Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران، «سید احسان خاندوزی» در پایان جلسه با مدیران عالم بانک‌های دولتی افزود: این تصمیم به‌منظور عدالت و کمک به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان گرفته شده است و بانک‌های دولتی موظف خواهند بود تا مبالغ خارج از مصوبه شورای پول و اعتبار را چه مربوط به امسال یا سال‌های گذشته باشد، به مشتریان مسترد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با مراجعه به بانک‌ها می‌توانند برای اصلاح قراردادهای خود اقدام کرده و مبلغ مازاد دریافت شده توسط بانک‌ها را مطالبه کنند. 

وزیر اقتصاد در خصوص ضمانت اجرایی این مصوبه توسط بانک‌ها، اظهار داشت: علاوه بر نظارت شبکه بانکی و بازرسی بانک مرکزی که به صورت سنتی برای اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار نظارت دارند، همکاران ما در وزارت اقتصاد نیز به شکل ویژه‌ای با فعال‌سازی سامانه نظارت مردمی وزارت اقتصاد آماده دریافت گزارشات مردمی از  کل کشور در این خصوص هستند، بر این اساس مردم می‌توانند با مراجعه به بخش بازرسی سایت وزارت اقتصاد، نسبت به اعلام گزارش اقدام کنند. 

وی ادامه‌داد: از معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد خواسته‌ام تا به شکل ویژه بر اجرای مصوبات ناظر باشد و خود من نیز به شکل شخصی در این موضوع کمک خواهم کرد، تا احساس اینکه بانک‌ها به خصوص بانک‌های دولتی، در خط مقدم قانون‌گرایی و حفظ حقوق فعالان اقتصادی و مردم هستند، در جامعه تقویت شود.

خاندوزی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم در حوزه اصلاحات نظام بانکی، گفت: وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع اکثر بانک‌های دولتی، اجرای این اصلاحات را به عنوان مطالبه جدی و اصلی مدنظر دارد.

وی بیان‌داشت: با توجه به مصوبه اخیر هیات وزیران درباره آیین نامه تبصره ۱۴ و ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰  در خصوص تسهیلات اشتغال زایی، به علت موانع موجود پرداخت این تسهیلات انجام نشد، بر این اساس از مدیران عامل بانک‌ها خواسته شد این عقب‌ماندگی ماه گذشته، در سه ماهه  آخر سال جبران شود تا عملکرد خوبی در تسهیلات اشتغال‌زایی انجام شود. 

وزیر اقتصاد همچنین یکی از مسایل مهم این وزارتخانه را  بحث حرکت از  وثیقه و ضامن‌محوری به سمت اعتبارسنجی مشتریان عنوان کرد و افزود: با انجام‌ این مهم بخش زیادی از مردم و فعالان اقتصادی از انجام این قیود آزاد می‌شوند که در این زمینه هماهنگی خوبی انجام شده و در هفته آینده خبر آن اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها نرخ سود بانکی شورای پول و اعتبار سید احسان خاندوزی وزارت اقتصاد و امور دارایی بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ سود بانکی شورای پول و اعتبار سید احسان خاندوزی نرخ سود بانکی شورای پول و اعتبار سید احسان خاندوزی وزارت اقتصاد و امور دارایی بانک مرکزی فعالان اقتصادی بانک های دولتی وزارت اقتصاد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان گفت: همانگونه که کشور ما در بخش نظامی پیشرفت کرده و می‌تواند عملیات وعده صادق را در یک اعلان رسمی انجام و به نتیجه برساند، باید در بخش اقتصاد نیز در همین تراز قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه دولت و دولتمردان به عملیات هوشمند و گسترده در بخش سامان دادن به اقتصاد کشور افزود: دولت، بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و اقتصاد و بخش خصوصی باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند اقدامات روشن و نقطه زن در داخل کشور علیه سوداگران اقتصادی و علیه دشمنان خارجی عملیاتی کنند.

وی گفت: باید با تشکیل مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور، رنج چند ساله تورم و کاهش ارزش پول ملی را به پایان رساند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز خیابان‌های آمریکا و اروپا پر از نسلی است که آماده قیام همه جانبه برای دفاع از مظلوم هستند تصریح کرد: امروز نتیجه نامه رهبری به جوانان اروپا به نتیجه رسیده و جنبش دانشجویی با به دست گرفتن پرچم دفاع از مظلوم باعث شده دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از فلسطین قیام کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: درست است که فلسطین و غزه زیر آتش قرار گرفته و تاکنون در این منطقه ۱۰۰ هزار شهید و مجروح تقدیم جهان اسلام شده است، اما دنیا باید خود را برای تحولات بزرگی که در آینده نزدیک اتفاق می‌افتاد و نتیجه آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین خواهد بود آماده کند.

کد خبر 6095662

دیگر خبرها

  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • وعده‌های مسؤولان در عرصه‌های اقتصادی محقق شود
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • بازدید ابدالی از «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا
  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان