Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:11:39 GMT

اخبار کوتاه از غرب کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۷۵۷۵

اخبار کوتاه از غرب کرمانشاه

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب گفت: برنامه های دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در جوار بقعع ی احمدابن اسحاق (ره) با حضور امامان جمعه و جماعات، مسوولان و آحاد مختلف مردم با رعایت پروتکل ها و موازین بهداشتی برگزار می شود.

سرهنگ‌ «نوروز اکبری» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجتماع بصیرت در ٩ دی ماه در محوطه ی بقعه احمد ابن اسحاق (ره)، فضاسازی محیطی محل مراسم، راه اندازی هشتک در فضای مجازی، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه، اجرای برنامه با عنوان (عمو قاسم) در مهدهای قرآنی از مهمترین برنامه های تدوین شده در این دهه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: صعود بسیجیان شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب،  دالاهو ، سرپل ذهاب ، قصرشیرین و  گیلانغرب به ارتفاعات بازی دراز، برگزاری رزمایش خدمت مومنانه به نیابت از شهید سلیمانی، برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) و دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی، یادواره شهید توسط حوزه های مقاومت، سرکشی از تعداد خانواده وابستگان سپاه ،پخت غذای نذری، نشست بصیرتی مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های دهه بصیرت در شهرستان خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت سرپل ذهاب در ادامه گفت: همه‌ ما باید زندگی خود را در مکتب سراسر حماسی و معرفتی حاج قاسم سلیمانی ترسیم کرده تا نسل‌ها و اقشار مختلف ایران اسلامی برای بالندگی محور مقاومت و انقلاب اسلامی راه وی را ادامه دهند.

افتتاح مجموعه ورزشی هلال احمر شهرستان سرپل ذهاب
مجموعه ورزشی جمعیت هلال احمر شهرستان سرپل ذهاب با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رییس جمعیت هلال احمر سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  این مجموعه با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیون تومان احداث شده است که از مجموع این‌ میزان اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان آن صرف هزینه تعمیرات و ۴۰۰ میلیون تومان نیز صرف هزینه خرید دستگاه شده است.

کمری اظهار داشت: در این مجموعه در نظر داریم تا با استفاده از کادر اجرایی و مربیان با دانش و با تجربه و با استفاده از جدیدترین امکانات و متد آموزشی باشگاهی کاملا حرفه ای و مدرن را پایه گذاری کنیم و در این راستا تلاشمان بر این است که توان نهفته و استعدادهای جوانان شهرستان را شکوفا نماییم.

سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت دارد. 

توسعه شهرستان مرزی قصرشیرین نیازمند تزریق اعتبار است

فرماندار قصرشیرین گفت: وجود مرزهای تجاری و ظرفیت های بزرگ اقتصادی، منابع آبی و بخش کشاورزی نوید بخش آینده ای روشن برای این منطقه است که توسعه این منطقه نیازمند تامین اعتبار است.

«مرادعلی تاتار» در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک انتخاب شهریار حیدری به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، افزود: این اتفاق برای نخستین بار اتفاق افتاده و انتخاب نماینده مردم غرب کرمانشاه در خانه ملت در کمیسیون بودجه یک ظرفیت و پتانسیل برای منطقه است.

وی اظهار داشت: با وجود اختصاص اعتبارات قابل توجه دولت در این شهرستان ها هنوز به دلیل نبود زیر ساخت های توسعه در این مناطق شرایط پیشرفت و توسعه مطلوب نیست و نیازمند اعتبار است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: وجود مرزهای تجاری خسروی و پرویزخان می تواند زمینه ی سرمایه گذاری را برای ایجاد طرح های ماندگار و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه فراهم کند.

او گفت: حضور نماینده مردم غرب کرمانشاه به عنوان یکی از سه نماینده کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ می تواند در جذب بودجه ۴۰۱ برای منطقه غرب کرمانشاه و همچنین تلاش برای ایجاد و راه اندازی طرح های بزرگ جهت محرومیت زدایی از منطقه تاثیر گذار است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

برچسب‌ها سرپل ذهاب ویروس کرونا قصرشیرین افتتاح طرح کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب ویروس کرونا قصرشیرین سرپل ذهاب ویروس کرونا قصرشیرین افتتاح طرح کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قاسم سلیمانی غرب کرمانشاه سرپل ذهاب هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، برگزاری کارگاه خبرنویسی و انتقاد از انتقال آب از پلاکی به پلاک دیگر برای ساخت باغ، برخی از عناوین خبرع=های کوتاه امروز است.    برگزاری اولین کارگاه آموزش خبرنویسی در بردسکن   اولین کارگاه آموزش خبرنویسی با حضور ۴۰ نفر از بسیجیان علاقه‌مند در بردسکن برگزار شد.   به همت دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه و روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بردسکن اولین کارگاه آموزش خبرنویسی در ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان برگزار شد.    دراین کارگاه آموزشی یک روزه، علی نوری خبرنگار این شهرستان به عنوان مدرس، اصول اولیه خبر نویسی و عناصر شش گانه خبر و نحوه تنظیم یک خبر را آموزش داد.   انتقاد فرماندار بردسکن از انتقال آب از پلاکی به پلاک دیگر در بردسکن   فرماندار بردسکن گفت: ۸۰ درصد چاه موتور‌های کشاورزی شهرستان بردسکن، آب را از پلاکی به پلاک دیگر انتقال می‌دهند.   علی دهقان‌زاده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان افزود: با توجه به بحران خشکسالی و افت شدید منابع آبی، کشاورزان از احداث توسعه باغات به صورت خودسرانه به جد پرهیز کنند.   این مسئول ادامه داد: از مجموع بیش از ۳۶۰ حلقه چاه کشاورزی در شهرستان بردسکن بیش از ۸۰ درصد آنها برای آبیاری به اراضی و باغات خود از پلاکی به پلاک دیگر آب کشاورزی را انتقال می‌دهند.   وی بر اصلاح و بازنگری این قانون توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: هرگونه زراعت جدید از پلاک دیگر و ساخت هرگونه باغ جدید، ممنوع و اولویت با باغ‌های بارده است.  

معرفی سرپرست جدید بخشداری جلگه رخ

سرپرست جدید بخشداری جلگه رخ معرفی شد

طی مراسمی با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه و سرپرست معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری تربت حیدریه و مسئولان جلگه رخ، «رسول بابایی» به عنوان سرپرست جدید بخشداری جلگه رخ معرفی شد.

 رسول بابایی قبلا در فرمانداری تربت حیدریه دارای سمت‌هایی همچون کارشناس ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات و ارتباطات مردمی در حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه و سرپرست بخشداری کدکن بوده است.

بخش رخ به مرکزیت شهر رباط سنگ در شهرستان تربت حیدریه با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر دارای دو شهر، ۵۲ روستا و ۴۷ پارچه آبادی است که ۴۸ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار هستند و شغل مردم این منطقه اکثرا کشاورزی و دامپروری است.

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود