که انتخاب کردم رشته جودو بود و از حدود ۱۲ سالگی شروع کردم و حدود ۲ سال در این رشته کار کردم؛ از سال ۱۳۹۱ وارد رشته وزنه‌برداری و از سال ۱۳۹۵ برای مسابقات جوانان آسیا وارد اردوهای تیم ملی شدم و از آن سال به بعد به‌طور مستمر در اردوهای تیم ملی حضور داشتم.

فارس: چه شد که از جودو به ورزش وزنه‌برداری متمایل شدید؟

معتمدی: زمانی که جودو کار می‌کردم، در شهرمان به‌طور جدی از آن حمایت نمی‌شد و در همان زمان‌ مسابقات المپیک ۲۰۱۲ در جریان بود که با تماشای ورزش وزنه‌برداری به این رشته علاقه‌مند شدم و در آن ثبت‌نام کردم و  از همان ابتدا تا به الآن در شهر خودم یعنی لنجان مشغول به تمرین‌های وزنه‌برداری هستم.

 

یک دهه زحمت برای ایستادن بر سکوی نخست جهان

فارس: از چه زمانی و چگونه به صورت حرفه‌ای ورزش وزنه‌برداری را آغاز کردید؟

معتمدی: از سال ۱۳۹۱ که وارد رشته وزنه‌برداری شدم، چند ماه بعد در مسابقات شهرستانی و استانی شرکت کردم و از سال ۱۳۹۳ در اولین مسابقه کشوری که در قائم‌شهر و مسابقه نوجوانان بود شرکت کردم و در آنجا رتبه چهارم را به‌دست آوردم؛ در سال ۱۳۹۴ در مسابقه جوانان کشور شرکت کردم که مقامی به‌دست نیاوردم.

پس از آن بود که در سال ۱۳۹۵ در مسابقه جوانان کشور البرز اولین مدال کشوری را به‌دست آوردم و همان سال وارد تیم ملی شدم، پس از آن در مسابقات جوانان کشور مدال نقره گرفتم؛ سال بعد به مسابقه جوانان آسیا اعزام شدم و مدال نقره کسب کردم؛ از سال ۱۳۹۶ به بعد هم به‌طور مستمر در تیم ملی حضور داشتم.

فارس: در مورد شرایط خانوادگی خود توضیح دهید.

معتمدی: در یک خانواده معمولی به دنیا آمدم؛ پدرم کارگر است و درآمد زیادی ندارد اما با هر سختی که بود تلاش کردم تا به این جایگاه برسم؛ انتظار داشتم پس از مسابقات قهرمانی آسیا حمایت‌های بیشتری از سوی مسؤولان صورت بگیرد که این امر محقق نشد؛ البته وزیر کشور پس از مسابقات قهرمانی جهان با من تماس گرفت و فرمانده سپاه اصفهان نیز در دفتر خودش از ما میزبانی کرد که این‌ها برای ما قوت قلب بود.

 

فارس: شرایط این روزهای فدراسیون وزنه‌برداری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

معتمدی: فدراسیون دارای برخی محدودیت‌ها است و نیاز است استان‌ها و وزارت ورزش و جوانان ورزشکاران را حمایت کنند چرا که به نظرم نیاز است بعد از کسب مدال از ورزشکاران تقدیر و حمایت شوند و پاداشی به آنان داده شود؛ رشته وزنه‌برداری رشته سختی است و روزانه ما در  حدود ۲۰ تن وزنه جابجا می‌کنیم.

اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه من است

فارس: از نظر شما مهم‌ترین معضل برای ورزشکاران چه موردی است؟

معتمدی: مهم‌ترین معضل برای ورزشکاران و خصوصاً خودم مسأله اشتغال و مسکن است؛ زمانی که به‌طور مستمر در مسابقات شرکت می‌کنم وقتی برای رفتن به سر کار ندارم؛ نیاز است که مسؤولان حمایت‌هایی را داشته باشند.


معتمدی: این مسابقه چهارمین مسابقه جهانی‌ام بود و از ۴ مسابقه دست پر بازگشتم؛ اولین مسابقه جوانان آسیا بود که مدال نقره کسب کردم، پس از آن مسابقه جوانان جهان بود که مدال برنز گرفتم و هر ۲ مسابقه مربوط به سال ۲۰۱۸ بود؛ مسابقه بزرگسالان آسیا نیز اریبهشت ماه بود که مدال طلا گرفتم و قهرمان المپیک را با رکورد ۴۰۰ کیلوگرم شکست دادم و مسابقه بزرگسالان جهان هم چند روز قبل بود و با رکورد ۳۹۷ کیلوگرم مدال طلا کسب کردم.فارس: تا به‌ حال در چند مسابقه جهانی شرکت کرده‌اید و چه مدال‌هایی به‌دست آوردید؟

 

فارس: ارزیابی شما از مسابقات جهانی امسال وزنه‌برداری چه بود؟

معتمدی: همان چیزی که قبل از مسابقه مدنظرمان بود اتفاق افتاد؛ مسابقه وزنه‌برداری قهرمانان جهان که برگزار شد حدود ۵۰۰ وزنه‌بردار شرکت کردند و یکی از بی‌سابقه‌ترین مسابقات از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان بود و ورزشکاران از حدود ۵۶ کشور حاضر بودند و مسابقه‌ای بود که سطح آن از المپیک توکیو هم بالاتر بود، زیرا المپیک سهمیه‌ای بود و بسیاری از ورزشکاران امکان حضور نداشتند، اما در این مسابقه همه شرکت کردند و سطح رقابت بالا بود و در این مسابقه توانستم تنها مدال طلای کاروان را به‌دست بیاورم و در نتیجه تیمی نیز نائب قهرمان جهان شدیم.

 


پخش اشتباه سرود ملی غیر قابل بخشش بود

فارس: در مراسم اهدای مدال شما حاشیه‌ای پیش آمد‌ و سرود ملی کشورمان به اشتباه پخش شد؛ درباره واکنش خودتان که باعث اصلاح شد، بفرمایید؟

معتمدی: هر ورزشکاری که در مسابقات جهانی شرکت می‌کند ۲ بعد دارد؛ اول بعد فنی و قهرمانی مدال گرفتن است که وظیفه هر ورزشکار است اما بعد دوم وظیفه معنوی و دفاع از نام و خاک ایران و دفاع از پرچم و سرود است و اگر اشکالی در این زمینه پیش بیاید غیر قابل گذشت است؛ من هم  در آن لحظه اعتراض کردم که سرود کشور خودمان پخش شود و فارغ از هر اتفاق و پیامد،این مسأله برایم غیرقابل بخشش بود؛ من در آنجا نماینده یک ملت بودم که نیاز بود سرودش پخش شود و این اشتباه غیرقابل بخشش بود.

فارس: پس از این اتفاق واکنش فدراسیون جهانی چه بود؟

معتمدی: چند روز قبل نامه‌ای کتبی ارسال و عذرخواهی رسمی‌شان را اعلام کردند و رئیس و سرپرست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز آن ر امضا کرده بودند؛ مسؤولان، زمان بازی‌های آسیایی و المپیک توقع مدال دارند اما قبل از آن را نمی‌بینند که چه کارهایی برای ورزشکار انجام داده‌اند و توقعم از مسؤولان این است که برای بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی حمایتم کنند.

فارس: در شرایط فعلی مشغول آماده شدن برای چه مسابقه‌ای هستید؟

معتمدی: در حال حاضر در حال آماده شدن برای مسابقات آسیایی هانگژو برای هفت ماه دیگر هستم و امید داریم مسؤولان هم بیشتر حمایت کنند.

 

افتخار ما بودن زیر پرچم ایران است

فارس: همواره یکی از گلایه های ورزشکاران این بوده که توزیع منابع در رشته‌های ورزشی متناسب نیست، در وزنه‌برداری کمبودها چیست؟

معتمدی:به نظرم ورزشکاری که زیر پرچم جمهوری اسلامی کار و افتخار آفرینی می‌کرده حتی با وجود کمبودها و کم مهری‌ها، باید به عشق به مردم و پرچم بماند و باید مسؤولان حمایت بیشتری از جامعه ورزشی داشته باشند.


فارس: در شرایط فعلی می‌توان گفت که شما به‌جای ورزشکاران بزرگی مانند آقای رضازاده قرار گرفته‌اید و با مدالی که کسب کرده‌اید توقع مردم از شما زیاد شده‌است؛ در این مسیر جوانانی هستند که به رشته وزنه‌برداری علاقه دارند و دوست دارند مسیر شما را طی کنند؛ توصیه شما به آن‌ها چیست؟

معتمدی: وزنه‌برداری رشته‌ای است که در آن سختی زیاد است و فارغ از بحث انگیزه و استعداد این موارد نیز نیاز است؛ چون رشته تخصصی و پرخرجی است؛ در عین حال نیاز است انگیزه آن‌ها کم نشود و تمرین‌ها را به‌طور مستمر انجام دهند و در این صورت به هر چه بخواهند می‌رسند و اگر جوانان در این مسیر قدم می‌گذارند، قدم‌هایشان را محکم بردارند و فقط مسیر جلو و آینده‌شان را نگاه کنند.‍‍‍‍

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان رسول معتمدی قهرمان وزنه برداری معتمدی رشته وزنه برداری مسابقه جوانان طور مستمر پس از آن تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، فینال مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه آقایان جمعه، ۷ اردیبهشت در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در پایان نفرات برتر در سه رده سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان معرفی شدند.   نتایج مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه جوانان به شرح زیر است: ۱- شایان تمدن از اصفهان ۲- محمدحسین نعمتی از تهران ۳- پارسا قربانی از تهران   مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی نایب رئیس بانوان، علی کلاتی سرمربی تپانچه جوانان و نوجوانان، علی گداری سرپرست برگزاری مسابقات، یاسر خلیل‌نژاد سرپرست کمیته آموزش، محمد مهدیان انفورماتیک، علی گل‌محمدی مسئول کمیته سلاح و مهمات، علی کاظمی، مسعود کلهری، محمود افضلی، حمید هدایتی، امین حق‌نیا و سیده شیما محمدی اعضای تیم داوری در سالن فینال سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • وقتی سکوی قهرمانی نابود می شود! / فیلم
  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی
  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد