Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه کیهان به نقل از روزنامه جروزالم پست نوشت: این رزمایش و این تمرین، سطح جدیدی از قابلیت‌های نظامی ایران را برای ضربه زدن به اسرائیل نشان داد. تصمیم به رونمایی از پرتابگر جدید چند پهپادی ایران و شلیک همزمان ۱۶ موشک بالستیک به ماکت پایگاه هسته‌ای دیمونا، سطح جدیدی از تهدیدهای تهاجمی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران ویدئویی از استفاده ترکیبی موشک‌ها و پهپادها برای حمله به پایگاه دیمونا اسرائیل، جایی که یک تاسیسات هسته‌ای در آن قرار دارد، منتشر کرد. 

ببینید | لحظه با خاک یکسان شدن تأسیسات اتمی اسرائیل در رزمایش سپاه تصاویر | فقط ۷ دقیقه؛ ایران این‌گونه به قلب رژیم صهیونیستی خواهد زد

این موضوع بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد زیرا ایران تهدید به حمله به تاسیسات هسته‌ای دیمونا می‌کند، که تهدید خطرناکی است.

ویدئوی این حمله شبیه‌سازی شده در رسانه‌های مرتبط منتشر شده است. با وجودی که تهدید اسرائیل از سوی ایران چیز جدیدی نیست، اما به نظر می‌رسد تصمیم ایران برای آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد و رونمایی از پرتابگر پهپادهای انتحاری در حال حمله به پایگاه هسته‌ای دیمونا، سطح جدیدی از تهدیدات تهاجمی ایران است. این ویدئو در چند روز اخیر در فضای مجازی ایران دست به دست شده و «قدرت و دقت موشک‌ها و پهپادها را نشان می‌دهد.» 

پهپاد مشابهی که توسط حوثی‌های یمن استفاده می‌شود و «عید» نامیده می‌شود، علیه تاسیسات آرامکو استفاده شده است. در ژانویه ۲۰۲۱، نیوزویک گزارش داد که پهپاد شاهد ۱۳۶ ممکن است در یمن مستقر شده باشد. در آن زمان گفته می‌شد که این پهپاد حدود ۲ هزار کیلومتر بُرد دارد. این بدان معناست که می‌تواند از یمن به جنوب اسرائیل برسد.

در مجموع، این امر به افزایش تهدیدات پهپادهای ایرانی و همچنین نحوه ترکیب پهپادها با موشک در برنامه‌های حمله خود اشاره می‌کند.

اظهارنظر جالب مقام سابق اسرائیلی درباره حمله به ایران | بهتر است سر خود را در خاک فرو کنیم لغو همه فعالیت‌های نظامی اسرائیل

عکس | اسرائیلی‌ها از این سلاح پیشرفته ایرانی وحشت دارند

ایران فناوری هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار حزب‌الله، حوثی‌ها، حماس و شبه نظامیان عراقی قرارداده است. در ماه می‌امسال، عناصر طرفدار ایران در عراق از یک پهپاد برای پرواز بر فراز سوریه برای حمله به اسرائیل استفاده کردند.

در فوریه ۲۰۱۸، ایران از یک پهپاد از پایگاه  T-۴ در سوریه برای پرواز به حریم هوایی اسرائیل استفاده کرد. همچنین ایران از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و پایگاه «التنف» در سوریه استفاده کرده است. در ماه جولای، ایران از هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قراردادن یک کشتی تجاری اسرائیل در خلیج عمان استفاده کرد. استفاده جدید از پهپادهای کوچک انتحاری دوربرد همراه با موشک‌های بالستیک، همان‌طور که در رزمایش و ویدئوهای اخیر نشان داده شده است، ترکیب دیگری از تسلیحات خطرناک در اختیار ایران را نشان می‌دهد. 

اینکه ایران آشکارا دیمونا را تهدید کرده و می‌گوید که می‌خواهد از این فناوری برای حمله استفاده کند، نشان می‌دهد که چگونه ایران با تظاهر به این سطح از دقت و فناوری، به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه است.

کد خبر 646111 برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه دفاع - مانور رزمایش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و اسرائیل دفاع سپاه پاسداران خبر ویژه دفاع مانور رزمایش برای حمله هسته ای موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران

اندیشکده شورای آتلانتیک معتقد است حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به خاک اسرائیل یک تیر هشدار بود و نشان می‌دهد که تهران به رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن توانایی ضربه زدن به اسرائیل را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در یکی از تازه‌ترین تحلیل‌های خود در مورد واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می‌برد نوشت: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی در ادامه آورده است حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد اما ظرفیت‌های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخوردهای منفی برای تهران توصیف می‌کردند اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه‌ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه‌ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می‌شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) دانست و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده‌ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپادهای خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

کد خبر 748161

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق