Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت۱۵ یکشنبه پنجم دی امسال یکی از ماموران مستقر در راه‌آهن تهران به بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران اطلاع داد مردی ۴۰ ساله در محوطه پارکینگ خودرو‌های پارک شده در راه‌آهن با شلیک گلوله زخمی و بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده است. بازپرس جنایی و تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران همزمان با حضور در بیمارستان پی بردند مرد ۴۰ساله بر اثر اصابت سه گلوله سلاح شاه‌کش به قتل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران در بازرسی مدارک هویتی مقتول پی بردند او یکی از مدیران شرکتی خصوصی مرتبط با راه‌آهن بوده است. ماموران در بازبینی فیلم‌های مداربسته راه‌آهن و پارکینگ آنجا تصاویری از مردی حدود ۴۰ ساله به دست آوردند که نشان می‌داد او در تعقیب مقتول بوده و در محلی خلوت به او شلیک کرده و بعد از افتادن مرد زخمی در کنار خودرویش فرار کرده است. همچنین مشخص شد قاتل فراری یکی از کارکنان سابق محل کار مقتول بوده است.

با شناسایی هویت قاتل او تحت تعقیب قرار گرفت. او مسلح به سلاح شاه‌کش بود و هر لحظه احتمال می‌رفت مرتکب جنایت دیگری شود. یک ساعت بعد، بازپرس جنایی در جریان قتل زنی میانسال در خانه‌اش در طبقه دوم ساختمانی در محله حکیمیه تهران قرار گرفت. زمانی که او و تیم تحقیق به آنجا رفتند با جسد زن میانسال که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود، روبه‌رو شدند. او نیز با گلوله سلاح شاه‌کش به قتل رسیده بود.

ماموران به تحقیق از شوهر زن کشته شده پرداختند که وی گفت: پسری ۴۰ساله دارم که در شرکت حمل‌ونقل ریلی کار می‌کرد. او خرداد سال گذشته به خاطر تعدیل نیرو بیکار شد و مدیر محل کارش را عامل بیکاریش می‌دانست و از او کینه به دل داشت. پسرم بعد از آن‌که اخراج شد، پول‌هایش را در بورس سرمایه‌گذاری کرد، اما متضرر شد.

این اواخر مدام به من می‌گفت ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان پول به او بدهم تا کسب و کاری راه بیندازد. هر چه به او می‌گفتم پولی ندارم توجه نمی‌کرد. روز حادثه من و همسر دومم در خانه بودیم که پسرم به آنجا آمد و من و نامادریش را تهدید کرد که باید به او پول بدهیم. جر و بحثمان بالا گرفت و او با سلاحی که همراهش بود به نامادریش شلیک کرد و گریخت.

ماموران وقتی تصویر پسر او را به دست آوردند، پی بردند او همان مردی بوده که مدیر ۴۰ساله را یک ساعت قبل به قتل رسانده است. جست‌وجو‌ها ادامه داشت تا این‌که متهم فراری ساعت ۱۱و ۳۰دقیقه دیروز – دوشنبه – ششم دی امسال به کلانتری حکیمیه تهران رفت و خود را تسلیم کرد.

متهم دیروز در جریان تحقیقات گفت: مهماندار قطار تهران - یزد بودم. در یکی از شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد شرکت راه‌آهن سه سال کار می‌کردم و قراردادی بودم که خرداد سال گذشته به خاطر تعدیل نیرو بیکار شدم. ۱۱میلیون تومان از شرکت طلب داشتم و هر بار که برای طلبم می‌رفتم مسوولان آنجا طفره رفته و روز پرداخت را به زمان دیگری موکول می‌کردند. از سویی، پولی که داشتم را در بورس سرمایه‌گذاری کرده و ورشکست شده بودم.

وی افزود: از پدرم می‌خواستم ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به من بدهد تا کاری راه بیندازم که نامادریم مخالفت می‌کرد. سرانجام تصمیم به انتقام گرفتم. مهر امسال به یکی از شهر‌های غربی کشور رفته و سلاحی با ۵۰ تیر فشنگ خریدم. روز یکشنبه به محل کار مدیر سابقم در حوالی راه‌آهن رفتم. موقعی که خواست سوار خودرویش شود سه تیر به او شلیک کردم. سوار خودرویم شده و راهی خانه پدری شدم. آنجا به نامادریم شلیک کردم و چند ساعت بعد به دلیل عذاب وجدان تسلیم شدم.

بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران در این باره گفت: مرد جوان به اتهام دو فقره قتل در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او در اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث قتل عمد راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، معروف بودن پاریس به عنوان یکی از شهرهای کثیف اروپا پدیده تازه‌ای نیست، این شهر در سال ۲۰۰۹ میلادی طبق اطلاعات روزنامه کامرسانت که به نقل از رتبه بندی شهرهای اروپایی که توسط کمپانی آمریکایی TripAdvisor تهیه شده بود، پاریس پس از لندن و آتن جزو کثیف ترین شهرهای اروپایی اعلام شدند. این رتبه بندی بر اساس نظر گردشگرانی که از این شهرها بازدید کرده اند، تهیه شده بود.

در سال ۲۰۱۵ نیز پاریس جزو ۱۰ شهر کثیف اروپا شناخته شد، طبق نظرسنجی که از شهروندان پاریسی شد، آنها از وضعیت نظافت در شهر رضایت نداشتند.

همچنین روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۹ میلادی در مقاله ای با تیتر « پاریس، شهر رمانتیک، تصویر جدیدی از خود به عنوان کثیف‌ترین شهر اروپا ارائه می‌دهد»، پاریس را "مرد کثیف اروپا" توصیف و عنوان کرده است: « در حالی که پاریس همواره به عنوان یک شهر رمانتیک و زیبا شناخته می‌شد. این تناقض بین تصویر ذهنی پاریس و واقعیت کنونی آن را برجسته می‌کند.»

پراتیک دام، یک گردشگر هندی، در سایت تریپوتو که بزرگترین پاتوق بلاگرهای گردشگر دنیاست، درباره پاریس نوشته است: شاید زیادی فیلم‌های عاشقانه تماشا کرده بودم یا شاید کاملاً در یک دنیای موازی آرمانشهری زندگی می‌کردم، اما پاریس قطعاً آن طور که تصور می‌کردم نبود. آنجا کثیف بود، تنها چیزی که می‌دانم این است که آنچه در اقامتم در آنجا دیدم، قلب مرا شکست. من پس‌انداز کرده بودم و در ابتدای ماه می تصمیم گرفتم با دوستم به پاریس بروم. آنقدر درباره این شهر هیجانزده بودم که یک هفته از سفر سه هفته‌ای اروپایی‌مان را به این شهر اختصاص داده بودم. اما هر دوی ما زودتر از یک هفته از آنجا سیر شده بودیم و تصمیم گرفتیم در روز چهارم آنجا را ترک کنیم.

او نوشته است: پاریس کثیف است و حتی کنار خیابان‌های شهری پر از مدفوع سگ است. کل شهر به طور کلی بدون بهداشت است. در ایستگاه‌های مترو دستشویی‌های روباز وجود دارد که بوی آنها از یک اصطبل پر از اسب بدتر است. من هرگز در فیلم‌هایی که از پاریس دیده بودم، زباله در خیابان‌ها ندیده بودم، اما دوستان من، در همه جا زباله فراوان بود.

در بخشی از گزارش چهار سال پیش روزنامه گاردین از شهر پاریس نیز می‌خوانیم:

در امتداد بلوار سن‌مارتین تا میدان نمادین جمهوری پاریس که علیرغم بازسازی ۲۰ میلیون پوندی شش سال پیش، همچنان ظاهر زشتی دارد - بی‌خانمان‌ها در درگاه‌ها یا روی نیمکت‌ها خوابیده و کیسه خواب را روی سرشان کشیده بودند. پیاده‌روها پر از اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های رها شده بود و همه جا با فضولات سگ و ته سیگار آلوده شده بود. یک مرد که به سمت غرب راه می‌رفت، بسته جدید سیگار را باز کرد و سلفون پلاستیکی و کاغذ نقره‌ای سیگار را روی زمین انداخت.

شهر نور و عشق، به یک شهر کثیف و قدیمی تبدیل شده است، همانطور که اهالی این شهر آن را پاریس زباله‌دانی (Paris poubelle) لقب داده‌اند.

در روز شنبه، روز جهانی پاکسازی، از پاریسی‌ها خواسته شد که آشغال‌هایی را که خودشان و گردشگران به جا گذاشته‌اند را جمع کنند. متیو فریزر، استاد ارتباطات در دانشگاه آمریکایی پاریس که بیشتر از ۳۰ سال در این شهر زندگی کرده است، گفت: «پاریس قطعاً کثیف‌تر می‌شود. همه جا کثیف است. شهر به یک سیاست جدی برای تمیزتر و امن‌تر کردن خیابان‌ها نیاز دارد. چیزی سازمان‌یافته نیست، همه چیز آنارشی شهری است. فکر نمی‌کنم پاریسی‌ها آن را متوجه شوند اما اگر از بیرون باشید یا از فرهنگ دیگری، شهر انبوهی آشفتگی است.»

کد خبر 848350 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند پاریس شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • دستگیری زورگیر موتورسوار با شلیک تیر + فیلم
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم