Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: بازسازی و ترمیم خانه‌های عالم استان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ۱۵۷خانه عالم در هشت شهرستان استان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد، ۹ خانه عالم در گرمه، ۲۴ خانه عالم در اسفراین، ۳۲ خانه عالم در بجنورد، ۱۳خانه عالم در جاجرم، ۱۱خانه عالم در راز، ۱۸خانه عالم در فاروج، ۲۲خانه  عالم در مانه و سملقان و ۲۸ خانه عالم در شهرستان شیروان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با بیان اینکه ۱۱۰خانه عالم حدود ۱۰سال سابقه  ساخت دارند، تصریح کرد: ۱۲۰ خانه عالم در خراسان شمالی نیازمند ترمیم، مرمت و تجهیز هستند.

وی در خصوص نیاز به خانه‌های عالم در روستاها، اظهار کرد: با کمبود ۱۷ خانه عالم در برخی از روستاها روبه رو هستیم که هم اکنون نیز با همکاری مردم آمادگی ساخت این خانه‌ها را داریم.

رفیعی در خصوص خالی بودن برخی از خانه‌های عالم و عدم استقرار روحانی در این خانه‌ها، تصریح کرد: یکی از دلایل خالی بودن خانه‌های عالم این است که این منازل به تازگی تخلیه شده‌اند و هنوز روحانی جدید در آن محل مستقر نشده است، دلیل دیگر این امر نیز عدم قابلیت سکونت در برخی از خانه‌های است.

وی افزود: در این رابطه با تهران هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا خانه‌هایی که در محل مناسبی بنا نشده‌اند را فروخته و مکان مناسب‌تری برای آن در نظر گرفته شود.

رفیعی در خصوص کسب اعتبار برای ساخت، ترمیم و مرمت خانه‌های عالم اظهار کرد: به صورت کشوری توافق نامه‌ای با بنیاد مسکن و سازمان تبلیغات به امضا رسید که طی این تفاهم‌نامه، بنیاد مسکن استان در سه عرصه ارائه تسهیلات برای ساخت، تکمیل و تجهیز با سازمان تبلیغات همکاری می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: طی توافق نامه ملی که با بنیاد مسکن و سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت مقرر شد یک هزار خانه عالم در کشور ساخته و ۳۰۰خانه عالم تعمیر و تکمیل شوند؛ در خصوص این اعتبار کشوری هنوز سهمیه خراسان شمالی مشخص نشده است.

وی  تصریح کرد: حدود ۱۲۰خانه عالم در استان نیازمند تعمیر و بازسازی هستند که هر خانه برای تعمیر به طور میانگین ۳۰ میلیون تومان هزینه  دارد و به طور کلی نیازمند اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان ما با ۴۶ درصد جمعیت روستایی رتبه سوم را در کشور دارد، بیان کرد: با توجه به این موضوع تامین خانه‌های عالم و استقرار روحانی در روستاها امری مهم و ضروری است و باید در دستور کار قرار گیرد.

رفیعی در پایان با بیان اینکه نگاه این اداره به تامین خانه‌های عالم در روستاها نگاهی مردمی است، تصریح کرد: نیت ما این است که مردم با خواست خود در ساخت خانه‌های عالم مشارکت داشته باشند؛ افرادی که متقاضی اهدا زمین برای ساخت خانه عالم هستند می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای از طرف سازمان تبلیغات به متقاضیان در این امر مشارکت داشته باشند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خانه عالم سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی سازمان تبلیغات خانه های عالم خراسان شمالی خانه عالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبرسانی به اراضی دهدشت غربی نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است. - اخبار استانها -

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: 17 سال پیش پروژه آبرسانی به اراضی دیم دهدشت غربی آغاز شد، ولی هنوز تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است، هرچند در دولت سیزدهم سرعت عملیات اجرایی تسریع داده شده است.

وی اعتبار مورد نیاز پروژه را یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پروژه ملی تأمین آب اراضی دهدشت غربی از طریق رودخانه مارون با هدف تأمین 49 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز 5 هزار و 500 هکتار اراضی دهدشت غربی در محدوده شهر سوق، روستاهای لیربزرگ، لیرکوچک، چنگلوا و بوا در سال 87 کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن در خرداد سال 90 شروع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پروژه آب مورد نیاز 3 هزار و 322 هکتار به صورت تحت فشار و 2 هزار و 325 هکتار دیگر را به صورت ثقلی تأمین می‌کند و در صورت افتتاح و بهره‌برداری از آن، شاهد اشتغال 5 هزار نفر هستیم.

به گزارش تسنیم، دهدشت غربی با مساحت هفت هزار هکتار، از نظر زمین کشاورزی غنی و مساعد بوده، اما به علت مرتفع بودن آن نسبت به رودخانه‌های مجاور، با کمبود آب مواجه است و ماهیت تپه ماهوری این دشت نیز سبب بروز مشکل در امر آبیاری آن شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی