Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:42:02 GMT

تقاضای نفت چین در ۲۰۳۰ به اوج خود می‌رسد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۷۹۷۷

تقاضای نفت چین در ۲۰۳۰ به اوج خود می‌رسد

شرکت ملی نفت چین اعلام کرد تقاضای نفت در این کشور در ۲۰۳۰ با ۷۸۰ میلیون تن به اوج خود برسد - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، تحقیقات شرکت ملی نفت چین نشان می‌دهد تقاضای نفت در این کشور در 2030 به اوج خود می‌رسد و بیشتر آن را تقاضا برای محصولات پتروشیمی تشکیل می‌دهد.
مؤسسه تحقیقات اقتصادی و فناوری شرکت ملی نفت چین در 2020 تخمین زده بود تقاضای نفت در 2025 به اوج سالانه 730 میلیون تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مؤسسه حالا انتظار دارد اوج تقاضای نفت در چین 780 میلیون تن باشد.
این مؤسسه تحقیقاتی همچنین اعلام کرد تقاضا برای سوخت در چین چند سال قبل از نفت به اوج خود خواهد رسید. رشد حمل‌ونقل برقی در بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی دنیا باعث می‌شود تقاضا برای بنزین، دیزل و نفت سفید در 2025 با 390 میلیون تن در سال به اوج خود برسد.

افزایش 40 درصدی واردات نفت چین از ایران در ماه میلادی گذشتهعربستان بازهم بزرگترین تامین کننده نفت چین در ماه اکتبر شد

همچنین پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای زغال‌سنگ حدود سال 2030 با  3٫6 تا 4 میلیارد تن به اوج خود برسد. ظرفیت تولید زغال‌سنگ در 2050 تنها برای پشتیبانی در مواقع اضطراری خواهد بود.
گاز طبیعی آخرین سوخت فسیلی ازنظر تقاضا خواهد بود. طبق پیش‌بینی مؤسسه تحقیقات اقتصادی و فناوری، اوج تقاضا برای گاز طبیعی در 2040، 650 میلیارد مترمکعب در سال خواهد بود.
چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده زغال‌سنگ در دنیاست. همه‌گیری کرونا برای مدتی تمایل چین به سوخت‌های فسیلی را از بین برد اما بلافاصله تقاضا دوباره افزایش یافت و باعث بالا رفتن قیمت نفت در سال گذشته میلادی شد.
پیش‌بینی می‌شود اقدامات محدودکننده چین علیه ویروس کرونا، موضع سخت این کشور در برابر آلودگی هوا و سخت‌گیری بر پالایشگاه‌های مستقل باعث کاهش واردات نفت این کشور طی سه‌ماهه اول سال آینده میلادی شود. تخمین زده می‌شود واردات نفت چین در ماه مارس به‌طور متوسط برابر با 10٫7 میلیون بشکه در روز باشد.
انتهای پیام/69

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تقاضای نفت اوج خود نفت چین میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند

به گزارش خبرآنلاین،سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درپی دستگیری عامل ضرب و شتم یک شهروند با زنجیر در تهران با نگارش یادداشتی تاکید کرد که در تهران، هیچ مجرمانه‌ای برای قانون‌شکنان به پایان نمی‌رسد. در ابتدای این یادداشت آمده است: « بدون شک فرد اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان اقدام به ضرب و شتم بیرحمانه یکی از مسافران اتوبوس بی آرتی کرده بود هرگز گمان نمی‌کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس، شجاعانه در حال تصویربرداری از اقدامات مجرمانه اوست و دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند همکارانم بر دستهای آلوده‌اش خواهد نشست.»

ایسنا در خبری نوشت:در ادامه این یادداشت آمده است:‌« این اتفاق شیرین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رقم خورد تا بار دیگر به مجرمان و قانون‌شکنان ثابت شود پایتخت جای عرض اندام و اوباش‌گری خلافکاران نیست. اراذلی که گمان می‌کنند می‌توانند آرامش و امنیت شهروندان را با رفتارهای هنجارشکنانه و زیاده‌خواهی‌های خود برهم بزنند، کافی است نگاهی به اخبار حوادث خبرگزاری‌ها وروزنامه‌ها بیاندازند تا با زنجیره‌ای از اخبار کشفیات و دستگیری‌های پلیس آگاهی روبه‌رو شوند.»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین نوشت:‌ « شاید شروع یک پرونده با قانون‌شکنی یک مجرم آغاز شود اما این کارآگاهان پلیس آگاهی هستند که پایان بندی آن را با دستگیری متهم مربوطه رقم می‌زنند. افسران شایسته این پلیس در تلاشی بی‌وقفه و شبانه‌روز برای مقابله با جرائم و آسیب‌ها کوچک‌ترین سرنخ‌ها و مستندات را با هدف شناسایی مجرمین و احقاق حق مالباختگان و قربانیان دنبال می‌کنند. اینجانب به عنوان سکاندار پلیس آگاهی پایتخت به استناد عملکرد درخشان همکارانم در پرونده اتوبوس بی‌آرتی و همچنین دستگیری زورگیران اتوبان صدر و بسیاری موارد دیگر این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که پلیس در مسیر برقراری امنیت و آرامش ساکنان پایتخت از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و مجرمان بدانند، تعدی به حقوق هر یک از ساکنان پایتخت از سوی کارآگاهان متعهد و غیرتمند پلیس آگاهی بی پاسخ نخواهد ماند.»

ولی‌پور گودرزی در پایان این یادداشت نیز درخواستی را از مردم مطرح کرد و نوشت:‌ « در پایان از شهروندان گرامی دعوت می‌کنم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها یاری‌گر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900712

دیگر خبرها

  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • تقاضای ویژه از علیرضا بیرانوند پیش از جدال با سپاهان
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل