Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده خبر داد که دادگاهی در این کشور نخستین مجوز ازدواج مدنی و قانونی را برای یک زوج غیر مسلمان صادر کرده است.   به گزارش یورونیوز، این کشور اسلامی خلیج فارس که ۹۰ درصد از جمعیت تقریبا ۱۰ میلیونی آن را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند، در تلاش است تا تصویری لیبرال‌تر و مترقی‌تر از خود ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی امارات، یک زوج کانادایی نخستین افرادی بودند که بر اساس قانون جدید در ابوظبی، پایتخت امارات عربی متحده ازدواج کرده‌اند.   خبرگزاری امارات عربی متحده از تصمیم دولتمردان این کشوربه عنوان اقدامی «بی‌سابقه» در منطقه یاد کرد که می‌تواند به تحکیم موقعیت ابوظبی به عنوان «یک مقصد برای افراد ماهر و متخصص از سراسر جهان» کمک کند.   ازدواج مدنی و غیرمذهبی در خاورمیانه غیرمعمول است و پیوند زناشویی میان زن و مرد معمولاً توسط یک مقام مذهبی رسمی می‌شود.   در حالی که برخی از کشورهای مسلمان مانند تونس و الجزایر بر اساس شرایط خاصی اجازه ازدواج‌های قانونی را می‌دهند، برخی دیگر تنها ازدواج‌های قانونی انجام شده در خارج را به رسمیت می‌شناسند و برخی دیگر اصلاً ازدواج مدنی را به رسمیت نمی‌شناسند.   امارات عربی متحده در سال گذشته اقداماتی را با هدف جذب سرمایه‌گذاران و نیروی کار متخصص خارجی از جمله صدور ویزاهای طولانی مدت انجام داده است. همچنین این کشور قوانین مربوط به زندگی مشترک پیش از ازدواج و الکل را اصلاح کرده است.   این کشور اسلامی در اوایل ماه دسامبر از اجرای یک برنامه کاری جدید از اول ژانویه سال ۲۰۲۲ خبر داد که بر اساس آن تعطیلات آخر هفته از بعد از ظهر جمعه شروع و تا پایان یکشنبه ادامه خواهد داشت. جمعه بطور سنتی در کشورهای اسلامی روز تعطیل است.   این اقدام امارات عربی متحده در حالی انجام شده است که رقابت میان برخی از کشورهای منطقه در حال افزایش است، به گونه‌ای که عربستان سعودی قصد دارد ریاض، پایتخت خود را به یک مرکز بین‌المللی اقتصادی تبدیل کند.   عربستان سعودی سال گذشته اعلام کرد با شرکت‌هایی که دفتر خاورمیانه‌ای‌شان در خارج از این کشور قرار دارد، قرارداد امضا نمی‌کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امارات عربی متحده بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟

شورای تامین استان مازندران مجوز حضور زنان در بازی نساجی برابر پرسپولیس را صادر نکرد.

طرفداری | بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود.

پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار حواشی زیادی داشت. زنان پرسپولیسی در دقایقی از این دیدار با هواداران سپاهان درگیر شدند و شاهد صحنه‌های زیبایی در ورزشگاه آزادی نبودیم.

برخی تصور می‌کنند این حواشی مقدمه کم‌رنگ شدن حضور زنان در استادیوم باشد و مشخص نیست در روزهای آینده چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد. شورای تامین استان مازندران در اقدامی جالب، مجوز حضور زنان در بازی نساجی برابر پرسپولیس را صادر نکرد تا بسیاری این عقیده را داشته باشند که این اولین ترکش حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان است.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی