Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد ویس کرمی عضو و دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی  درخصوص ایرادات مطرح شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس و واکنش تعدادی از اعضای کمیسیون طرح صیانت در جلسه روز دوشنبه نسبت به این نامه، گفت: ببینید مساله این است که این طرح قبلا دو بار به مرکز پژوهش‌ها رفته و اعمال نظر شده و بازگشته است، آنچه که در تیرماه نهایی شد و آخرین نسخه بود حداقل دوبار از زیر دست مرکز پژوهش‌ها عبور کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد اصلی من این بود که رویه مرکز پژوهش‌ها باید یک رویه علمیِ اثباتیِ قابل قبولی باشد.

وی ادامه داد: نکته بعدی که نسبت به آن انتقاد وجود داشت و دارد این است که قبل از اینکه نامه به دست رئیس کمیسیون برسد در فضای مجازی منتشر می‌شود که این شائبه جهت‌دار بودن مساله را بیشتر می‌کند. البته آقای نگاهداری توضیحاتی دادند و معتقد بود که نظر واقعی مرکز همین بود که الان است اما منِ بیرونیِ ناظر نمی‌توانم اینطور فکر کنم، من آن چیزی که رسمی مطرح می‌شود را متوجه می‌شوم.

ویس کرمی افزود: ما این مساله را به دفتر آقای قالیباف و خود ایشان منتقل کردیم؛ چراکه ما باید بدانیم وقتی مرکز پژوهش‌ها در موضوعی نظر می‌دهد، روی اصول و مبانی کارشناسی نظر می‌دهد نه اینکه براساس سلیقه افراد، عاطفه یا مسائل سیاسی چرخش داشته باشد.

دبیر کمیسیون طرح صیانت همچنین بیان کرد: در هر حال اختیار کار با کمیسیون است و این را همه باید توجه داشته باشند، طبق قانون و آیین نامه مجلس تنها کسی که می‌تواند در این زمینه حرف آخر را بزند، کمیسیون است. در همین راستا کمیسیون طبق اختیاراتی که داشت، از کسانی که نظرات موافق یا مخالف داشتند و یا ذی نفع بودند دعوت کرد و جلساتی داشتند و در این راستا کمیته‌ای که از طرف کمیسیون مامور شده، ویرایش‌هایی را انجام داده و طرحی آماده شد که در جلسه دیروز مطرح شد و از این به بعد این طرح جدید که در جلسه روز دوشنبه مطرح شد، مبنای کار کمیسیون خواهد بود.

ویس کرمی در پاسخ به این مساله که «موضع‌گیری‌های شما در جلسات و همچنین واکنش به نامه مرکز پژوهش‌ها باعث می‌شود که اینطور به ذهن برسد که شما نسبت به هر نظر منتقد و مخالفی جبهه‌گیری می‌کنید»، بیان کرد: ببینید دو مساله جداست، در اینجا بحث و انتقاد ما نسبت به عملکرد مرکز پژوهش‌هاست، پژوهشگر قبل از اینکه به نتیجه برسد نباید پیش‌فرض و ذهنیت داشته باشد، این انتقاد به مرکز وارد بود و خودشان هم پذیرفتند؛ حتی قرار شد با اشخاصی که برای خودشیرینی این متن را منتشر کردند برخورد مناسبی صورت گیرد. چراکه وقتی چیزی رسماً هنوز دست رئیس کمیسیون نرسیده، نباید در فضای مجازی منتشر شود. تذکر ما در واقع هم بابت این نوع انتشار بود و هم دوگانگی که در مرکز به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: اما درخصوص انتقاد دیگر شما، این قانون مجلس است که طبق آیین‌نامه حتی کسی حق نشستن در جای نماینده را ندارد. کمیسیون در سالنی تشکیل می‌شود و ما می‌خواهیم یک انضباطی داشته باشیم. از سوی دیگر می‌خواهیم جلسات منسجم باشد، به همین جهت شیوه نشستن ما طوری نیست که جایگاه نماینده و میهمان جلسه جدا باشد. از سوی دیگر دوستانی که از بیرون مجلس می‌آیند، جایگاه حقوقی خودشان را نمی‌دانند. مثلا تذکر آیین نامه‌ای حق نماینده است.

ویس کرمی افزود: آن تذکر من در این راستا بود که میهمانان با حفظ احترام در جای خود مستقر باشند و مطلع باشند که مثلا مهمان عزیزی که به عنوان کارشناس به جلسه دعوت شده فارغ از اینکه موافق است یا مخالف، طبق آیین نامه اجازه طرح پیشنهاد ندارد و پیشنهاد را باید نماینده ارائه دهد. اما میهمان مدعو می‌تواند طرح خود را به یکی از نمایندگان ارائه دهد و از جانب آن نماینده مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: این مساله که جایگاه قرار گرفتن و نشستن نماینده از میهمان جداست یک بحث آیین‌نامه‌ای است کما اینکه در صحن علنی حتی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یا نمایندگان دولت حق نشستن روی صندلی نماینده را ندارد و اگر رعایت نشود ممکن است در صحن علنی نسبت به این موضوع تذکر داده شود اما چون حساسیت روی این طرح وجود دارد، گاهی برداشت‌های مختلف ایجاد می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد در ادامه بیان کرد: اتفاقا خود من با بعضی از این مسائل موافق نیستم، مثلا این بگیر و ببندهای فضای مجازی و ... که مطرح می‌شود. من خودم توئیت می‌زنم، در تلگرام کانال دارم و از اینستاگرام استفاده می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که «از فیلترشکن استفاده می‌کنید؟»، گفت : بله فیلترشکن دارم. در اینکه چرا فیلترشکن گذاشتند را من تردید دارم. یکی از کارشناسان می‌گفت فیلترشکن‌ها را نهادهای امنیتی می‌گذارند که راه خروج افراد را بدانند. یعنی برعکس تصور خارج شدن از کنترل نیست، ورود به کنترل نیروهای امنیتی است.

ویس‌کرمی همچنین بیان کرد: ما باید براساس واقعیت زندگی کنیم، باید یک ضوابط و مقرراتی داشته باشیم که در شرایط حاد کشور توان مدیریت داشته باشیم، منتها تاکید می کنم در شرایط حاد؛ یک جاهایی نیاز است که کشور مدیریت شود، حتما باید اشراف داشته باشیم اما اینکه صرف محدود کردن باشد با پیشرفت‌های تکنولوژی موجود خیلی چیز عملی‌ای نیست و به گونه‌ای انسان خود را سبک کرده است. اگر تصمیمی بگیرید که نشدنی باشد و اجرا نشود یا اجرا شود و بی‌ثمر شود، یک تصمیم عاقلانه‌ نیست.

بیشتر بخوانید:

اختلاف در باره طرح صیانت، به جنگ میان جبهه پایداری با قالیباف تبدیل شد انتقاد تند رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از رسانه ای شدن گزارش مرکز پژوهش‌ها نماینده مجلس: طرح صیانت عملا به بن بست رسیده است

21217

کد خبر 1586956

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مرکز پژوهش ها داشته باشیم فضای مجازی طرح صیانت آیین نامه ویس کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی

همزمان با ادعای بی‌بی‌سی مبنی بر اینکه به اسنادی در رابطه با نحوه درگذشت نیکا شاکرمی دست پیدا کرده، فعالان فضای مجازی واکنش‌هایی نشان دادند و این به‌ اصطلاح اسناد را فاقد ارزش و کذب دانستند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، در ادامه به واکنش تعدادی از  فعالان فضای مجازی اشاره شده است.

شهاب اسفندیاری، فعال رسانه در توئیتی نوشت:

خنده‌دارترین بخش گزارش فیک بی‌بی‌سی آنجا است که نوشته ما برای اطمینان از صحت این سند از یک مقام امنیتی سوال کردیم. او زنگ زد به بایگانی سپاه. آنها هر روز یک رمز برای پاسخ به تماس‌های تلفنی دارند. این مقام رمز روز را گفت و پرسید این اسناد صحت دارد؟ آنها هم گفتند بله!

سید پویان حسین پور، فعال رسانه در توئیتی نوشت:

درباره عملیات روانی-شناختی که بوقچی‌های سرویس امنیتی انگلیس راه انداخته‌اند، یک نکته مهم وجود دارد:

با اینکه میشد مأموران خیالی را از نیروی انتظامی جا بزنند که با توجه به حضورش در خیابان باورپذیرتر هم هست، سپاه را هدف گرفتند.

چرا؟! برای بدنام‌سازی سپاه بعد از خوشنامی وعده‌ صادق..

 

حسین قاسمی، پژوهشگر مسائل امنیتی در رشته توئیتی پیرامون گزارش بی بی سی جهانی برای نیکا شاکرمی نوشت:

فارغ از این که خانم شاکرمی بر اثر چه حادثه یا اتفاقی فوت کرده، می توان با قاطعیت گفت گزارشی که توسط بی بی سی منتشر شده، به دلایل مختلف جعلی و فاقد اعتبار است

جعل کننده از اطلاعات بسیار کمی درباره سازمان و سازکار سپاه برخوردار بوده یا تعمد داشته

برخی موارد را اینجا می آورم:

مهدی محمدی، فعال رسانه در توئیتی نوشت:

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

ازوف، کاربر فضای مجازی، نوشت:

چنتا نکته در مورد این نامه جعلی که مربوط به نیکاشاکرمی هست

فارغ از اینکه نامه پیوست و تاریخ نداره جاعل سعی کرده با محو کردن و کمی ناخوانا کردن الفاظی مثل تاریخ و پیوست اینطور القا کنه که اسکن یا کپی است اما چون میخواد القا کنه نامه محرمانه است اون کلمه خیلی واضح و تمیزه!

محمد فراهانی، فعال رسانه، در توئیتی نوشت:

بی‌بی‌سی برخلاف سی‌ان‌ان که به شاهدان غیبی استناد کرده بود، درباره مرگ نیکا شاکرمی سند منتشر کرده و گفته نامه‌ها را راستی‌آزمایی هم کرده. چطور؟ «یک افسر اطلاعاتی سابق ایرانی تایید که سندها فیک نیست و درست هستند»

محمد حسین مهدویان، فعال رسانه، در رشته توئیتی نوشت:

چرا گزارش بی بی سی درباره نیکا شاکرمی جعلیه؟
بیاید با مقایسه اسنادی که پیش‌تر توسط خود اپوزیسیون منتشر شده، جعلی بودن یا نبودن اسناد بی بی سی رو بررسی کنیم

وحید یامین‌پور در توئیتی نوشت:

فکر کنم روشن است که جنجال جدید رسانه‌ی دولتی انگلیس همان فحش دادن کسی است که در میدان دعوا کتک خورده. دست و پا زدن برای کاهش فشار جهانی بر اسرائیل و یک تنفس مصنوعی به جنازه نتانیاهو. صحنه بسیار شفاف‌تر از پاییز 1401 است.

جانفدا، کاربر فضای مجازی، در توئیتی نوشت:

تو گزارش BBC مدعی شدن نیکا غروب بازداشت و بعدم تو ون بهش تجاوز کردن!

همه اینا درحالی‌ هست که مادر نیکا در مصاحبه‌ با رادیو فردا می‌گه من ساعت 11:30 شب، تلفنی با نیکا حرف زدم.

یعنی اول بازداشتش کردن، بعد بهش تجاوز کردن، بعد کشتنش.

بعد چندساعت مادرش باهاش تلفنی حرف زده!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد