Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، با تشدید تدابیر ویژه فرودگاهی هم‌زمان با ورود سویه اومیکرون به کشور و کنترل و نظارت ایران بر پروازهای خارجی به‌منظور جلوگیری از شیوع سویه جدید ویروس کرونا در کشور، سایر کشورها نیز مقررات خود برای پذیرش مسافر از ایران را اعلام کردند.

روابط عمومی هواپیمایی هما امروز اعلام‌کرد که مسافران با ملیت یا اقامت کویت و مسافران دارای ویزا می‌توانند با داشتن شرایط جدید به این کشور سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، مسافران بالای ۱۸ سال باید دارای کارت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا جانسون باشند و از آخرین نوبت تزریق آنان ۱۴ روز گذشته باشد. مسافران تا ۱۶ سال که والدین آنان با شرایط فوق واکسینه شده باشند نیز می‌توانند به همراه والدین خود بدون کارت واکسن سفر کنند. همچنین مسافران ۱۶ تا ۱۸ سال پس از ورود و انجام غربالگری، در صورت تشخیص پزشک، به هزینه مسافر در هتل قرنطینه خواهند شد.

در اطلاعیه هواپیمایی ایران ایر آمده است: مسافران دارای کارت واکسن اسپوتنیک یا سینوفارم یا سینوواک یا اسپایکوژن با شرط دریافت یک نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا جانسون نیز می‌توانند به کشور کویت سفر کنند. همچنین مسافرانی که ۹ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آنها گذشته باشد، باید دوز تکمیلی را دریافت کرده باشند.

برپایه این گزارش، همه مسافران بالای ۶ سال در پروازهای ورودی به کویت باید آزمایش PCR  را در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران انجام داده و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

کشور هندوستان نیز با تغییر در پذیرش مقررات مربوط به ورود مسافر علام کرده است که همه مسافران بالای پنج سال در پروازهای ورودی به هندوستان باید قبل از پرواز آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران را انجام داده و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

همچنین از همه مسافران در زمان ورود تست PCR به هزینه مسافر گرفته می‌شود و هزینه تست برای هر مسافر ۶۰۰ روپیه است. مسافران پس از ورود به این کشور باید به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه خانگی کنند.

روابط عمومی هما، همچنین اطلاع داد که قطر نیز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا شرایط جدید سفر به این کشور را اعلام کرده است. بر این اساس دریافت تایید از سایت https://www.ehteraz.gov.qa قبل از انجام سفر برای همه مسافران به غیر از مسافران دارای ملیت یا اقامت قطر الزامی است. 

برچسب‌ها قطر شركت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران سازمان هواپیمایی کشوری کویت ایران ایران ایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر شركت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران سازمان هواپیمایی کشوری قطر شركت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران سازمان هواپیمایی کشوری کویت ایران ایران ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد