Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه؛ «شهرام کرمی» روز سه شنبه در این ارتباط توضیح داد: در این راستا نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در پوشش خریدار با این باند وارد معامله شدند و مقرر شد تا در محل فروش سکه های تاریخی حاضر شوند.

دادستان کرمانشاه افزود: در ادامه نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی طی یک عملیات پیچیده و فنی اقدام به دستگیری این باند کرد که منجربه کشف ۲۹۰ قطعه سکه باارزش تاریخی مربوط به دوران ساسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا، یک دستگاه گنج یاب کشف و تعداد چهار متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند که پرونده آنها در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه بیش از سه هزار سال قدمت تاریخی دارد و وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری نشانی از این ادعا است.  

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

برچسب‌ها بیستون هرسین طاق بستان میراث فرهنگی کرمانشاه شهرام کرمی کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیستون هرسین طاق بستان بیستون هرسین طاق بستان میراث فرهنگی کرمانشاه شهرام کرمی کشفیات استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،در هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه کرمان  گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، نیمه دوم آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: دوره اول این جشنواره در یزد و دور دوم آن به میزبانی قزوین طی سنوات قبل برگزار شده و سومین دوره آن در رقابت نهایی بین کرمان و شیراز شکل گرفت که سرانجام با ارزیابی شاخص‌ها، کرمان به عنوان میزبان این جشنواره با نقش آفرینی مسئولین استان و بخش خصوصی کرمان انتخاب شد.

وی با اشاره به وجود ١٠ اثر ثبت جهانی در استان کرمان و سابقه تاریخی و میراث غنی این استان تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند تاثیر مهمی در معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان کرمان از طریق تولید محتوا‌های چند رسانه‌ای داشته باشد.

شاهرخی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره بزودی منتشر می‌شود و ٧٠ درصد تولید محتوا‌ها باید در محور‌های جشنواره ، مربوط به کرمان باشد.

او تشکیل شورای توسعه گردشگری استان کرمان را اتفاقی مهم ارزیابی کرد و گفت: دبیرخانه رویداد کرمان ١٤٠٤ نیز در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در معرفی آثار تاریخی و غنای فرهنگی کرمان بسیار مهم ارزیابی نمود و بر افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.

شاهرخی برگزاری همایش بین المللی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، برگزاری کنگره ملی تاریخ ملی شهرسازی ایران، برپایی سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت، برگزاری اختتامییه همایش ملی کتیبه سرباز و نیز رویداد ملی آیین ناملموس چوگان را از دیگر رویداد‌های مهم حوزه میراث فرهنگی استان در سال جدید اعلام کرد.

وی افزود: هفته میراث فرهنگی از ٢٩ اردیبهشت تا ٣ خرداد ماه برگزار و طی آن اشیای تاریخی کرمان که در موزه ملی ایران قرار دارند به موزه‌های کرمان از جمله باغ موزه هرندی منتقل و در معرض بازدید مردم قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود