Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید صالح‌نیا صومعه‌سرائی عضو هیئت موسس و دبیر دو دوره اتحادیه علمی دانشجویی شیمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: اتحادیه علمی دانشجویی شیمی ایران در تاریخ 15 مهر ماه 1394 در خلال برگزاری دومین کنفرانس دانشجویی شیمی ایران به میزبانی دانشگاه گیلان و با حدود 20 عضو انجمن تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو پیوسته انجمن شیمی ایران افزود: ارتقاء سطح دانش و مهارت دانشجویان فعال انجمن‌های عضو اتحادیه، نمایندگی علمی دانشجویان رشته‌ شیمی و تاثیرگذاری بر نظامات آموزشی کشور از طریق حضور فعالانه در مجامع تخصصی و ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و فضای کسب و کار، ساماندهی فعالیت و تحرک بخشی انجمن‌های علمی تخصصی نوپای مرتبط از طریق حمایت و انتقال تجربیات و ارتقاء سطح فعالیت‌های انجمن‌های فعال با رویکرد هم‌افزایی بخشی از اهداف تاسیس این اتحادیه بود.

صالح‌نیا ادامه داد: همچنین برگزاری  برنامه‌های تخصصی و حرفه ای مرتبط با شیمی در گستره‌ ملی، انتشار کتب و یا نشریات تخصصی در سطح ملی، ساماندهی کمیته‌های تخصصی اتحادیه تشویق و ترغیب اساتید، دانشجویان، دانش آموختگان و صاحبان سمت و منصب نمونه و ممتاز،  ارتباط با فضای کسب و کار، ترویج و گسترش رعایت اصول اخلاقی در حوزه آموزش و پژوهش در شیمی و ... از دیگر اهداف اتحادیه است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در این بازه چند ساله فعالیت اتحادیه شیمی تفاهم نامه‌های گوناگونی مابین اتحادیه و ارگان‌های دولتی و غیردولتی به امضا رسیده که می توان به مواردی من جمله امضای تفاهم نامه با سندیکای تولید کننده مواد دارویی، ثبت اتحادیه به عنوان نهاد ترویجی ستاد توسعه فناوری نانو، امضای تفاهم نامه همکاری با یک شرکت صنعتی به عنوان همکاری در پروژه‌های صنعتی، همکاری در امور دانشجویی انجمن شیمی ایران با تصویب آیین نامه تعامل بین انجمن های علمی دانشجویی شیمی و انجمن شیمی ایران و ... اشاره کرد.

عضو اسبق شورای سیاست گذاری انجمن های علمی دانشجویی وزارت عتف با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باره کارهای بزرگی از سوی انجمن‌های علمی و مجموعه‌های دانشجویی انجام شده، گفت: علیرغم توجهی که رهبر انقلاب به اتحادیه‌ها و تشکل‌های علمی دانشجویی دارند
متاسفانه همیشه در بین تشکل‌های دانشجویی مظلوم ترین تشکل‌ها، انجمن‌های علمی دانشجویی هستند که با وجود نگاه علمی، تخصصی و همچنین رای گیری و مشارکت بالای دانشجویان در روند انتخاب اعضای انجمن که به عنوان بزرگترین جامعه دانشجویی کشور با بیش از 10.000 شعبه در دانشگاه های سراسر کشور و بیش از 40 اتحادیه علمی دانشجویی است، آن طور که باید و شاید به  آنها توجه صحیح علی الخصوص در سالهای اخیر نشده است.

وی افزود: عدم تخصیص دفاتر متمرکز به اتحادیه‌های علمی دانشجویی به عنوان دبیرخانه و قطع بودجه های سالانه مصوب اتحادیه های علمی دانشجویی، بخشی از معضلات و مشکلات بسیار گسترده اتحادیه های علمی دانشجویی است.

صالح نیا یادآور شد: سخنان رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مهر تأیید دیگری بر تأکیدات همیشگی ایشان نسبت به نقش جوانان در ساختن آینده ایران، پیشبرد گام دوم انقلاب و لزوم بهره‌وری از ظرفیت‌های آنان محسوب می‌‌شود. در این بیانیه، از جوانان به عنوان فرصت ارزشمند و ظرفیت امید بخش کشور یاد شده و هیچ اندوخته مادی با آن‌ها قابل مقایسه نیست. این پیام علاوه بر فراخواندن جوانان برای قدم گذاشتن در میدان و عملی ساختن اهداف کشور در حوزه‌های علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، پیامی جدی به مسئولان کشور نیز بود که به نظر اینجانب می‌توان با بهره‌گیری و توجه ویژه و متفاوت به انجمن‌های علمی دانشجویی و همچنین جوانان متعهد و متخصص به پیاده سازی اهداف عالی گام دوم انقلاب کمک والایی کرد.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان بیانیه انجمن های علمی رهبر انقلاب انجمن های علمی دانشجویی دانشجویی شیمی شیمی ایران گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دولت سیزدهم طی سال‌های اخیر اقداماتی را در راستای الکترونیک کردن امور در دستور کار قرار داده است. مصوبات مجلس نیز در این زمینه به کمک آمده اند. در حال حاضر، همه فعالان اقتصادی اعم از کسبه، تولیدکنندگان، باغداران، کشاورزان، دامداران، ورزشکاران حرفه‌ای، صاحبان پژوهشکده ها، باشگاه‌ها و هر کسی که دستگاه کارت خوان دارد، می‌تواند به راحتی برای دریافت شناسه یکتا اقدام کند. این افراد در صورتی که مجوز ندارند، به راحتی از درگاه ملی مجوز‌ها می‌توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند. اگر مجوز کاغذی دارند، می‌توانند به راحتی آن را به مجوز الکترونیک تبدیل کنند.

به زعم کارشناسان، الکترونیک شدن امور مزیت‌های بسیاری دارد باید هر چه سریع‌تر به سمت الکترونیک کردن روند‌های اداری کشور گام برداریم. بزرگ‌ترین مزیت این موضوع، تسریع امور و از بین بردن بستر فساد و رانت است. الکترونیک شدن مجوز‌ها به از بین رفتن امضا‌های طلایی و دیگر سوءاستفاده‌ها منجر می‌شود.

بر اساس حکم تبصره ۶ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی که قبلاً صادر شده اند، باید الکترونیک شوند و شناسه یکتا بگیرند. فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ مهلت دارند که برای دریافت شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) اقدام کنند. کسانی که بعد از این مهلت قانونی، نامشان در سایت بانک اطلاعات کسب‌وکار ایران (qr.mojavez.ir) وجود نداشته باشد، طبق قانون فاقد مجوز تلقی می‌شوند.

نظرات حسین ناظم زاده، رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمانی را در ادامه می‌خوانید. ناظم زاده در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص دریافت شناسه یکتا توسط فعالان اقتصادی توضیح داد: قبلاً کسانی که می‌خواستند از مزیت‌های جواز کسب استفاده کنند، باید از اتحادیه نامه دریافت می‌کردند و آن را به محل مورد نظر اعم از بانک، سفارتخانه و اداره خاص تحویل می‌دادند و کارشان انجام می‌شد. با الکترونیک شدن مجوزها، افراد با داشتن شناسه یکتا می‌توانند به دریافت خدمات بپردازند و نیازی به نامه نیست.

وی ادامه داد: دریافت شناسه یکتا و مجوز الکترونیک کمک می‌کند که زمینه برخی سوءاستفاده‌ها برچیده شود. به طور مثال، قبلاً در برخی موارد دیده می‌شد که افراد به جعل مدارک مورد نظر برای استفاده از تسهیلات می‌پرداختند. اما با الکترونیک شدن مجوز‌ها و دریافت شناسه یکتا، امکان این طور موارد از بین می‌رود.

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمان خاطرنشان کرد: صدور دستی مجوز‌ها و نامه‌ها زمان می‌برد. بنابراین، الکترونیک شدن آن‌ها به تسریع امور کمک می‌کند. به محض اینکه اداره مورد نظر شناسه یکتا را در سامانه وارد کند، به تمام سابقه اقتصادی فرد دسترسی دارد و کار‌ها زودتر پیش می‌رود.

ناظم زاده گفت: الکترونیک شدن مجوز‌ها و دریافت شناسه یکتا مزیت‌های زیادی دارد. این روش می‌تواند به مقابله با قاچاق کالا، فعالیت‌های زیرزمینی و پولشویی نیز منجر شود. باید در این رابطه کار‌های اصولی صورت بگیرد. به طور مثال، لازم است به اتحادیه‌ها این اختیار داده شود که تمامی واحد‌های بدون مجوز را پلمپ کنند.

 وی ادامه داد: نکته مهم این است که دریافت مجوز الکترونیک به سهولت انجام می‌گیرد. سامانه طوری ساماندهی شده است که افراد به سرعت و به سادگی می‌توانند نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمان خاطرنشان کرد: اتحادیه ما با گذاشتن میز خدمت تلاش کرده است که روند دریافت شناسه یکتا را تسریع کند. این موضوع اهمیت دارد که فعالان اقتصادی هر چه سریع‌تر در مهلت مقرر شده نسبت به دریافت مجوز الکترونیک اقدام کنند. کسانی که مجوز کاغذی دارند نیز می‌توانند به سادگی مجوز الکترونیک بگیرند.

ناظم زاده گفت: روند ساده دریافت شناسه یکتا بستر مناسبی است که فعالان اقتصادی می‌توانند از آن بهره ببرند. تمامی این روند‌ها در نهایت به نفع فعالان اقتصادی واقعی است. زیرا امور تسریع می‌شود و کسانی که در فضای شفاف اقتصادی فعالیت می‌کنند، شناسایی می‌شوند. به این ترتیب، دولت می‌تواند بر فعالیت‌های اقتصادی نظارت داشته باشد و با موارد غیرقانونی برخورد داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد