Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی بخشی از مشکلات اشتغال در جزیره کیش را موضوع فقدان حلقه واسط کارافرین وکارجو عنوان کرد و اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از حل مشکلات اشتغال جزیره مدیریتی است و باید در خصوص هم‌پوشانی این دو گروه و اتصال‌ آنها به یکدیگر اقدامات لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، "اشتغال" را موضوعی مادر دانست و گفت: مشکلات روحی، معیشتی، اجتماعی، جسمی و درمان از جمله مواردی است که با اشتغال مناسب مرتفع می‌شود و فقدان آن، چالش‌های بسیاری را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر بالا بودن حجم تقاضای جویندگان هم کار و هم نیروی‌کار، گفت: برای این که این مهم محقق شود، اداره اشتغال کار باید در حوزه مدیریت خود بسته‌های پیشنهادی فوری ارائه دهد.

وی نقش رسانه‌ها را در این حوزه، بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: در حوزه‌ی کاریابی همراهی ویژه‌ی رسانه‌ها لازم است و باید موسسات کاریابی برای متصل کردن نیروهای جویای کار و کارفرمایان جویای نیروی‌کار به یکدیگر ایجاد شوند و رسانه‌ها در جهت آشنایی هرچه بیشتر مردم با موسسات کاریابی کمک ویژه کنند تا به‌تبع آن مشکلات جزیره نیز حل شوند.

لواسانی بر لزوم اهمیت و سرعت بخشیدن به ارائه‌ی بسته پیشنهادی عملیاتی در حوزه شناخت مردم توسط موسسه کاریابی تاکید داشت و گفت: با کمک روابط‌عمومی نسبت به تشکیل جلسه‌ای اقدام شود تا این شناخت هم برای کسانی که جویای کار هستند و هم برای تامین نیروی کار کارفرمایان فراهم شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب که باید در این حوزه تفکر مدیریتی داشته باشیم، افزود: با کاریابی در جزیره بیش از ۴۰ درصد مشکلات اشتغال جزیره کیش حل خواهد شد و این امر فقط با ارتباط این قشر عملیاتی می‌شود.

لواسانی پیدا کردن شغل مناسب برای ساکنین بیکار کیش را ارجح بر پیداکردن نیروهای کارگری خارج از کیش دانست و با ابراز امیدواری از مشاهده‌ی استقبال مردم در بازدید بعدی از دفتر این مرکز افزود: سازمان منطقه آزاد کیش از موسسه کاریابی حمایت می‌کند، و کمیته‌ای ویژه جهت شناساندن موسسه کاریابی به مردم در جهت رفع فوری مشکلات بیکاری تشکیل خواهد شد.

وی در پایان بر به‌روز بودن بانک اطلاعاتی با محتوای تعداد دقیق و مهارت‌های افراد جویای کار، خاطرنشان کرد: بعد از فرصتی یک‌ماهه، در بازدیدی دوباره، نتایج کمیته‌های پیشنهادی، تلاش موسسه‌ی کاریابی و رسانه‌ها را در کشف و حل حلقه‌ی مفقوده بین کارفرمایان و کارجویان رصد خواهد کرد.

حسین همتی، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به حلقه‌ی مفقوده‌ی سرمایه‌گذاران، فعالین اقتصادی و ضعفی که در شناسایی کیشوندان بیکار وجود دارد، این موضوع را بسیار مهم دانست و گفت: مشکلات حوزه‌ی مسکن معضلات کار را افزون کرده و اگر بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد، حوزه‌های اقتصادی موفق به شناسایی و جذب نیروهای خود خواهند شد.

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد، موسسه‌ی کاریابی "کار کیش" را اولین مجموعه با این حوزه‌ی فعالیت در جزیره عنوان کرد و افزود: سه موسسه‌ی کاریابی فعال شده‌اند که این مرکز به بهره‌برداری رسیده است و یکی از دو مؤسسه‌ی دیگر، با موضوع فعالیت در حوزه‌ی هتل‌داری تا ماه آینده افتتاح خواهد شد.

محمدعلی جلایر، با اشاره به آغاز فعالیت این مؤسسه از ابتدای آبان‌ماه، از تعداد ۱۲۰ ثبت‌نام کارفرما جهت شناسایی نیروی کار و بیش از ۲۴۰ نفر جهت کاریابی خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲ نفر جهت اشتغال معرفی شده و فعال شده‌اند.

وی همچنین به افرادی که در لیست بیمه بیکاری قرار دارند اشاره کرد و ادامه داد: سیاست موسسه، بر گسترش این مراکز می‌باشد و در برنامه‌ای شش‌ماهه، رویدادهای معرفی مشاغل تعریف شده‌اند که هم افراد جویای کار و هم جویای نیروی کار، در تقابل با یکدیگر، به تعامل و شناخت مشترک دست یابند.

جلایر مشکل مسکن نیروی کار را، اصلی‌ترین معضل نیروهای جویای کار عنوان کرد و گفت: مجموعه‌ی فیاک می‌تواند به محلی جهت اسکان کارگری تبدیل شود تا بدون دغدغه‌ی کارفرما، به‌صورت موقت از آن امکانات و درنهایت امکان انتخاب شغل مناسب بهره‌مند شوند.

وی در خصوص ساکنان جزیره، گفت: این دسته افراد در جستجوی کارهای مناسب شان خود هستند و با تخصیص مکانی جهت اسکان، می‌توان برای تامین رده‌های کارگری از نیروهای جویای کار سرزمین اصلی بهره برد.

جلایر همچنین به جانمایی نامناسب اداره کار اشاره کرد و گفت: محلی با امکان حضور نیروهای جویای کار یا کارگر موردنیاز است.

در پایان این نشست، سرداری نیز از معرفی ۲۵۷ نفر جویای کار توسط اداره‌ی کار و خدمات اشتغال طی سه ماه گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۷ نفر شاغل شده‌اند و این در حالی است که در سال گذشته این تعداد به ۵۰ نفر هم نمی‌رسید.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، عصر ششم دی‌ماه همراه با معاون اقتصادی سازمان، سرپرست معاونت عمرانی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت، مدیر روابط‌عمومی سازمان، و مدیر اداره کار و خدمات اشتغال از مرکز مشاوره شغلی و کاریابی "کار کیش" بازدید کرد.

کد خبر 5385955

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش دفاتر کاریابی اشتغال زایی ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف آمار کرونا گرگان 9 دی واکسن کرونا سانحه تصادف سویه اومیکرون کرونا زلزله ایلام سازمان منطقه آزاد کیش نیروهای جویای کار ی کاریابی نیروی کار رسانه ها شده اند حوزه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، آموزشی که اشتغال آفرین نباشد را ابتر دانست و گفت: در جهاددانشگاهی اکثر آموزش‌ها منجر به ایجاد شغل می‌شود.

مسلم حدیدی، امروز (۱۸ اردیبهشت) در آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از مدرسین همکار معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این معاونت گفت: خوشبختانه به همت همکاران این حوزه توانسته ایم آموزش ها را در جهاددانشگاهی مهارت محور و تخصصی کنیم، طوری که هر دوره آموزشی بتواند به ایجاد یک شغل برای فراگیران منجر شود.

حدیدی افزود: آموزشی که به اشتغال منجر نشود ابتر می‌ماند و در همین راستا اولویت آموزش‌های خود را بر مهارت آفرینی گذاشته ایم تا فراگیران در پایان دوره بتوانند در حرفه ای مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: با تدوین فرآیندهای اجرایی، ایجاد زیرساخت های لازم و بهره‌مندی از زیست بوم سازمان جهاددانشگاهی، آموزش‌ها در مسیر کارآفرینی و ایجاد شغل پیش رفته است.

وی از بیکاری به عنوان مهمترین معضل استان یاد کرد و افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در جهاددانشگاهی گام‌های ارزشمندی در جهت اشتغال جوانان استان برداشته شده است.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه از پیگیری بین المللی شدن آموزش های سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه خبر داد و افزود: با توجه به کیفیت بالای آموزش های سازمان و مهارت محور بودن این آموزش‌ها، در تلاش هستیم دامنه فعالیت خود را در سطح بین المللی گسترده کنیم.

وی افزود: در همین راستا امسال حوزه بین‌الملل آموزش‌های سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه فعال می‌شود و امیدواریم با زیرساخت‌ها و تجاربی که در این حوزه داریم بتوانیم در سطح بین المللی هم فعالیت‌های اثرگذاری داشته باشیم.

مهدی عبدالمالکی معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به همکاری حدود ۱۵۰ مدرس با معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: این مدرسین در حوزه آموزش‌های عمومی، تخصصی و مهارتی با ما همکاری دارند.

وی با اشاره به استقبال فراگیران از دوره‌های آموزشی این سازمان گفت: سال گذشته بیش از ۳۲ هزار نفر در دوره‌های مختلف آموزشی سازمان جهاددانشگاهی شرکت کردند و پیش بینی می شود این تعداد امسال به بیش از ۴۰ هزار فراگیر برسد.

وی با بیان اینکه یکی از محبوب‌ترین دوره‌های آموزشی این سازمان آموزش زبان های خارجی است، گفت: در حال حاضر پنج زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، کره‌ای و ترکی استانبولی در مراکز آموزش جهاددانشگاهی کرمانشاه آموزش داده می‌شود و در حال حاضر بیش از ۵۷۰۰ فراگیر در این دوره‌ها مشغول یادگیری زبان هستند.

آموزش های جهاد دانشگاهی «مهارت محور» است، نه «مدرک محور»

وی گفت: یکی از مزیت های آموزش های جهاد دانشگاهی این است که ما گواهینامه محور یا مدرک محور نیستیم و در تلاشیم فردی که وارد دوره‌های آموزشی می‌شود با کیفیت بالا این آموزش‌ها را فرا بگیرد، طوری که بتواند پس از خروج از این دوره‌ها وارد بازار کار شود.

عبدالمالکی افزود: یکی از چالش های اصلی حوزه اشتغال استان چه در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی و چه افراد غیردانشگاهی نداشتن مهارت است و همین امر موجب شده که فارغ التحصیل ما یا هر فردی که به سن اشتغال می رسد نتواند برای خود ایجاد شغل کرده و یا در حرفه ای مشغول به کار شود و همه چشم انتظار آزمون های استخدامی دولت هستند.

عبدالمالکی گفت: در معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی اولویت کار را بر مهارت محوری آموزش‌ها گذاشته‌ایم، طوری که افراد پس از گذراندن این آموزش‌ها بتوانند مهارت لازم را برای ورود به حرفه‌ متناسب با آموزش‌ها کسب کنند.

در این مراسم از مدرسین همکار با معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اسرائیل به آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • هشدار رویترز به سازمان ملل درباره یک رای گیری ؛ ممکن است آمریکا بودجه سازمان را قطع کند...
  • رویترز: ممکن است آمریکا بودجه سازمان ملل را به خاطر فلسطین قطع کند
  • آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه